مساجد مهمترین عامل در تحقق شعار «تهران، شهر الگوی جهان اسلام» هستند


مساجد مهمترین عامل در تحقق شعار «تهران، شهر الگوی جهان اسلام» هستند

موسوی با اشاره به رویکرد شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت، گفت: مساجد با توجه به کارکردهای متعددی که دارند، مهمترین عامل در تحقق شعار تهران، شهر الگوی جهان اسلام هستند.

«سید محمد موسوی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مدیریت جدید در شهر تهران باور دارد که باید از ظرفیت مسجد برای ساختن یک شهر آرمانی بهره برد، اظهار کرد: بر همین اساس ما در شهرداری های مناطق مختلف تهران مرتبا در مساجد حاضر می شویم، ضمن بهره مندی از نظرات و دیدگاه های ائمه جماعات مساجد بتوانیم به تبادل نظر برای چگونگی تحقق ساخت یک شهر ایده آل و آرمانی بپردازیم.

شهردار منطقه 11 تهران افزود: شهرداری تهران در دوره جدید شعار تهران شهر الگوی جهان اسلام را مطرح کرده است که با توجه به کارکردها و ظرفیت های بسیار زیادی که مساجد دارند، ما این خانه های خدا را مهمترین عامل زمینه ساز تحقق این شعار می دانیم.

وی گفت: ما در شهرداری منطقه 11 همچون سایر مناطق تهران در برگزاری برنامه ها و طرح های مختلف خود چه طرح ها و برنامه های مناسبتی و چه غیر مناسبتی از ظرفیت مساجد در حد وسیعی استفاده می کنیم.

موسوی تاکید کرد: کار مهمی که ما باید در شهرداری انجام بدهیم، این است که رویکرد شهرداران دوره های قبل را تغییر دهیم زیرا این باور در گذشته وجود داشته است که مساجد صرفا در حوزه فرهنگی و اجتماعی می توانند کمک حال شهرداری ها باشند در حالی که اینچنین نیست برای نمونه وقتی شهرداری ها می خواهند در زمینه مدیریت پسماند دستاورد خوبی داشته باشند نیز باید از ظرفیت مساجد در راستای افزایش مشارکت شهروندان استفاده شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس