پوشش متفاوت زاخارووآ در تهران و ریاض؛ راز بی تفاوتی روس ها در برابر ایران چیست؟


چند هفته پیش بود که ماجرا درگیری حراست وزارت خارجه با یکی از خبرنگاران بر سر پوشش او حسابی جنجال برانگیز شد، البته نه ابنکه فکر کنید آن خبرنگار خیلی پوشش عجیبی داشت، نه او تنها در این گرمای تابستانی لباس آستین کوتاه به تن کرده بود، راستی فراموش...

نواندیش - رضا امیری: چند هفته پیش بود که ماجرا درگیری حراست وزارت خارجه با یکی از خبرنگاران بر سر پوشش او حسابی جنجال برانگیز شد، البته نه ابنکه فکر کنید آن خبرنگار خیلی پوشش عجیبی داشت، نه او تنها در این گرمای تابستانی لباس آستین کوتاه به تن کرده بود، راستی فراموش نکنید که این خبرنگار مرد هم بود!

حالا اما دو روز پیش خانم دیپلمات روس با پوششی خارج از عرف کشور ما در وزارت امور خارجه به عنوانی نهادی حاکمیتی حاضر می شود، در حالی که حتما این خانم با پروتکل ها و قوانین اسلامی کشور ما آگاه است، حال اینکه چرا روس ها با وجود علم بر این موضوع و در حالی که می دانند دیپلمات مهمان باید براساس عرف قوانین کشور میزبان را رعایت کند چنین رفتاری از خود نشان می دهند جای سوال و تعجب دارد!

البته این نخستین بار نیست که روس ها با چنین رفتارهایی دهن کجی می کنند و حالا به نظر مماشات بیش از اندازه ما که البته به دلیل حسن نیت و تنها به واسطه رابطه دوستانه با مسکو صورت می گیرد آن ها را بیش از پیش گستاخ کرده است.

نکته جالب اینکه همین خانم دیپلمات چندی پیش در سفر به ریاض با پوشش کامل به شکل زیر ظاهر شده بود و همین است که باعث حساسیت بیشتر افکار عمومی می شود، اصل عزت در سیاست خارجی ما حکم می کند که در مقابل برخی رفتارها از جانب هر کشوری که می خواهد باشد موضوع گیری کنیم تا مبادا این طور که در فای مجازی هم مطرح می شود این باور به وجود آید که گویا روس ها در این زمینه مصونیت دارند!

پوشش متفاوت زاخارووآ در تهران و ریاض؛ راز بی تفاوتی روس ها در برابر ایران چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها