نیویورک تایمز: کماندوهای ناتو در اوکراین حضور دارند


نیویورک تایمز: کماندوهای ناتو در اوکراین حضور دارند

نیروهای خبره نظامی کشورهای عضو ناتو با حضور در اوکراین به این کشور کمک مستشاری می کنند.

کماندو‌های کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا مخفیانه در اوکراین فعالیت می‌کنند و به نیرو‌های اوکراینی مشاوره می‌دهند.

براساس اعلام روزنامه نیویورک تایمز آمریکا، ده‌ها یگان از کماندو‌های وابسته به کشور‌های عضو ناتو مخفیانه در اوکراین فعالیت می‌کنند. این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت: شماری از نیرو‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به صورت سری در اوکراین فعالیت دارند تا اطلاعاتی را که آمریکا تهیه می‌کند در اختیار نیرو‌های اوکراینی قرار دهند.

این در حالیست که دولت جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود نیرو به اوکراین اعزام نخواهد کرد. به نوشته نیویورک تایمز یگان‌های ویژه دیگر کشور‌های عضو ناتو از جمله انگلیس، فرانسه، کانادا و لیتوانی در اوکراین فعالیت دارند. این نیرو‌ها در جبهه‌های جنگ فعالیت نمی‌کنند بلکه از راه دور به نیرو‌های اوکراینی کمک مستشاری می کنند.

گفتنی است از اغاز جنگ اوکراین در فوریه سال جاری میلادی تاکنون مقامات کشورهای غربی به رهبری آمریکا علاوه بر اعمال تحریم های سنگین علیه روسیه، اقدام به ارسال گسترده کمک های مالی و تسلیحاتی به اوکراین کرده اند. با این حال، در عرصه میدانی نیروهای روسی موفق به پیشروی در مناطق استراتژیک شرق این کشور شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد