پوشش زنده رادیویی همایش بین المللی هزاره شیخ جام از رادیو فرهنگ


پوشش زنده رادیویی همایش بین المللی هزاره شیخ جام از رادیو فرهنگ

دبیر اجرایی همایش بین المللی هزاره شیخ جام از برگزاری این همایش در روزهای ۲۲ و۲۳ تیرماه و پخش زنده آن از رادیو فرهنگ خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، حسن جامی الاحمدی، دبیر اجرایی همایش بین المللی شیخ جام در برنامه « وطن فارسی» رادیو فرهنگ به تشریح برنامه ها و‌اهداف برگزاری

همایش بین‌المللی «هزاره شیخ جام»گفت: معرفی شخصیت های علمی فرهنگی و هنری، و ایجاد حس خودباوری، هویت، اعتماد و عزت نفس به ویژه در نسل جوان و معرفی گذشته و سابقه غنی علمی فرهنگی و هنری ایران به جهان از اهداف نخستین همایش بین‌المللی هزاره شیخ جام عالم و عارف نامدار ایران و جهان اسلام است.

وی از برگزاری این همایش در روزهای بیست و دوم و بیست و سوم تیر ماه در تربت‌جام خبر داد و افزود:مراسم افتتاحیه صبح روز بیست و دوم با حضور شخصیت‌های فرهنگی هنری و دولتی و با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور آغاز می‌شود و شب هنگام هم مراسم شب فرهنگی با اجرای برنامه های هنری و فرهنگی ادامه می یابد.

دبیر اجرایی همایش بین المللی شیخ جام افزود: روز بیست و یکم تیرماه نیز برنامه ویژه موسیقی و بازی های آیینی و دوتار نوازی گروهی را خواهیم داشت که در نوع خود کم نظیر خواهد بود و این مراسم به همت رادیو فرهنگ برای همه علاقه مندان پخش می شود.

جامی الاحمدی با تاکید بر مشارکت انجمن های موسیقی، عکاسی، شعر، خوشنویسی، و صنایع دستی تربت جام در این همایش گفت: پیش همایش دانش آموزی با هدف جلب مشارکت مردمی در حاشیه این همایش برگزار می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را در زمینه‌های دلنوشته، مقاله، عکس، شعر، و خوشنویسی به دبیرخانه همایش ارسال کنند که برگزیدگان در همایش معرفی و تجلیل می‌شود. گفتنی است رادیو فرهنگ به طور زنده و‌مستقیم این همایش را روزهای ۲۲ و ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ از تربت جام پخش می کند.

همایش بین المللی شیخ جامی با محوریت تأثیر آموزه‎های قرآن و حدیث در آثار شیخ جام، تأثیر اندیشه‎های شیخ جام در آسیای میانه و شبه قاره هند، سیمای شیخ جام در آثار و مقامات، پارسی‎نویسی شیخ جام و چشم‎اندازهای نثر وی، نسخه‎شناسی آثار شیخ جام، بررسی و تحلیل اشعار شیخ جام، آثار خانقاهی و خاندانی شیخ جام در طول تاریخ و جایگاه مجموعه معماری آرامگاهی شیخ جام در معماری عرفانی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان