تحریم کشورهای گروه 7 برای واردات طلای روسیه، طلا را بالا برد


تحریم کشورهای گروه 7 برای واردات طلای روسیه، طلا را بالا برد

قیمت طلا امروز دوشنبه افزایش یافت زیرا برنامه‌های برخی کشورهای غربی برای ممنوعیت واردات این فلز از روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، حاکی از کاهش بالقوه عرضه شمش بود.

تحریم کشورهای گروه 7 برای واردات طلای روسیه، طلا را بالا برد

به گزارش ایران اکونومیست، بهای هر اونس طلا در ساعت ۶ و ۳۸ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۸.۱ درصد افزایش به ۱۸۳۴ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز به ۱۸۳۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.

چهار کشور ثروتمند گروه هفت (G۷) روز یکشنبه واردات طلای روسیه را ممنوع کردند تا تحریم‌ها علیه مسکو را تشدید کنند و ابزارهای مالی آن برای تهاجم به اوکراین را قطع کنند اما مشخص نیست که آیا G۷ بر سر این طرح اجماع دارند یا خیر، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا گفت که این موضوع باید با دقت مورد بررسی و بیشتر مورد بحث قرار گیرد.

طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که سودی به همراه ندارد.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی ایالات‌متحده را روز جمعه کاهش داد زیرا فدرال رزرو نرخ بهره تهاجمی را افزایش می‌دهد اما پیش‌بینی می‌کرد که ایالات‌متحده به سختی از رکود اجتناب کند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا هفته گذشته به دلیل افزایش احتمالی افزایش نرخ بهره کاهش یافت، علی‌رغم مشاهده برخی افزایش‌ها در روز جمعه به دلیل عقب‌نشینی دلار و ترس از رکود اقتصادی که جذابیت پناهگاه امن آن را تقویت کرد.

اس‌پی‌دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه از ۱۰۶۳.۰۷ تن در روز گذشته ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۶۱.۰۴ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۱.۱۵ دلار، پلاتین ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۰۸ دلار و ۹۹ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۸۰ دلار و ۶۹ سنت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس