سارق گردنبند فوتبالیست معروف، بازیگر تئاتر بود!


سارق گردنبند فوتبالیست معروف، بازیگر تئاتر بود!

سارق گردنبند پیشکسوت فوتبال پس از دستگیری منکر جرم خود شد.

چندثانیه بیشتر طول نکشید تا بازهم یکی دیگر از پیشکسوتان فوتبال ایران قربانی سرقتی خشن و جنجالی شود. محمدرضا مهدوی، پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال است که پنج روز پیش هدف دزدی جنجالی یک مجرم موتورسوار قرار گرفت.

این فوتبالیست در لحظه سرقت، با سارق درگیر شد، ولی نتوانست او را بگیرد. دزد جوان موتورش را در صحنه جا گذاشت و خودش با گردنبند ۲۰۰ میلیون تومانی مهدوی فرار کرد. ولی حالا از سوی ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شده است.

با این حال جرم خود را انکار می‌کند و مدعی است که موتورش را همان روز سرقت، دزدیده‌اند. این متهم که بازیگر و کارگردان تئاتر موزیکال است و کارشناسی‌ارشد کارگردانی سینما دارد، در حالی جرمش را انکار می‌کند که راننده تاکسی، او را شناسایی کرده است. راننده‌ای که در لحظه سرقت، متهم، او را فریب داد و سوار خودرواش شد تا بتواند فرار کند.

روز سه‌شنبه ۳۱ خردادماه بود که اعلام شد محمدرضا مهدوی، پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، مورد سرقت سارقان خیابانی قرار گرفته است. گردنبند او توسط سارق به سرقت رفته بود.

پس از آن هم فیلم این اتفاق منتشر شد. فیلمی چندثانیه‌ای که نشان می‌داد، وقتی محمدرضا مهدوی از خودرواش در سمت شهرک غرب پیاده می‌شود، موتورسواری به او نزدیک شده و گردنبندش را از گردنش می‌کشد. این فوتبالیست، همزمان با او درگیر می‌شود.

دزد موتورسوار سعی دارد که فرار کند، ولی مالباخته موتورش را نگه می‌دارد. او زمین می‌خورد و کلاه کاسکتش هم از صورتش برداشته می‌شود. با این‌حال با پای پیاده فرار می‌کند و مالباخته هرچه می‌دود نمی‌تواند به او برسد.

درگیری با فوتبالیست

محمدرضا مهدوی، در خصوص این مسأله گفت: «به یک نمایشگاه اتومبیل رفتم. وقتی ماشینم را مقابل نمایشگاه پارک کردم، همانطور که در فیلم مشخص است یک نفر با موتور سمت من آمد و به گردنم دست انداخت و گردنبندم را کشید و سرقت انجام داد.

بعد از این منم چرخیدم و طی عکس‌العملی ناخودآگاه به سمت سارق رفتم و موتورش را گرفتم. همین مسأله باعث شد به همراه موتور و سارق به زمین بخوریم. البته سارق فرار کرد، ولی موتورش را توانستم بگیرم. هرچند در این صحنه دچار آسیب‌دیدگی هم شدم.

هنگامی که زمین خوردیم سارق یک قمه بزرگ بیرون آورد. همین امر باعث شد تا دیگر دنبالش نکنم، اما با ماموران کلانتری که صحبت کردم گفتند سارق را شناسایی کرده‌اند و به‌زودی دستگیر خواهد شد.»

محمدرضا مهدوی در ادامه گفت: «چندروز است اعصابم به‌هم ریخته و فشار روانی این ماجرا خیلی اذیتم می‌کند. سعی می‌کنم با فوتبال بازی‌کردن فکرم را از این اتفاق منحرف کنم، اما تاثیر بدی روی ذهنم گذاشته و می‌دانم که تا مدت‌ها من را اذیت خواهد کرد. خوشبختانه بلافاصله دوستان در اداره آگاهی و کلانتری به موضوع رسیدگی کردند تا سارق شناسایی شود، چون تصویر سارق در دوربین‌های مداربسته موجود است.»

انکار سرقت جنجالی

وقتی این سرقت جنجالی رخ داد، ماموران پلیس این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با حضور در محل و بررسی‌های لازم، تحقیقات خود را آغاز کردند. از آنجایی‌که موتور در صحنه جا مانده بود، سارق خیلی زود شناسایی و شنبه شب دستگیر شد.

این مجرم وقتی در مقابل مصطفی تقی‌زاده، قاضی شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران قرار گرفت، جرم خود را انکار کرد و گفت هیچ اطلاعی از دزدی نداشته و موتورش را یک ساعت پس از سرقت دزدیده‌اند.

او درباره این موضوع گفت: «من تحصیلکرده هستم و کارشناسی‌ارشد کارگردانی سینما دارم. ۱۵ سال است که کار تئاتر موزیکال انجام می‌دهم. با افراد معروف مختلفی کار کردم. ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان هم درآمدم است. برای همین نیازی به سرقت ندارم و اهل خلاف نیستم.

شاکی را هم نمی‌شناسم. چون اصلا اهل فوتبال نیستم. نمی‌دانم او کیست. فقط می‌دانم که سرقتی انجام ندادم. یک ساعت بعد از سرقت از این فوتبالیست بود که متوجه سرقت موتورم شدم. می‌خواستم سر کار بروم و موتورم جلوی در خانه‌ام پارک بود.

وقتی رفتم، دیدم خبری از موتور نیست و بلافاصله موضوع این سرقت را هم به کلانتری اعلام کردم. تازه متوجه شدم که با موتور من به سرقت رفته‌اند. من سارق نیستم. اشتباهی مرا دستگیر کردند. شاید، چون روی بدنم خالکوبی دارم، ماموران پلیس فکر کردند که خلافکارم. ولی من شغل دارم و سارق نیستم. فقط موتورم دزدیده شده است.»

شناسایی متهم از سوی راننده

این مجرم در حالی جرم خود را انکار می‌کند که یک راننده تاکسی او را شناسایی کرده است. ماجرای این راننده تاکسی نیز به روز سرقت برمی‌گردد. او درست همان حوالی محل سرقت، در حال مسافرکشی بود که جوانی را در حال فرار دید.

این راننده می‌گوید: «این جوان خیلی ترسیده بود و وقتی مرا دید، گفت ترو خدا مرا از اینجا فراری بده. می‌گفت، چون با همسرم اختلاف دارم، برادرزنم به دنبالم است و می‌خواهد مرا بکشد، جان من در خطر است. من هم فکر کردم راست می‌گوید. او را سوار خودرو کردم و بعد از طی مسافتی او پیاده شد.

وقتی خبر‌ها را خواندم، فهمیدم همان لحظه و در همان نقطه، سرقتی از پیشکسوت فوتبال ایران شده است و تازه فهمیدم که من یک سارق را فراری داده‌ام. بی‌آنکه بدانم او کیست. من فقط می‌خواستم کار خیر کنم و این جوان هم خیلی ترسیده بود.»

حالا این راننده تاکسی، مجرم دستگیرشده را شناسایی کرده است. در حال حاضر نیز قاضی دستور مواجهه حضوری راننده و مالباخته با متهم را صادر کرده است. چراکه مالباخته نیز هنگام درگیری با دزد به‌خاطر کنار رفتن کلاه کاسکت چهره او را دیده است؛ بنابراین تحقیقات در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟