لوسادا: حضور در پرسپولیس یک فرصت عالی است/ لیگ ایران بهترین لیگ خاورمیانه است


لوسادا: حضور در پرسپولیس یک فرصت عالی است/ لیگ ایران بهترین لیگ خاورمیانه است

مربی بدنساز جدید پرسپولیس حضور در تیم پرسپولیس را یک فرصت عالی برای خود دانست و از سطح لیگ ایران نیز تمجید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت اسپانیایی lavozdigital، خوزه آگوستو لوسادا بنیتز، ملقب به پپه لوسادا که فارغ‌التحصیل دوره بدنسازی از دانشگاه مادرید است با عقد قرارداد برای یک فصل به کادر فنی سرخپوشان ایران ملحق شد. او پیش از این با باشگاه‌های نساجی قائم‌شهر و گل‌گهر سیرجان همکاری داشته است و پرسپولیس سومین تجربه کاری او در فوتبال ایران است.

لوسادا این هفته عازم تهران می‌شود تا در باشگاه پرسپولیس، دومین باشگاه موفق ایران، مشغول به کار شود. او در صحبت‌هایی درباره حضور در پرسپولیس به صحبت پرداخت که در زیر می‌خوانیم:

* نام پپه لوسادا در ایران اعتبار دارد. درست است؟

-خب، حقیقت این است که من به عنوان یک مربی در چند باشگاه کار کردم. درست است. ابتدا با نکونام که یک ستاره در کشورش و بازیکن نسبتا مهم اوساسونا بود ارتباط داشتم و سپس با مجید جلالی و به همین دلیل اکنون این فرصت برای رفتن به پرسپولیس فراهم شده است که به همراه استقلال دو رقیب بزرگ کشور و هم‌چنین تهران(پایتخت) هستند.

* یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس را می‌شناختید؟

- ما به عنوان رقیب بارها برابر هم قرار گرفتیم. حدس می‌زنم او باید شناختی از کار من داشته باشد و این باید او را مجبور به استخدام من کرده باشد. یحیی گل‌محمدی در جست‌وجوی مربی بدنسازی بود که خارجی باشد و طبق آنچه به من گفته شده از من شناخت دارد. بنابراین پس از بررسی با باشگاه، مستقیماً با من تماس گرفت.

* آیا پیشنهادهای بیش‌تری روی میز داشتید؟

- خب، درست در همان لحظه که گل‌محمدی با من تماس گرفت، با یک تیم دیگر از ایران و با یک تیم اروپایی دیگر در حال مذاکره بودم. اتفاقی که می‌افتد این است که پرسپولیس خیلی سریع نسبت به جذب من اقدام کرد و تمایل بیش‌تری برای جذب من داشت.

* سطح فوتبال ایران چگونه است؟

- ایران کشور بسیار فوتبال دوستی است و هواداران فوتبال زیادی دارد. اکنون هم جام جهانی در راه است. ورزشگاه پرسپولیس مثل نیوکمپ می‌تواند ۹۰ هزار نفر را در خود جای دهد و هواداران بی‌شماری دارد.

* لیگ ایران چطور است؟

- لیگ ایران قدرتمندترین لیگ خاورمیانه است. کشورهای نزدیک قطر، امارات متحده عربی یا عربستان سعودی نیز هستند که از نظر من در سطح فوتبالی پایین‌تری قرار دارند البته نه از نظر اقتصادی، زیرا ممکن است از این نظر نسبت به لیگ ایران کمی بالاتر باشند. فکر می‌کنم از نظر کیفی سطح لیگ ایران بالاتر باشد.

* قرارداد شما با پرسپولیس چند ساله است؟

- در حال حاضر این فصل را امضا کرده‌ام و اگر اوضاع خوب پیش برود، فکر می‌کنم امکان تمدید قرارداد را خواهم داشت.

* آیا دوست دارید بیش‌تر در اسپانیا کار کنید؟

- البته که دوست دارم. به عنوان یک مربی اهل کادیس، دوست دارم در این باشگاه کار کنم. باید اعتراف کنم که در مواقعی امکان بازگشت من به فوتبال اسپانیا وجود داشت اما به دلایل مختلف این اتفاق نیفتاده است. اگر پروژه‌ای در دسته اول یا دوم اسپانیا به من پیشنهاد شود من نیز خوشحال خواهم شد. اما در حال حاضر من روی این پروژه جدید و هیجان‌انگیز متمرکز شده‌ام، زیرا برای من این یک فرصت عالی است و هم‌چنین مایه آرامش است که ببینم در ایران در دسته اول آن‌ها چقدر برایم ارزش زیادی قائل هستند. پرسپولیس تیمی است که امسال در آسیا بازی می‌کند و در پنج سال اخیر دو فینال(آسیایی) بازی کرده است و در کشور خود از شش لیگ گذشته، پنج قهرمانی متوالی را به دست آورده است، به جز سال گذشته که دوم شدند پرسپولیس یک تیم کاملا قدرتمند است و در سطح شبکه‌های اجتماعی فکر می‌کنم بیش از هشت میلیون دنبال کننده دارد و این باعث می‌شود پروژه بسیار مهم و هم‌چنین چالش بزرگی در حرفه من باشد که امیدوارم انجام دهم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید