هشدار به معامله‌گران ارز/ دلار هرات وارد کانال 29 هزار تومان شد


هشدار به معامله‌گران ارز/ دلار هرات وارد کانال 29 هزار تومان شد

اگرچه دو روز گذشته دلار، شروع مذاکرات را جدی نگرفته و بازار واکنش کاهشی چندانی نداشت، اما به نظر می‌رسد که فاز بازار در حال تغییر است و روند نزولی دلار ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، برخی از تحلیلگران می‌گویند اگر قیمت دلار هرات به زیر ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان برسد، کاهش قیمت در بازار آزاد ایران هم قطعی است و دلار کف حمایتی خود را از دست می‌دهد.

ساعتی قبل قیمت دلار هرات به ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و کف حمایتی خود را از دست داد. قیمت دلار در بازار ایران، هنوز به زیر ۳۰ هزار تومان نرسیده است.

ورود دلار هرات به کانال ۲۹ هزار تومان از این نظر مهم است که سیگنال کاهشی به بازار ارز تهران می‌دهد و با یک فاصله کوتاه چند روزه قیمت دلار در تهران هم روند دلار هرات را در پیش می‌گیرد.

واکنش قیمت دلار در بازار ایران

از ابتدای هفته موضوع مذاکرات هسته‌ای جدی شد. اما بازار ارز این مذاکرات را چندان جدی نگرفته بود. قیمت ارز با مکث و گام‌های بسیار کوتاه در حال حرکت به سمت نرخ‌های پایین‌تر است. اما روند قیمتی دلار در دو روز گذشته در مجموع کاهشی بوده و روند افزایشی نداشته است.

قیمت طلا و سکه اما تاثیر بیشتری گرفته است. قیمت سکه امروز ششم تیرماه به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان است.

اما دلار همچنان در فاز مقاومت است و ۱۰۰ تومان ۱۰۰ تومان ارزان می‌شود. برخی معتقدند روند نزولی موقتی است و اکنون وقت مناسبی برای خرید است. گزارش‌های میدانی از بازار ارز هم نشان می‌دهد تقاضا برای خرید همچنان بالاست و فروشندگان اگرچه می‌گویند روند بازار نزولی است اما میل چندانی به فروش ندارند.

چیزی که نشان می‌دهد بازار سناریوی برجام و ریزش جدی قیمت دلار را جدی نگرفته و حتی منتظر رشد مجدد و برگشت قیمت است.

اما برخی دیگر می‌گویند بازار محتاط شده و منتظر این است که ببیند مذاکرات در دور جدید چقدر جدی است. بسیاری از تحلیلگران می‌گویند تجربه مذاکرات بی‌نتیجه قبلی، معامله‌گران را محتاط کرده و دلار برای ریزش جدی، نیاز به خبرهایی فرای اخبار موجود دارد.

اما در مجموع باید گفت که دلار محدوده مقاومت قبلی را از دست داده و محدوده حمایتی دلار هرات هم شکسته است. با این حساب می‌توان انتظار داشت که قیمت دلار تا پایان هفته به قیمت ۲۹ هزار تومانی دلار که مد نظر دولت بود، برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه