مبلغ یارانه تیرماه 1401 چقدر است و به چه کسانی می‌رسد؟


مبلغ یارانه تیرماه 1401 چقدر است و به چه کسانی می‌رسد؟

اگر در مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یعنی اردیبهشت و خرداد یارانه نقدی دریافت کرده اید، در تیرماه نیز باید منتظر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشید. اما اگر جز حذف شدگان یا جاماندگان هستید و در...

فرارو- یارانه بگیران دهک اول تا سوم در مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر عضو خانواده دریافت کردند. برای افراد حاضر در دهک چهار تا نهم نیز مبلغ ۳۰۰ هزار تومان واریز شد. به عبارت دیگر یک خانواده ۲ نفره حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۸۰۰ هزار تومان یارانه گرفتند.

به گزارش فرارو، برای یک خانواده دو نفره حاضر در دهک چهارم تا نهم هم مبلغ ۶۰۰ هزار تومان یارانه واریز شد. اما حالا برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی شایعه افزایش یارانه نقدی را به ۶۰۰ و ۸۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر را مطرح کرده اند.

اما بررسی آخرین مواضع دولت سیزدهم نشان می‌دهد که چنین ادعایی صحت ندارد و دولت برای مرحله ۱۳۷ نیز به ازای هر نفر ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان براساس دهک بندی پرداخت می‌کند.

یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به چه کسانی می‌رسد؟

اگر در مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یعنی اردیبهشت و خرداد یارانه نقدی دریافت کرده اید، در تیرماه نیز باید منتظر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشید. اما اگر جز حذف شدگان یا جاماندگان هستید و در سامانه وزارت کار اعتراض تان را به ثبت رسانده اید. باید منتظر پایش و نتیجه نهایی باشید.

در نهایت اگر سازمان هدفمندی یارانه‌ها شما را در دهک اول تا نهم قرار دهد، شما نیز در این مرحله یارانه مذکور را دریافت می‌کنید.

اما چنانچه میزان گردش حساب یک سال اخیرتان بیش از ۳۰۰ میلیون تومان است، سفر خارجی رفته اید، یا خودرویی با قیمت بالاتر از ۳۰۰ میلیون تومان در طول یک سال اخیر خریده باشید، احتمالا در پایش وزارت کار و کارشناسان سازمان هدفمندی یارانه‌ها در دهک دهم قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی از گرفتن یارانه ۳۰۰ هزار تومانی محروم می‌شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید