هشدار صریح ابراهیم رئیسی به انقلابی ها/ آگاه باشید/ جای پای نفاق در هر فتنه‌ای دیده می‌شود


هشدار صریح ابراهیم رئیسی به انقلابی ها/ آگاه باشید/ جای پای نفاق در هر فتنه‌ای دیده می‌شود

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در هر شیطنت و فتنه‌ای در کشور جای پای نفاق دیده می‌شود،گفت:جریان انقلاب باید آگاه باشدتا جریان نفاق نتواند اهداف پلید خود را دنبال کند.

به گزارش اقتصادنیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه) در همایش قوه قضائیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران او،گفت: در تحلیل حادثه هفتم تیر و قضایای سال ۶۰ آنچه باید عرض کنم آن است که جریان نفاق با پشتیبانی نظام سلطه تصمیم داشت که جبهه انقلاب و نمادهای انقلاب را ترور شخص و ترور شخصیت کند.

بنابر گزارش مهر، وی افزود: به حضرت رضا(ع) عرضه می داریم که خدا لعنت کند کسانی که به شما زهر دادند. دهه ۶۰ را به یاد بیاورید و ببینید منافقین چگونه و چه چهره هایی را ترور کردند و با نشر شایعات و تهمت ها به سمت حاشیه سوق داده می‌شدند. امام خمینی(ره) از مظلومیت شهید بهشتی به صورت ویژه یاد می کردند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: یا شهادت مرحوم رجایی و بهشتی و چهره های نماد انقلاب می خواستند جریان انقلاب به حاشیه رانده شود و نظام سلطه را بر کشور فراهم کنند. در جنگ اراده ها خداوند اراده کرد و حق طلبان و جبهه انقلاب را بر آنها پیروز کرد.

رئیسی با بیان اینکه در هر شیطنت و فتنه ای در این ۴۰ سال کشور جای پای نفاق دیده می شود، گفت: جریان نفاق با نظام سلطه سعی داشتند شیطنت خود را ادامه دهند، اما جریان انقلاب باید آگاه باشد تا جریان نفاق نتواند اهداف پلید خود را دنبال کند.

وی با بیان اینکه راه، مسیر و شخصیت شهید بهشتی باید ادامه پیدا کند،اظهار مرد: ساختار سازی را از فکر شهید بهشتی و خبرگان اول داریم که این ساختار و سازوکار را برای جریان ولایت در جای جای نظام ایجاد کردند و ما باید از این جهت قدردان آنها باشیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: از عزیزان مسئول در قوه قضاییه تشکر میکنم که به دنبال احقاق عدالت هستند و بسیاری در دستگاه قضایی بی نام و نشان برای تحقق عدالت در تلاش هستند. به ویژه از رئیس مجرب قوه قضاییه با سابقه ۴۰ ساله کار قضایی تشکر می کنم که گفتمان حفظ سرمایه اجتماعی و ارتقای آن ضمن مبارزه با فساد و گسترش عدالت را در دستور کار دارند.

رئیسی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع)، بیان کرد: امیر المومنین(ع) در این روایت بر عدل و سخاوت تاکید داشتند و آن را در راس امور می‌دانستند. جامعه را باید بر عدالت بنا کرد و سنگ زیربنای جامعه اسلامی بر عقلانیت، عدالت، معنویت و اخلاق است. روابط اجتماعی باید بر اساس عدالت تاسیس شود. در مجلس قانون عادلانه، در قضاوت، قانون و قضاوت عادلانه ملاک است.

وی با بیان اینکه امروز پیوست عدالت باید در دستور کار همه تصمیم گیری ها باشد و این امری ضروری است، اظهار کرد: باید دید چقدر به عدالت نزدیک شدیم یا خدای ناکرده از آن فاصله گرفتیم. هیچ موضوعی در فرهنگ دینی ما بعد از توحید، به گستردگی و فراگیری عدالت وجود ندارد. توحید و عدالت، بعثت و عدالت و... عدالت در اجرا، عدالت در سیاست و عدالت در همه حوزه ها امری فراگیر است.

رئیس‌جمهور عدالت در قضا و داوری را یکی از جلوه های بسیار مهم عدالت دانست و تاکید کرد: سوال این است که حق چیست؟ شناختن حق اولین گام و گرایش به حق، دومین گام و ایستادگی در راه حق سومین کام است و برخی حق را نمی‌شناسند و برخی علی رغم شناخت با گرایش های فردی و هوای نفس نمی توانند آن را اجرا کنند و همواره باید مراقب این آفت بود. همه باید مراقب این مسأله باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق