عکس صمیمانه علیرضا خمسه و دخترش بعد از مدتها!


عکس صمیمانه علیرضا خمسه و دخترش بعد از مدتها!

علیرضا خمسه‌نیا ملقب به علیرضا خمسه(زاده ۹ بهمن ۱۳۳۱) بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و مجری ایرانی است. خمسه بازیگری در سینما را در سال ۱۳۶۰ با فیلم مرگ یزدگرد آغاز کرد. او برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد...

علیرضا خمسه‌نیا ملقب به علیرضا خمسه(زاده ۹ بهمن ۱۳۳۱) بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و مجری ایرانی است.

عکس صمیمانه علیرضا خمسه و دخترش بعد از مدتها!

خمسه بازیگری در سینما را در سال ۱۳۶۰ با فیلم مرگ یزدگرد آغاز کرد. او برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۷ برای بازی در فیلم بیست است.او در سریال پایتخت در نقش پنجعلی معمولی بازی کرد.

عکس صمیمانه علیرضا خمسه و دخترش بعد از مدتها!

علیرضا خمسه در ۹ بهمن ماه سال ۱۳۳۱ در زنجان به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته روان‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی است. خمسه در سال ۱۳۵۷ به فرانسه رفت و یک سال و نیم در مدرسه ون سن، آتلیه اگوستوبوال و آتلیه سیته یونیورسیته پاریس، دوره‌های مربوط به پانتومیم، حرکات بدنی و بازیگری را فراگرفت. در سال ۱۳۵۹ به ایران بازگشت و در سال ۱۳۶۰ برای اولین بار مقابل دوربین سینما رفت و در فیلم مرگ یزدگرد بازی کرد. نوع خطوط چهره خمسه و تسلط او بر حرکات صورت (میمیک) و نرمی‌ای که در حرکات بدنش وجود دارد و توانایی بسیار بالا در خلق صحنه‌های طنز و کمیک، از همان ابتدای ورود او به حیطه بازیگری، توجه کارگردان‌های کمدی‌ساز را به خود جلب کرد و بعد از فیلم جدی مرگ یزدگرد برنامه‌سازان تلویزیون سراغ او رفتند و در برنامه‌هایی مانند «نوروزنامه»، «هوشی و موشی»، «بورزید و بخندید»، «حواستو جمع کن» و «نگاه سوم» به اجرای قطعات نمایشی طنز پرداخت.

عکس صمیمانه علیرضا خمسه و دخترش بعد از مدتها!


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چگونه افسردگی را مهار کنیم؟