مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد باید فردی مبتکر و خلاق باشد


مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد باید فردی مبتکر و خلاق باشد

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر تغییر مدیران غیرفعال کانون های مساجد، گفت: مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد باید فردی مبتکر و خلاق باشد و ارتباط قوی با ستاد مرکز استان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (پنجشنبه 2 تیر) در نشست مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد زرین دشت که با عنوان «مسجد، هسته مقاومت» در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شده بود، با اشاره به فعالیت یک هزار و 300 باب کانون در استان فارس گفت: سعی می شود تا جلسات مدیران کانون ها کارگاهی و عملیاتی باشد و به خروجی موثر ختم شود و به صورت کاربردی بتوان در خصوص فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد به راهکار و راهبرد دست یافت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با تاکید بر ثبت شناسه ملی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: در خصوص سرانه و اختصاص بودجه همه کانون های مساجد مطالبه دارند که به حق و درست است که در سال های گذشته بر اساس فعالیت های میدانی به کانون ها سرانه پرداخت می شد و در در دولت جدید با توجه به فعالیت های جهادی امیدواریم بتوانیم به بودجه ای دست پیدا کنم تا بتوانیم از کانون ها حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت 26 هزار کانون در کشور و مسائل و مشکلات اقتصادی و جنگ های رسانه ای که وجود دارد در خصوص تامین بودجه واقعا کار سختی است و حمایت از فعالیت ها و طرح های کانون با استفاده از شناسه ملی امکان پذیر است و لازم است برای بهره مندی از اعتبار ها این شناسه پس از اخذ مجوز الکترونیکی کانون ثبت شود.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به ارائه خدمات اوقات فراغت در قالب انعقاد تفاهم نامه با نهاد های مختلف، اظهار داشت: اسکان رایگان در مساجد ویژه اردو های شیراز و 13 مکان در مشهد برای کانون های مساجد تدارد دیده شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ضمن اشاره به آغاز چهارمین رویداد ملی «فهما» بر ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد تاکید کرد و افزود: همکاران ما در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آماده ارائه راهنمایی برای ثبت فعالیت ها در این سامانه هستند و مدیران کانون ها فعالیت ها را در این سامانه ثبت کنند.

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر تغییر مدیران غیرفعال کانون های مساجد، خاطرنشان کرد: مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد باید فردی مبتکر و خلاق باشد و ارتباط قوی با ستاد مرکز استان داشته باشد.

وی یاداور شد: حضور مدیران کانون ها در ستاد استان می تواند منشا اثرات بسیاری باشد و از این طریق می توان در خصوص برنامه های کانون گفتگو کرد و امکانات موجود نیز در اختیار کانون قرار می گیرد.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه اگر به انتظار نهاد های دولتی باشند، کارها پیش نمی رود چرا که بودجه کافی در اختیار قرار نمی گیرد، ادامه داد: دیدار های متعددی برای جذب بودجه های استانی از طریق دیدار با استاندار، مدیران کل نهاد هایی مثل بودجه و برنامه ریزی استان و شهرداری انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمک کنیم تا مسجد رشد کند و فعال شود که این امر منجر به رشد شهر و ارتقای حوزه فرهنگ عمومی خواهد شد.

حجت الاسلام امیدی، لزوم انعکاس اخبار فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان در صدا و سیما و دیگر رسانه ها را یادآور شد و گفت: این امر می تواند بر برنامه های کانون صحه گذاشته و موجب دلگرمی اعضای کانون نیزشود.

وی، با ارائه پیشنهاد برگزاری رویداد فرهنگی هنری با محوریت امام جمعه شهرستان در حوزه های مختلف از جمله سواد رسانه در قالب کارگاه های آموزشی، خاطرنشان کرد: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز حمایت های لازم را از این رویداد انجام خواهد داد.

خاطرنشان می شود؛ نشست مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد زرین دشت که با عنوان «مسجد؛ هسته مقاومت» با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان محلی در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد و با بیان گزارش فعالیت ها، مسائل و مشکلات پیش روی و تجلیل از مسئولان و مدیران فعال کانون ها همراه بود.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟