مصائب اینستاگرام؛ بازیکنی که ناگهان نجومی شد / سروصدای نگران‌کننده برای ستاره نقل و انتقالات ایران!


مصائب اینستاگرام؛ بازیکنی که ناگهان نجومی شد / سروصدای نگران‌کننده برای ستاره نقل و انتقالات ایران!

سعید صادقی در حالی به پرسپولیس پیوست که برای مدت زیادی در کانون توجهات محافل فوتبالی قرار داشت.

به گزارش ورزش سه، سعید صادقی، سعید صادقی، سعید صادقی. در این چند هفته اینقدر این اسم را شنیدیم و عکس‌هایش را در فضای مجازی و خبری فوتبالی دیدیم که دیروز دیدن تصویر او در کنار درویش، یا وقتی به تنهایی پیراهن پرسپولیس را در دست گرفته بود جذابیت خاصی نداشت.
سعید صادقی با مرسدس بنز آخرین مدل، همراه با بادیگارد و البته در میان ازدحام جمعیتی که با وعده اینستاگرامی آرایشگر این بازیکن به کوچه پیروزان رسیده بودند، وارد ساختمان باشگاه شد. ویدیوی این لحظه خیلی زود در فضای مجازی وایرال شد و بیشتر از اینکه جذاب باشد مایه تأسف بود.
سعید صادقی فصل خوبی در گل‌گهر پشت سر گذاشت و برترین پاسور گل لیگ شد. صادقی بازیکنی تکنیکی و خلاق به حساب می‌آید که با وجود رسیدن به 28 سالگی تازه همین فصل اخیر بود که توانایی‌هایش به چشم آمد و دیده شد اما واقعاً این همه سر و صدا برای جذب چنین بازیکنی عجیب و نگران کننده نیست؟
اینکه چطور صادقی با خودروی لوکس و بادیگارد به باشگاه پرسپولیس آمد خودش دردناک است اما واقعیتی برآمده از اتمسفر ایجاد شده طی سه هفته گذشته بود. جوی که باعث شد صادقی را تبدیل به بهترین بازیکن لیگ برتر کند و قیمت او را بیهوده بالا ببرد. جوی که از اینستاگرام و تلویزیون و برنامه‌های فوتبالی‌اش شروع و به رسانه‌های نوشتاری و سایت‌های ورزشی کشید. جوی که باعث شد باشگاه‌های ولخرج و بی‌حساب و کتاب فوتبال ما برای چنین بازیکنی - با در نظر گرفتن تمام توانایی‌های فنی اش – پیشنهاد 22 میلیاردی بدهند و سر آخر یکی از آنها برای اینکه بگوید بازی را برده با تمام شرط‌های عجیب مدیر برنامه او موفقت کند!

مصائب اینستاگرام؛ بازیکنی که ناگهان نجومی شد / سروصدای نگران‌کننده برای ستاره نقل و انتقالات ایران!

بله، این انتقال هر چقدر که بزرگ باشد – که واقعاً معلوم نیست باشد – بیشتر زائیده یک اتمسفر شلوغ و هیجان‌زده ناشی از کوتاه‌نگری‌ها در فضای مجازی بود که به فضای واقعی هم رسوخ کرد و باعث شد تا پرسپولیس حین جنگ نقل و انقتالاتی با رقبایش در دام این فضا افتاده و به خواسته‌های بازیکنی که همین الان بهتر آن را در پرسپولیس داریم، بیفتد.
احتمالاً همه امروز از این می‌گویند که پرسپولیس شاه‌ماهی نقل و انتقالات را صید کرد و رودست بزرگی به تمام رقبای متمول و پیگیر خود زد. صفحات اینستاگرامی هم پر شده از کری خوانی برای استقلال اما این مدل انتقال‌های هیجانی فارغ از اینکه مشخص نیست در بخش فنی با موفقیت همراه شود عواقب دیگری نیز خواهد داشت.
اولین و خطرناک‌ترین عارضه این مدل انتقال‌ها همین که بازیکنی بدون سابقه ملی و درخشش مستمر تنها با یک فصل درخشش و با استناد به یک آمار چنین فضایی برای خود رقم می‌زند که همه باشگاه‌ها برایش سر و دست بشکنند و با رقم‌های نجومی که حتی بهترین بازیکنان ایران فصل قبل خوابش را نمی‌دیدند به او پیشنهاد دهند.

مصائب اینستاگرام؛ بازیکنی که ناگهان نجومی شد / سروصدای نگران‌کننده برای ستاره نقل و انتقالات ایران!

عارضه دوم می‌تواند در همین بدو امر پرسپولیس را دچار یک تنش داخلی کند و هیچ بعید نیست این تنش غیرفنی روی بخش فنی صادقی و تیم پرستاره یحیی هم تأثیر منفی بگذارد. بدون شک اگر جذب صادقی با رقم 22 میلیارد برخی باشگاه‌های دیگر محقق نشده باشد تنها چند میلیارد ناقابل پایین‌تر بوده و صادقی لطف کرده و این اختلاف را به بزرگی و افتخارات پرسپولیس بخشیده است اما جذب این بازیکن با چنین رقمی قطعاً تراز مالی پرسپولیس را بهم خواهد ریخت و این می‌تواند در رختکن تیم مشکلات بزرگی ایجاد کند. بدون شک بازیکنان قدیمی‌تر، ستاره‌های ملی پوش و نفرات شاخص تیم مثل همه ما از ارقامی که برای صادقی پیشنهاد شد تعجب کرده و حیرت‌زده شدند اما شاید هیچ کدام از ما مثل ما عقد قرارداد با این بازیکن آن هم با رقمی نزدیک به آن عددهای نجومی را باور نکنند و نپذیرند.
این مشکلات احتمالی همه برآیند شرایطی است که فضای چند هفته اخیر ایجاد شده در اینستاگرام و رسانه‌های مجازی و غیر مجازی رقم زد و حالا همه ما در آن مقصریم و سهم داریم. با فضای ایجاد شده باشگاه پرسپولیس، فوتبال ایران و لیگ برتر دچار تنش‌ها و مشکلات بزرگی خواهد شد اما همه اینها شاید مهم نباشد و همین که مدیر برنامه بازیکن مزبور برنده شده و به خواسته‌اش رسیده حتماً اتفاق مهمی است!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس