طرح حفظ عمومی قرآن کریم در استان زنجان کلید خورد


طرح حفظ عمومی قرآن کریم در استان زنجان کلید خورد

حجت الاسلام حسنی از آغاز طرح حفظ عمومی قرآن کریم در استان زنجان خبر داد و گفت: ۱۲ مرکز قرآنی در استان مجری این طرح هستند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: طی ابلاغ سازمان دارالقرآن الکریم، طرح حفظ عمومی قرآن در استان آغاز شده است و با توجیه اعضای کمیته فنی، ممتحنین، موسسات و خانه های قرآنی مجری این طرح، ۱۲ مرکز مجری برگزاری طرح عمومی حفظ در استان خواهند بود.

حجت الاسلام حمید حسنی اظهار داشت: هدف از برگزاری این طرح ترویج و توسعه فرهنگ قرآن در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است، در این طرح مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت می‌توانند نسبت به اخذ آزمون شفاهی (حداقل ۴ آزمون در طول سال) از حافظان قرآن خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: این طرح؛ حافظان یک جزء تا ۳۰ جزء قرآن کریم را شامل می‌شود و مجریان برگزاری طرح می توانند با تعریف رشته های آزمون، حافظان قرآن را مورد ارزیابی قرار دهند. دبیرخانه استان مسئول توجیه و آموزش مجریان طرح در استان می باشد و پس از آموزش موسسات و خانه های قرآن و ممتحنین، طرح در استان برگزار می شود.

حسنی ابراز داشت: برنامه حفظ عمومی مطالبه جدی حافظان قرآن به‌صورت حفظ عمومی است، و پس از پایان هر دوره آزمون به افرادی که نمره حد نصاب را کسب کند گواهی معتبر اعطا می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در راستای تربیت نیروهای متخصص قرآنی و با هدف شناسایی نیروهای مستعد در آموزش قرآن کریم، دوره های تربیت آموزشیار روخوانی و روانخوانی در عقیدتی سیاسی تیپ ۲۱۶ زرهی نزاجا در زنجان برگزار و برای ۵۰ نفر از پذیرفته شدگان در دوره گواهینامه پایان دوره از طرف اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان اعطا شد.

وی اظهار داشت: این دوره ها طبق تفاهمنامه صورت گرفته با نیروهای مسلح به مدت ۶۰ ساعت و به صورت حضوری و با حضور ۵۰ نفر قرآن آموز وظیفه در عقیدتی سیاسی تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان برگزار شد.

حسنی ادامه داد: این دوره ها شامل دروس، روش تدریـس روخوانی و روانخوانی، آموزش روش کارورزی«بخش خوانی، کلمه خوانی و روانخوانی (قرائت تحقیق آموزشی)»، احکام عمومی و احکام قرآنی بوده و قرآن آموزان پس از موفقیت در آزمونهای پایانی، گواهینامه مربوطه از طرف اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی دریافت کردند.


پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش