ایرنا و گروه «دی 8» همکاری رسانه‌ای می‌کنند


ایرنا و گروه «دی 8» همکاری رسانه‌ای می‌کنند

گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (دی ۸) و خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) توافق کردند دو سازمان در زمینه اطلاع‌رسانی و پوشش فعالیت‌های دی ۸ با یکدیگر همکاری کنند.

ایرنا و گروه «دی 8» همکاری رسانه‌ای می‌کنند

دبیرکل گروه دی ۸ روز یکشنبه در دیدار با کامران قبادی معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایران اکونومیست) گفت: سازمان دی ۸ در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده، اما با وجود گذشت ۲۵ سال از فعالیتش، مردم جهان و حتی مردم کشورهای عضو این گروه، با این سازمان آشنایی کافی ندارند.

عبدالقادر امام افزود: امیدواریم خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان منبع اصلی اخبار در ایران، بتواند برنامه‌ها و خبرهای مربوط به دی ۸ را به اطلاع مردم برساند.

وی با بیان اینکه دانشگاه دی ۸ و موسسه فناوری دی ۸ به عنوان دو سازمان زیرمجموعه این گروه در ایران مستقر هستند، خواستار اطلاع‌رسانی درباره فعالیت های این دو سازمان شد.

عبدالقادر امام همچنین یادآور شد که ۲۳ ماه ژوئیه (یکم مرداد) نشست وزیران خارجه گروه هشت برگزار و درباره موضوعات مهمی تصمیم‌گیری خواهد شد.

ایرنا و گروه «دی 8» همکاری رسانه‌ای می‌کنند


معاون خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایران اکونومیست) نیز ضمن تبریک به آقای عبدالقادر امام به خاطر انتصاب به دبیرکلی گروه دی ۸، تاکید کرد که خبرگزاری جمهوری اسلامی از پوشش خبرها و برنامه‌های این گروه استقبال می‌کند.

کامران قبادی ضمن تشریح ظرفیت های ایران اکونومیست در تولید و انتشار اخبار ایران و کشورهای جهان گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی برای پر کردن خلاء موجود در زمینه اطلاع‌رسانی در گروه دی ۸ تلاش خواهد کرد.

معاون خبر ایران اکونومیست همچنین پیشنهاد کرد رسانه‌های کشورهای عضو گروه هشت، در چارچوب یک ائتلاف رسانه‌ای با یکدیگر همکاری کنند که این پیشنهاد با استقبال دبیرکل دی ۸ همراه شد.

وی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی امسال ریاست سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) را برعهده خواهد گرفت و از این ظرفیت نیز برای معرفی فعالیت‌های گروه دی ۸ استفاده خواهد کرد.

دو طرف در این دیدار، در زمینه چارچوب ارتباطات و همکاری‌های رسانه‌ای با یکدیگر نیز مذاکره و تفاهم کردند.

عبدالقادر امام روز یکشنبه از اتاق خبر ایران اکونومیست نیز بازدید کرد و از نزدیک با فرآیند تولید و نشر اخبار در این سازمان آشنا شد.

ایرنا و گروه «دی 8» همکاری رسانه‌ای می‌کنند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا