افزایش دوباره قیمت نفت


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۳ سنت معادل ۰.۷۳ درصد افزایش به ۱۱۳ دلار و ۹۵ سنت رسید.

افزایش دوباره قیمت نفت

بورس نیوز: قیمت نفت بیش‌از یک دلار در اولین ساعات معاملات در روز دوشنبه به‌خاطر تاثیر نگرانی‌های اقتصادی بر دورنمای تقاضا پایین آمد. اما امید سرمایه‌گذاران به اجلاس گروه ۷ در این هفته و تغییر شرایط صادرات نفت روسیه و احیای قرارداد اتمی ایران باعث افزایش دوباره قیمت نفت شد.

بیشتر بخوانید: جدیدترین تحریم روسیه/واردات طلا از روسیه ممنوع شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۳ سنت معادل ۰.۷۳ درصد افزایش به ۱۱۳ دلار و ۹۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۵ سنت معادل ۰.۵۱ درصد افزایش ۱۰۸ دلار و ۱۷ سنت معامله می‌شود.

بالا رفتن نرخ بهره بانک‌های مرکزی در اقتصاد‌های بزرگ دنیا باعث قدرت گرفتن دلار و افزایش ترس از رکود اقتصادی شد و قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی را طی هفته گذشته پایین آورد. اما کمبود عرضه نفت در بازار به‌خاطر تحریم‌های غربی علیه روسیه همچنان قیمت آن را بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه نگه‌داشته است.

انتظار می‌رود سران کشور‌های عضو گروه ۷ در اجلاس این هفته در مورد راه‌های مهار افزایش قیمت انرژی و جایگزینی نفت و گاز روسیه و همچنین وضع تحریم‌هایی که شرایط تورم را تشدید نکند گفتگو کنند.

اقدامات این گروه احتمالاً شامل تعیین یک سقف قیمت برای صادرات نفت خام و محصولات نفتی روسیه می‌شود تا هم درآمد نفتی این کشور محدود شود و هم آسیب آن به سایر اقتصاد‌ها کاهش یابد.

اما تحلیلگران مطمئن نیستند تعیین این سقف قیمت پیامد‌های موردنظر را داشته باشد. این احتمال که روسیه در پاسخ به این اقدام، صادرات نفت و محصولات نفتی خود را به کشور‌های عضو گروه ۷ ممنوع کنند وجود دارد. به‌این‌ترتیب کمبود عرضه انرژی در بازار‌های جهانی تشدید خواهد شد.

سران گروه ۷ همچنین در مورد دورنمای احیای مذاکرات اتمی ایران گفتگو خواهند کرد. رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات ایران در تهران دیدار کرده تا مذاکرات از سر گرفته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا