پیش بینی قیمت طلا در چند روز آینده


پیش بینی قیمت طلا در چند روز آینده

به نظر می رسد بازار های جهانی متقاعد شده اند که فدرال رزرو قصد دارد سیاست های بسیار سخت گیرانه ای را بر اقتصاد ایالات متحده اعمال سازد.

به گزارش بنکر (Banker این بانک در جلسه گذشته خود نرخ بهره را به میزان 75 واحد پایه افزایش داد و به نظر می رسد قصد دارد تا در جلسات آینده نیز همین سیاست را اعمال کند.

جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا در طول شهادت خود در برابر کمیته بانکی سنا اضافه کرد که فدرال رزرو به شدت متعهد به کاهش تورم است و سرعت افزایش نرخ در آینده به داده های دریافتی بستگی خواهد داشت.

سیاست های سختگیرانه فدرال رزرو باعث شد تا ارزش دلار آمریکا افزایش یافته و قیمت طلا به شدت کاهش یابد. هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1833 دلار قیمت دارد که 4.7 دلار کاهش در روز را تجربه کرده است.

از طرف دیگر احساسات ریسک گریزانه موجود در بازار به عنوان یک عامل مثبت برای طلا عمل می کند و مانع از افت شدید تر قیمت ان می شود. همچنین سرمایه گذاران نگرانند که بانک مرکزی آمریکا با افزایش نرخ بهره نتواند تورم را کنترل کرده و تاثیر منفی بر روی رشد اقتصاد بگذارد.

از منظر فنی قیمت طلا زیر میانگین 200 روزه خود قرار گرفته است که به نفع فروشندگان عمل می کند. با این حال کارشناسان بر این باروند که برای فروش در بازار طلا هنوز باید منتظر ماند. همچنین یک روز دیگر از شهادت جروم پاول مقابل سنا باقی مانده است که سرمایه گذاران پیگیرانه ان را دنبال خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است