کمک‌های اتحادیه اروپا به اوکراین بیش از کمک به آفریقاست


کمک‌های اتحادیه اروپا به اوکراین بیش از کمک به آفریقاست

شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد میزان کمک‌های اتحادیه اروپا به اوکراین بیش از کمک‌های این اتحادیه به آفریقا است.

مردم سومالی به خاطر گرسنگی در پیش چشمان ما می‌میرند. سازمان ملل پیش از آغاز نشست گروه هفت در این رابطه هشدار داد. این نتیجه کاهش ارسال منابع مالی از طرف کشور‌های اروپایی به سومالی بوده است. سومالی هم اکنون با یک قحطی شدید روبرو است. سومالی بخشی از بحران بزرگ در قاره آفریقا است.

با وجود اینکه سومالی و سودان جنوبی و کنیا درخواست ۶ میلیارد دلار کمک کرده اند تنها سه درصد آن محقق شده است. یونیسف هم اعلام کرده است که ۸ میلیون کودک در سراسر منطقه شاخ آفریقا با خطر مرگ ناشی از قحطی روبرو هستند. در تلاش برای مقابله با بحران مواد غذایی در آفریقا اتحادیه اروپا متعهد به کمک شده است، اما این کمک بسیار کمتر از کمکی است که این اتحادیه به اوکراین ارائه داده است.

کمک ۱.۸ میلیاردی برای مقابله با قحطی و ۳.۶ میلیاردی برای جنگ

در ادامه خبرنگار راشاتودی گزارش داد: ما در اینجا در شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی هستیم. از هر دو نفر یکی بیکار است. در غرب آفریقا هم از هر چهار نفر یک نفر در ناامنی غذایی به سر می‌برد. نزدیک به سیزده میلیون کودک هم اکنون با گرسنگی در این قاره روبرو هستند. برای مقابله با قحطی در آفریقا اتحادیه اروپا در حدود ۱.۸ میلیارد دلار هزینه کرد. این در حالیست که این اتحادیه دو برابر این مبلغ را در تنها در ۴ ماه اخیر در اوکراین هزینه کرده است.

جوزپ بورل، مسئوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به تلاش برای دامن زدن به گرسنگی در جهان متهم کرده است تا اتحادیه اروپا را مجبور به رفع تحریم‌ها کند.

در ادامه بخشی از اظهارات جوزپ بورل مسئوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پخش شد که وی گفت: ما نمی‌توانیم این موضوع را تصور کنیم که میلیون‌ها تن گندم در اوکراین باقی مانده است. این در حالیست که مردم جهان از گرسنگی رنج می‌برند. این یک جنایت جنگی واقعی است.

کمک‌های اتحادیه اروپا به اوکراین بیش از کمک به آفریقاست

تحریم‌های اروپا علیه روسیه عامل فقر در قاره آفریقا

مکی سال، رئیس اتحادیه آفریقا از بروکسل خواست که کمک‌های لازم را برای واردات کود شیمیایی و غلات برای آفریقا فراهم کند.

او گفت: تحریم‌های اروپا وضعیت را بدتر کرده است. ما می‌خواهیم که هزینه‌ها را پرداخت کنیم. اما وضعیت غیرممکن و دشوار شده است. ما از اروپایی‌ها می‌خواهیم تا سازوکار مشابهی را برای نفت و گاز در نظر بگیرند.

تاکنون اتحادیه اروپا بر روی این موضوع تاکید کرده است که تحریم هایش ضد روسیه عامل قحطی در آفریقا نیست.

مبارزه با قحطی در آفریقا منوط به کمک‌های اضطراری است

در ادامه یک کارشناس اقتصادی گفت: برای از بین بردن گرسنگی و قحطی در آفریقا باید تمرکز بر روی کمک‌های اضطراری غذایی باشد. ما باید به مردم آسیب پذیر در اردوگاه‌ها کمک کنیم. مردم زیادی به خاطر درگیری آواره شده اند. ما باید به کشور‌ها کمک‌های مالی کنیم تا آن‌ها وضعیت کشاورزی خود را بهبود ببخشند. ما باید تلاش کنیم که این کشور‌ها خودشان غذای خود را تامین کنند، زیرا شما علاوه بر کمک غذایی باید فرصت‌های شغلی به مردم بدهید. آفریقا از ظرفیت لازم برای تبدیل به یک قدرت اقتصادی برخوردار است. اما باید منابع مالی و فرصت لازم به آن ارائه شود. کشور‌های اروپایی و آمریکا و کانادا باید از کشور‌های آفریقایی حمایت کنند. آن‌ها باید راه حل‌هایی برای کاهش فقر ارائه کنند. آن‌ها باید اشتغال آفرینی را افزایش دهند. آن‌ها باید فرصت‌هایی را برای دولت‌ها فراهم کنند و در بخش توسعه اجتماعی مشارکت کنند.

کمک‌های اتحادیه اروپا به اوکراین بیش از کمک به آفریقاست

اتهام زنی غرب علیه روسیه در بحران غذایی جهان

غرب روسیه را به خاطر بحران مواد غذایی در جهان مورد سرزنش قرار می‌دهد، اما ولادیمیر پوتین این اتهامات را رد می‌کند.

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان می‌گوید روسیه جنگ غلات به راه انداخته است و ازاین ابراز برای افزایش بهای مواد غذایی و بی ثباتی در سراسر جهان استفاده می‌کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی است از صادرات کود شیمیایی و مواد غذایی از روسیه جلوگیری نشده است. اما تنها یک کشور جلوی صادرات کود شیمیایی و مواد غذایی را از اوکراین گرفته است و آن روسیه است.

در ادامه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: ما امروز شاهد حساسیت درباره صادرات غلات اوکراین هستیم. من می‌خواهم بار دیگر بر روی این موضوع تاکید کنم که روسیه هیچ مانعی بر سر صادرات غلات از اوکراین قرار نداده است و آماده ایجاد مسیر امن برای صدور غلات است. ما درک متقابلی با سازمان ملل داریم. ما شاهد نبود اقدامی سازنده از طرف کی یف هستیم.

مایکل آدکونله، رئیس صلیب سرخ آفریقا اعلام کرد که ما چندین ماه است که درباره گرسنگی در آفریقا هشدار مید هیم. وضعیت بدتر شده است. ما شاهد آن هستیم که کمک‌های مورد نیاز وارد کشور‌های آفریقایی نمی‌شود. وضعیت انسانی بهتر نشده که بدتر هم شده است. کمک‌های مورد نیاز به دست مردم نیازمند نمی‌رسد. ما شاهد گرسنگی کودکان هستیم. ما شاهد مرگ مردم از کمبود مواد غذایی هستیم. وضعیت بسیار بد است و توجه بیشتری باید به قاره آفریقا شود تا نهاد‌های امدادرسان بهتر عمل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر