امیرعبداللهیان دوشنبه به ترکیه سفر می‌کند


امیرعبداللهیان دوشنبه به ترکیه سفر می‌کند

وزارت خارجه ترکیه یکشنبه شب به وقت تهران اعلام که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه برای یک دیدار رسمی و ملاقات با مقام‌های ترکیه فردا دوشنبه عازم‌ «آنکارا» پایتخت ترکیه می‌شود.

امیرعبداللهیان دوشنبه به ترکیه سفر می‌کند

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از «خبرگزاری فرانسه»، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران دوشنبه به آنکارا سفر خواهد کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است:«امیرعبداللهیان روز دوشنبه برای گفت‌وگو در مورد مسائل دوجانبه و همچنین تحولات جاری منطقه‌ای و بین المللی به ترکیه سفر خواهد کرد.»

این سفر بعد از اتهامات رژیم صهیونیستی به ایران برای انجام عملیات علیه توریست‌های اسرائیلی در ترکیه انجام می‌شود. «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به تازگی به اتهامات و ادعاهای بی اساس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در آنکارا در نشست مطبوعاتی مشترک با «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه پاسخ داد و آن را مضحک و در چارچوب سناریوی از پیش طراحی شده برای تخریب روابط دو کشور مسلمان توصیف کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نشست خبری با همتای ترکیه‌ای خود باز هم ادعای خود درباره تلاش تهران برای هدف قرار دادن صهیونیست‌ها در خاک ترکیه را تکرار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت: «متاسفانه از حدود یک هفته پیش یک عملیات روانی برای مشغول کردن رسانه‌ها به سناریوهای ساختگی با استفاده از اطلاعات نادرست و جهت دار جهت مهیا کردن فضا برای طرح سناریوی فرافکنانه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شروع شده بود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید مجدد بر اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ترور و خرابکاری‌های رژیم صهیونیستی همیشه به صورت قطعی، مقتدرانه و بدون تهدید امنیت شهروندان عادی و تهدید امنیت کشورهای دیگر خواهد بود، اظهار داشت: «مظلوم‌نمایی‌های نمایشی این رژیم تروریست را کسی جز خودش باور نمی‌کند و اگر به ظاهر نیز طرف‌هایی بر اساس مصلحت اندیشی زودگذر، نمایشی از همراهی داشته باشند، اما در واقع می‌دانند با چه رژیم خطرناکی روبرو هستند.»

گفتنی است، حسین امیرعبداللهیان و مولود چاووش اوغلو وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه اخیرا تلفنی گفت‌وگو کردند. این دومین گفت‌وگوی تلفنی دو وزیر خارجه ظرف هفته‌های اخیر بود. در این گفت‌وگو مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟