علت افزایش بیماری‌های اسهال و استفراغ در فصل تابستان


علت افزایش بیماری‌های اسهال و استفراغ در فصل تابستان

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تشریح دلایل افزایش بیماری‌های اسهال و استفراغی در فصل تابستان پرداخت.

آفتاب‌‌نیوز :

سیمین خیاط‌ زاده در خصوص بیماری‌های اسهال و استفراغ اظهار کرد: در طول این فصل یکسری ویروس‌ها فعال می‌شوند و یا با مصرف مواد غذایی و آب آلوده علائم اسهال و استفراغ دیده می‌شود چراکه یکسری میکروب‌ها در آب آلوده‌ای که مصرف کرده‌اند، وجود داشته است.

وی ادامه داد: دو سال بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسافرت‌ها و ارتباطات کاهش یافته بود و مردم در ضدعفونی کردن سطوح و دست‌ها عملکرد خوبی داشته و از ماسک هم استفاده می‌کردند اما اکنون شاهد آن هستیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته و ویروس‌ها فرصت یافته‌اند تا رشد کنند و این سبب ایجاد مشکلاتی شده است.

خیاط زاده خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم اگر از وسایط حمل و نقل عمومی برای سفر استفاده می‌کنند، حتما ماسک به همراه داشته باشند و مدام دستان خود را بشویند و از افراد مریض نیز دوری کنند به‌ویژه رعایت نکات بهداشتی غذا و آب بسیار مهم است که حتما آب سالم بوده و تازه باشد و در مکان‌هایی که اطمینانی از سالم بودن آب و غذا ندارند، استفاده نکنند تا جلوی انتشار بیماری گرفته شود.

وی اضافه کرد: طغیان بیماری اسهال و استفراغ در مکان‌هایی که افراد تجمع و تماس بیشتری دارند، بیشتر است و سبب انتشار بیماری می‌شود همچنین بیماری اسهالی و روده‌ای در تمامی گروه‌های سنی وجود دارد اما نوع ویروسی آن در سنین پایین‌تر بیشتر است.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: رعایت بهداشت آب، غذا، دست و ماسک باعث می‌شود تا از انتشار این بیماری‌ جلوگیری شود اما به یاد داشته باشید که در تمامی موارد این علائم جزو ویروس‌های روده‌ای نیست و احتمال دارد ویروس کرونا باشد چراکه در کرونا هم علائم گوارشی وجود دارد و بیماران باید خود را قرنطینه کرده و تماس کمتری با دیگران داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی