مسجد بهترین مکان برای ترویج فرهنگ و معارف رضوی است


مسجد بهترین مکان برای ترویج فرهنگ و معارف رضوی است

یک مبلغ دینی با بیان اینکه جایی بهتر از مسجد برای ترویج معارف فرهنگ رضوی سراغ ندارم، گفت: مساجد بهترین مکان برای ترویج فرهنگ رضوی و معارف رضوی هستند. من نیز همیشه اولویتم در انتخاب مکان سخنرانی، مسجد است.

حجت الاسلام والمسلمین «ابوالحسن ایزدخواه» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اگر امروز مردم من را به عنوان آخوند باحال می شناسند به دلیل این است که به دور از تکلف و تکبر با مردم سخن می گویم، اظهار کرد: این روشی که من در پیش گرفتم روش اهل بیت (ع) است، روشی که استادان ما در حوزه علمیه به ما آموختند.

این مبلغ دینی افزود: اگر می خواهید مردم را با فرهنگ امام رضا (ع) آشنا کنید، باید این کار را با ساده ترین زبان انجام دهید هرچند برخی از هم لباس های عزیز بنده اهل سخت سخن گفتن هستند اما باید بدانند با این کارها نمی شود مردم را جذب کرد، باید ساده صحبت بکنیم.

وی اضافه کرد: در مورد مکان تبلیغ دین، جایی بهتر از مسجد نمی شناسم. مساجد بهترین مکان برای ترویج فرهنگ رضوی و معارف رضوی هستند. خود من نیز همیشه اولویتم در انتخاب مکان سخنرانی مسجد است یعنی اگر همزمان در یک زمان مشخص از پنج جا برای سخنرانی دعوت شوم، قطعا اولویتم با مسجد است.

ایزدخواه ادامه داد: از هم لباسی های عزیزم خواهش می کنم با مردم در مساجد بسیار ساده سخن بگویند، از تکبر به دور باشند، از تعیین کردن میزان حق الزحمه دوری کنند، اهل شوخی و طنز باشند و بدانند که مردم با دیدن لباس ایشان به یاد پیامبر اسلام (ص) می افتند.

این مبلغ دینی در ادامه با بیان اینکه وقتی کار تبلیغ را شروع کردم از همان ابتدا قراردادی با حضرت قمر بنی هاشم(ع) بستم که پنج درصد از درآمدم را نذر حضرت(ع) کنم، گفت: من از سال 67 کار تبلیغ و سخنرانی را شروع کردم اما در اواسط دهه 80 بود که وقتی برای گروهی از مهندسین سخنرانی داشتم، سعی کردم با زبان شوخی و طنز و متناسب با زبان آنها سخن بگویم و در همان زمان صحبت های بنده از طریق بلوتوث منتشر شد و عنوان کلیپ های بنده را آخوند باحال گاهی آخوند بلوتوثی گذاشتند.

ایزدخواه اظهار کرد: تنها کاری که انجام دادم ساده و بی تکلف سخن گفتن بود و همین موضوع جذابیت داشت.


وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه، برخی با مطالعه کم سخنرانی می کنند و این یک ضعف است. همین ضعف را در برخی از ائمه جماعات نیز می بینیم. نکته بعدی نیز این است که متاسفانه برخی از ائمه جماعات کمترین وقت را برای مسجد می گذارند، این در حالی است که باید برای مسجد بیشترین وقت را بگذارند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک