دنباله داری دو برابر بزرگ‌تر از اورست به زمین نزدیک می‌شود


دنباله داری دو برابر بزرگ‌تر از اورست به زمین نزدیک می‌شود

منجمان یک ستاره دنباله دار یافته‌اند که دو برابر از کوه اورست بزرگ‌تر است و به زودی به زمین نزدیک خواهد شد.ستاره دنباله داری که بزرگی آن تا دو برابر کوه اورست تخمین زده می‌شود، در حال نزدیک شدن به زمین است. این سنگ آسمانی C/2017 K2 نام گرفته...

منجمان یک ستاره دنباله دار یافته‌اند که دو برابر از کوه اورست بزرگ‌تر است و به زودی به زمین نزدیک خواهد شد.

ستاره دنباله داری که بزرگی آن تا دو برابر کوه اورست تخمین زده می‌شود، در حال نزدیک شدن به زمین است. این سنگ آسمانی C/2017 K2 نام گرفته است.

دانشمندان از ابزار Pan-Stars که در هاوایی استقرار دارد برای یافتن این جرم فضایی استفاده کرده‌اند. این ستاره دنباله دار در سال 2017 و زمانی که در فاصله 2.4 میلیارد کیلومتری زمین قرار داشته، برای اولین بار مشاهده شده است.

دنباله داری دو برابر بزرگ‌تر از اورست به زمین نزدیک می‌شود

این دنباله دار حال در حال ورود به بخش داخلی منظومه شمسی است و به زودی به سمت زمین خواهد آمد. ستاره دنباله دار C/2017 K2 در زمان کشف فضای بین سیاره ارانوس و زحل را طی می‌کرد.

رازهای زیادی وجود دارد که دانشمندان می‌خواهند در مورد C/2017 K2 کشف کنند. یکی از این رازها چگونگی فعال بودن این جرم آسمانی در فاصله‌ای بسیار دور از خورشید است.

دنباله داری دو برابر بزرگ‌تر از اورست به زمین نزدیک می‌شودستاره دنباله دار C/2017 K2

هسته یخی ستاره‌های دنباله دار فعال، تحت تاثیر پرتوهای خورشید قرار می‌گیرد و درخششی در اطراف آن ایجاد می‌کند.

تخمین زده می‌شود که ستاره دنباله دار C/2017 K2 ابعادی تا دو برابر کوه اورست داشته باشد. با این حال بزرگ‌ترین ستاره دنباله دار کشف شده تاکنون قطری معادل 136 کیلومتر دارد که 8 برابر از C/2017 K2 بیشتر است.

دنباله داری دو برابر بزرگ‌تر از اورست به زمین نزدیک می‌شود

این ستاره دنباله دار 136 کیلومتری که Bernardinelli-Bernstein یا C/2014 UN271 نام دارد و مانند C/2017 K2 گمان می‌شود از ابر اورت سرچشمه گرفته باشد هم فعال است و بسیاری از دانشمندان را در مورد ترکیب دقیق هسته و خواستگاه خود کنجکاو کرده است.

انتظار داریم که دنباله دار C/2017 K2 در روز 23 تیر ماه بدون خطر از کنار زمین عبور کند و به سفر خود در منظومه شمسی ادامه دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس