اولین سفر خارجی پوتین از زمان جنگ اوکراین


اولین سفر خارجی پوتین از زمان جنگ اوکراین

منابع رسانه‌ای از نخستین سفر رئیس جمهور روسیه به خارج از کشور بعد از حمله به اوکراین و حضور در دو کشور منطقه اوراسیا خبر...

منابع رسانه‌ای شبانگاه یکشنبه به وقت تهران از نخستین سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به خارج از کشور و به مقصد آسیای مرکزی بعد از حمله به اوکراین خبر دادند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» به نقل از خبرگزاری «رویترز»، تلویزیون دولتی روسیه یکشنبه گزارش کرد که ولادیمیر پوتین این هفته در حالی از دو کشور در آسیای مرکزی بازدید خواهد کرد که اولین سفر رئیس جمهور روسیه به خارج از کشور پس از دستور حمله به اوکراین خواهد بود.

در تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند گذشته) تا کنون هزاران نفر کشته شده، میلیون‌ها نفر را آواره کرده و به تحریم‌های شدید غرب منجر شده که البته به گفته پوتین دلیلی برای ایجاد روابط تجاری قوی‌تر با دیگر قدرت‌ها مانند چین، هند و ایران است.

«پاول زاروبین»، خبرنگار شبکه تلویزیونی دولتی روسیه، گفت که پوتین از تاجیکستان و ترکمنستان بازدید خواهد کرد.

آخرین سفر پوتین به خارج از روسیه قبل از حمله به اوکراین، بازدید از «پکن» در اوایل فوریه بود، که او و «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین ساعاتی قبل از شرکت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی، از یک معاهده دوستی رونمایی کردند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه نیز اخیرا گفت که ولادیمیر پوتین قطعا در مقطعی به ایران سفر خواهد کرد، اما تاریخ دقیق این سفر هنوز مشخص نیست.

سخنگوی کرملین در پاسخ به سئوالی درباره احتمال سفر پوتین به ایران و شرکت در نشست سران آستانه گفت: «او قطعاً با گذر زمان به آنجا خواهد رفت، اما تاریخ دقیق هنوز مشخص نشده است.»

طبق گزارش رسانه روسی، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه (دوم تیرماه) ابراز امیدواری کرد که نشست ایران، روسیه و ترکیه در تهران برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است