آیا هم اکنون زمان خرید طلا است؟


آیا هم اکنون زمان خرید طلا است؟

نگرانی ها درباره به وجود آمدن رکود در اقتصاد ایالات متحده بازگشته است و سرمایه گذاران را نگران می کند.

به گزارش بنکر (Bankerاین موضوع باعث شده است انتظارات نسبت افزایش بیشتر نرخ بهره کاهش پیدا کرده که به نوبه خود به نفع طلا عمل می کند.

کاهش انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو همچنین بر روی ارزش شاخص دلار نیز تاثیر گذاشته و باعث کاهش نسبی آن می شود که در نتیجه باعث افزایش قیمت کالاهای دلاری از جمله طلا می شود.

با این حال افزایش بازده ده ساله خزانه داری آمریکا پس از افت اخیر خود، روند صعودی در بازار طلا را محدود می سازد. به علاوه افزایش احساس ریسک در بازار در مواجهه با رکود و تورم دلار آمریکا را تقویت کرده و به عنوان یک باد مخالف برای طلا عمل می کند.

تحلیل تکنیکال طلا نشان می دهد که طلا پس از مواجهه با مقاومت 1831 دلاری بار دیگر در حال عقب نشینی است. قیمت طلا در مسیر نزولی در نقطه 1823 دلاری پشتیبانی می شود که سقوط به پایین تر از آن می تواند باعث افت شدید تر آن شود.

در صورتی که طلا افت معناداری پایین تر از 1823 دلار نشان دهد در نقطه 1816 دلار حمایت خواهد شد و ادامه روند نزولی می تواند قیمت این فلز گرانبها را به حمایت 1812 دلاری برساند.

از طرف دیگر در صورتی که طلا بتواند بالاتر از 1831 دلار قرار بگیرد با مقاومت قدرتمند 1835 دلار رو به رو خواهد شد که عبور از آن برای خریداران ساده نخواهد بود. صعود بیشتر نیز قیمت طلا را با دو مقاومت در نقاط 1838 و 1843 دلار مواجه خواهد ساخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا