جایزه 150 هزار یورویی تل‌آویو به مزدوران خود در جنگ لبنان


جایزه 150 هزار یورویی تل‌آویو به مزدوران خود در جنگ لبنان

رژیم صهیونیستی به نظامیان موسوم به «ارتش لحد» که در جنگ لبنان، علیه کشور خود و در کنار صهیونیست‌ها ایستادند ۱۵۰ هزار یورو پرداخت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ، رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ۱۵۰ هزار یورو کمک مالی به صدها نظامی سابق در ارتش موسوم به «ارتش جنوب لبنان» یا «ارتش لحد» پرداخت کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، ارتش لحد متشکل از مسیحیان لبنانی به فرماندهی «آنتوان لحد» در سال ۱۹۷۶ تشکیل شد. در طول جنگ داخلی ۱۵ ساله لبنان، این نیروها متحد اصلی رژیم صهیونیستی بودند و با شعارهایی مانند بیرون کردن فلسطینی‌ها از لبنان، علیه کشور خود و مقاومت لبنان جنگیدند.

با فرار نظامیان رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ در پی دلاوری‌های مقاومت لبنان، این نظامیان که از انتقام می‌ترسیدند از لبنان فرار کردند و بیشتر آنها به فلسطین اشغالی رفتند.

بر اساس این گزارش، مبلغ پرداخت شده به نظامیان سابق ارتش لحد به منظور حل مشکل مسکن آنها بوده است؛ ۴۰۰ خانواده از این ارتش از زمانی که وارد فلسطین اشغالی شده‌اند سرپناه مناسبی نداشته‌اند.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: این مساعده، مسأله عدالت برای کسانی است که در کنار ما جنگیدند و از کشور خود رانده شدند.

در ادامه این گزارش آمده، بیوه‌های نظامیان ارتش لحد نیز در صورتی که در فلسطین اشغالی هستند می‌توانند از این کمک مالی استفاده کنند.

خبرگزاری سما افزود، در مجموع ۲۴۰۰ تا ۲۷۰۰ لبنانی در فلسطین اشغالی زندگی می‌کنند و خانواده‌های آنها از بیم انگ «مزدوری» روابط خود را با این افراد قطع کرده‌اند. برخی از لحدی‌ها نیز به اروپا یا آمریکای شمالی رفته‌اند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد