زیرساخت ایجاد پارک های علم و فناوری در شهر تهران فراهم است


زیرساخت ایجاد پارک های علم و فناوری در شهر تهران فراهم است

شهردار تهران گفت: هفته آینده مجتمع ۲ هزارو ۲۰۰ تختی برای معتادان متجاهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

علیرضا زاکانی در دیدار خود با بسیج اساتید که در دانشگاه صنعتی امیر کبیر با محوریت «بررسی چالش‌های مدیریت شهری» برگزارگفت: شهر تهران از فرسودگی رنج می‌برد و در کنار این فرسودگی و بی هویتی شهر، از بعد بی عدالتی نیز فاصله بین شمال و جنوب تهران زیاد است.شهر از ۳ ضلع شهر، شهروند و مدیریت شهری تشکیل شده است.

وی گفت: شهر و مدیریت شهری به این منظور فعالیت می‌کند که شهروند ما به بهترین نحو بتواند زندگی کند و به همین منظور هنگامی که به تهران نگاه می‌کنیم این شهر به غیر از هویت پایتخت جمهوری اسلامی ایران بودن هویت ثانویه دیگری ندارد.

زاکانی گفت: تهران باید متحول شود و این تحول باید ما را به یک چشم انداز برساند. «تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام» شعار نیست و این یک چشم انداز برای مدیریت شهری پایتخت است. باید به مرحله‌ای برسیم که مردم برای حل مشکلات شهری ورود و مشارکت موثر داشته باشند.

وی گفت: از زمان ورودمان به مدیریت شهری تهران با میراثی از جمله قرض ۳ ماهه برای پرداخت حقوق مواجه بودیم که این دست از اقدام‌ها به ایجاد و انباشت بدهی‌ها منجر شده بود.

شهردار تهران گفت:اساس حرکت خود در مدیریت شهری را بر اصل توجه توامان به روح و جسم شهر قرار دادیم، ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها وظایفی را برعهده مدیریت شهری گذاشته است که بسیاری از بند‌های آن در مدیریت شهری مانند توجه به تامین مسکن استطاعت پذیر پیش از این دوره مغفول مانده بود.

وی گفت: در حوزه مسکن ۳ دسته کار در دست اقدام است که به کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم می‌شود. فعالیت ما در کوتاه مدت ناظر به مصوبه هیات وزیران، اجاره داری و تملک از طریق تسهیلات است تا بتوانیم از این طریق به همشهریان خود که ۵۱ درصد آن‌ها اجاره نشین هستند کمک کنیم.

شهردار تهران گفت: هفته آینده ۲ هزارو ۲۰۰ تخت برای معتادان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید و ما بار‌ها اعلام کردیم که در مقابل معتادان شهر تهران مسئول هستیم.

وی گفت: موضوع فناوری در شهر ما بسیار اهمیت دارد و به همین منظور در حال ایجاد زیر ساخت‌هایی از جمله پارک‌های علم و فن‌آوری در داخل شهر تهران هستیم که نمونه این دست اقدامات راه اندازی نمایشگاه دائمی فناوری در بوستان گفتگو است تا اهل علم و دانش ما (استاد و دانشجو) تهران را ترک نکند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری که هواداران احسان علیخانی را حسابی نگران کرد؛ جنجال برای یک عکس فوتوشاپی!