حمایت ایران از بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و ریاض


حمایت ایران از بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و ریاض

وزیر امور خارجه در دیدار با الکاظمی ضمن اعلام حمایت ایران از بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و ریاض، تقویت مناسبات ایران و مصر را به نفع منطقه و جهان اسلام خواند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق که به تهران سفر کرده، آخرین تحولات منطقه و موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

در این دیدار فؤاد حسین وزیر خارجه عراق نیز حضور داشت.

وزیر امور خارجه با اشاره به برقراری آتش بس در یمن، بر حمایت ایران از تداوم آتش بس و لزوم پایان محاصره انسانی در این کشور تأکید کرد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران راه حل مشکلات منطقه را از درون منطقه می‌داند، از تلاش‌های عراق برای تقویت عنصر گفتگو و نقش سازنده این کشور در معادلات منطقه‌ای و گفتگو بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان قدردانی کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران جز خیر برای منطقه نمی‌خواهد و از بازگشایی سفارتخانه‌ها در پایتخت‌های دو کشور حمایت می‌کند.

گفتنی است تاکنون پنج دور مذاکره بین ایران و عربستان در بغداد برگزار شده است. الکاظمی نیز پس از سفر به عربستان به ایران آمد و‌ امروز با آیت الله رئیسی در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به مشترکات دو کشور ایران و مصر تقویت مناسبات فیمابین تهران و قاهره را به نفع منطقه و جهان اسلام خواند.

به گزارش فارس، روابط دیپلماتیک ایران و مصر در سطح حفاظت منافع است.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار بر جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه و در قرابت با عراق تأکید کرد و افزود: عراق برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران جدی است و به نقش اطمینان بخش خود در منطقه ادامه می‌دهد.

الکاظمی ضمن تاکید بر توسعه همه جانبه روابط و ضرورت رفع موانع احتمالی افزود: به تلاش‌های خود برای تقویت گفتگو و همکاری‌های منطقه‌ای ادامه خواهیم داد.

با گزارش فارس، آیت الله رئیسی رئیس جمهور در نشست خبری مشترک با الکاظمی گفت: روابط ما با کشور عراق روابط معمولی و سنتی نیست بلکه روابط بسیار عمیق و ریشه داری است که ریشه در فرهنگ دو ملت و ریشه در اعتقادات و باورهای دو کشور دارد و این اراده عمیقاً بین مسئولین دو کشور جهت توسعه روابط در همه حوزه‌ها وجود دارد. در راستای گسترش سیاست ارتباط با همسایگان امروز ما کشور عراق را نزدیکترین ملت به ملت ایران می‌بینیم و نزدیکترین روابط در حوزه های مختلف را با کشور عراق را داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد