انتقاد جوکوویچ از محرومیت تنیسور‌های روسیه و بلاروس از حضور در مسابقات


انتقاد جوکوویچ از محرومیت تنیسور‌های روسیه و بلاروس از حضور در مسابقات

مرد شماره سه تنیس جهان در آستانه رقابت‌های ویمبلدون محرومیت بازیکنان روس و بلاروس از این حضور در این مسابقات را ناعادلانه خواند.

نواک جوکوویچ تنیسور مطرح صربستانی و مدافع عنوان قهرمانی مسابقات ویمبلدون، قبل از تلاش برای کسب هفتمین عنوان انفرادی مردان در لندن، مخالفت خود را با محرومیت بازیکنان روسیه و بلاروس از شرکت در این بازی‌ها ابراز کرد.

مسابقات تنیس ویمبلدون قرار است فردا (دوشنبه) آغاز شود، اما هیچ تنیسور روس یا بلاروسی در این بازی‌ها حضور نخواهند داشت، زیرا برگزارکنندگان مسابقات در واکنش به جنگ اوکراین، در اقدامی بحث‌برانگیز آن‌ها را از شرکت در این رقابت‌ها ممنوع کردند.

دنیل مدودف و آندری روبلف به ترتیب نفرات شماره یک و هشتم تنیس جهان از جمله بازیکنان روسیه هستند که از ورود به مسابقات محروم شده‌اند.

این تصمیم مسئولان تنیس انگلستان مورد استقبال اوکراینی‌هایی قرار گرفته، اما جوکوویچ مخالف این اقدام است.

جوکوویچ می‌گوید: «آنچه می‌توانم بگویم این است که به‌عنوان فرزند جنگ (در واقع چندین جنگ در طول دهه نود) می‌دانم که بودن در این موقعیت چه حسی دارد،اما از سوی دیگر، نمی‌توانم بگویم با این موضوع که تنیسور‌های روسیه و بلاروس از حضور نامحدود در مسابقات منع شوند، کاملا موافقم.

"من نمی‌دانم که آن‌ها در چیزی که در حال وقوع است چگونه نقش داشته اند.منظورم این است که من احساس نمی‌کنم این عادلانه باشد.آن‌ها حاضر بودند مصالحه‌ای را که در بازی‌های المپیک داشتند بپذیرند و تحت پرچمی بی طرف بازی کنند.آن‌ها شایسته رقابت هستند. آن‌ها ورزشکاران حرفه‌ای هستند. هیچ یک از آن‌ها از هیچ جنگی یا چیزی شبیه به آن حمایت نکرده اند.


گفتن اینکه چه چیزی درست است، چه چیزی اشتباه است، واقعاً سخت است.اما در قلبم، به عنوان یک ورزشکار وقتی خودم را در موقعیتی قرار می‌دهم که به دلیل این شرایط، کسی مرا از بازی منع کند، در حالی که من در آن نقشی نداشته ام، فکر نمی‌کنم این عادلانه باشد.

پس از تصمیم مسئولان ویمبلدون، انجمن تنیس حرفه ای، انجمن تنیس زنان و فدراسیون بین المللی تنیس امتیاز رتبه بندی ویمبلدون را در رنکینگ جهانی لحاظ نخواهند کرد.

این بدان معناست که چندین بازیکن در رنکینگ جهانی با افت روبرو می‌شوند، زیرا نمی‌توانند امتیاز‌های رتبه بندی قابل توجهی را که یک گرند اسلم ارائه می‌دهد به دست آورند یا از امتیازات سابق خود دفاع کنند.

به این ترتیب جوکوویچ حداکثر ۲۰۰۰ امتیازی را که برای قهرمانی در ویمبلدون سال گذشته به دست آورده بود، از دست خواهد داد.

بیشتر بخوانید

لحظه پیروزی جوکوویچ در فینال مسابقات تنیس ویمبلدون + فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک