قطر: ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران در دوحه برگزار خواهد شد


منبعی آگاه در وزارت خارجه قطر به میدل‌ایست نیوز گفت که دوحه، میزبان ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران خواهد بود. به گزارش تسنیم، وب سایت خبری «میدل ایست نیوز» امروز دوشنبه گزارش داد که ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران در قطر خواهد بود. یک...

منبعی آگاه در وزارت خارجه قطر به میدل‌ایست نیوز گفت که دوحه، میزبان ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران خواهد بود.
به گزارش تسنیم، وب سایت خبری «میدل ایست نیوز» امروز دوشنبه گزارش داد که ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران در قطر خواهد بود.
یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه قطر به این وب‌سایت گفت که شهر دوحه، پایتخت این کشور میزبان نشست مذاکرات هسته‌ای خواهد بود. همزمان رسانه‌های عربی به نقل از مسئول قطری نیز گزارش دادند که قطر میزبان مذاکرات رفع تحریم‌ها خواهد بود.
جوزف بوریل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان سفر خود به ایران و دیدار با مقامات کشورمان گفته بود که دور آتی مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین برگزار نخواهد شد؛ چرا که دور جدید در چارچوب 4+1 خواهد بود و احتمالا در یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برگزار خواهد شد.
سعید خطیب زاده، سخنگو وزارت خارجه امروز دوشنبه در آخرین نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران، در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: زمان و مکان مذاکرات تقریبا مشخص شده است و به زودی تصمیمات نهایی در این خصوصی اتخاذ خواهد شد.
او افزود: «یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس میزبان این مذاکرات خواهد بود و در روزهای آینده این مذاکرات انجام خواهد شد.»
مذاکرات وین با محوریت لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران و احیای برجام از سه ماه پیش به دلیل زیاده‌خواهی‌های واشنگتن و بی‌توجهی به نگرانی‌ها و خواسته های تهران متوقف شد. وزارت خارجه ایران با انتقاد از دولت بایدن بارها تأکید کرد که احیای برجام نیازمند این است که طرف آمریکایی دیدگاه واقع‌بینانه‌ای داشته باشد و خواسته‌های فرابرجامی خود را کنار بگذارد.
خطیب‌زاده: مذاکرات رفع تحریم‌ها در روزهای آینده انجام می‌شود/ درخواست رسمی ایران برای عضویت در «بریکس»/ خداحافظی آقای سخنگو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر