رانندگان تاکسی در قم به این زبان ها حرف می زنند!


رانندگان تاکسی در قم به این زبان ها حرف می زنند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رکنا، با همکاری سازمان‌های تاکسیرانی و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، دوره آموزشی زبان‌های انگلیسی و عربی برای رانندگان تاکسی برای ارتباط‌گیری و هدایت درست زائران خارجی برگزارشده است. شهر قم به‌عنوان دومین...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رکنا، با همکاری سازمان‌های تاکسیرانی و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، دوره آموزشی زبان‌های انگلیسی و عربی برای رانندگان تاکسی برای ارتباط‌گیری و هدایت درست زائران خارجی برگزارشده است.

شهر قم به‌عنوان دومین قطب گردشگری مذهبی کشور، در طول سال پذیرای زائران و مسافران بی‌شمار داخلی و خارجی است که در این زمینه با توجه به حضور زائران با فرهنگ‌ها و زبان‌ها خاص، نیاز به زیرساخت‌هایی متناسب با این زائران نیز احساس می‌شود.

در راستای رسیدن به این مهم سازمان تاکسیرانی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم اقدام به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی و عربی برای رانندگان تاکسی کرده‌اند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری این دوره‌های آموزشی اظهار داشت: در سال ۹۸ نخستین دوره زبان عربی و فرهنگ میزبانی برای ۵۰ نفر از تاکسیرانان با ۶۰ ساعت آموزش برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‎نژاد با تأکید بر اینکه این اقدام گام مهمی در ارتباط‌گیری و هدایت درست زائران و مسافران خارجی خواهد بود، ابراز کرد: برای سال ۱۴۰۱ به دنبال برگزاری دوره‌های جدید آموزشی و نشان‌دار کردن تاکسی‌های دوره‌دیده در سطح شهر قم هستیم.

علی نیک سرپرست سازمان تاکسیرانی نیز با اشاره به وجود ۵۹۰۰ تاکسی در قم و جابجایی روزانه ۲۰۰ هزار مسافر توسط این تاکسی‌ها تصریح کرد: بخشی از این حجم مسافران، زائران خارجی هستند که نیاز به ارتباط‌گیری بین تاکسی و مسافر وجود دارد که در این زمینه کلاس‌های آموزشی زبان‌های انگلیسی و عربی برگزارشده است.

منبع: رکنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند