ترسناک ترین کتاب های جهان که هیچ وقت نباید آن‌ها را بخوانید


ترسناک ترین کتاب های جهان که هیچ وقت نباید آن‌ها را بخوانید

همه ما کتاب‌های زیادی خوانده‌ایم، اما کتاب نفرین شده را در قفسه کتابخانه محلی مشاهده نکردیم! در ادامه به معرفی تعدادی از ترسناک ترین کتاب های تاریخ می‌پردازیم.کتاب‌ها همیشه بهترین دوست بشریت بوده‌اند. کافی است یک کتاب بخوانید تا دیدتان به طور کل...

همه ما کتاب‌های زیادی خوانده‌ایم، اما کتاب نفرین شده را در قفسه کتابخانه محلی مشاهده نکردیم! در ادامه به معرفی تعدادی از ترسناک ترین کتاب های تاریخ می‌پردازیم.

کتاب‌ها همیشه بهترین دوست بشریت بوده‌اند. کافی است یک کتاب بخوانید تا دیدتان به طور کل به زندگی تغییر کند و به انسان کامل‌تری تبدیل شوید. اما همیشه استثناهایی وجود دارد؛ کتاب‌هایی نفرین شده که زندگی خواننده را نابود می‌کنند. در ادامه به معرفی ترسناک ترین کتاب های تاریخ می‌پردازیم. آثاری که بهتر است سمتشان نروید!

ترسناک ترین کتاب های جهان که هیچ وقت نباید آن‌ها را بخوانیدترسناک ترین کتاب های جهان که هیچ وقت نباید آن‌ها را بخوانید

کتاب سویگا

ریشه این کتاب لاتین به قرن شانزدهم میلادی برمی‌گردد و گفته می‌شود موضوع آن، ماورا و جادو است. این کتاب لقب «کتاب کشنده» را نیز یدک می‌کشد و گمان می‌رفت که برای همیشه گم شده است، تا اینکه در سال 1990 دو نسخه خطی در کتابخانه بریتانیا پیدا شد. این کتاب با حروف ناشناخته رمزگذاری شده است. یکی از دست نوشته‌ها متعلق به محقق مشهور جان دی بود. دی نتوانست چندین جدول موجود در کتاب را رمزگشایی کند؛ به همین دلیل یک بار سعی کرد تا از طریق ادوارد کلی، جادوگری که ادعا می‌کرد با فرشته‌ها در ارتباط است، با فرشتگان صحبت کند و راز کتاب را کشف کند. ادعا می‌شود هرکسی که این حروف رمزگذاری شده را بفهمد در عرض دو سال و نیم خواهد مرد.

جهنم تومینو

جهنم تومینو شعری ژاپنی است که اولین بار در کتابی در سال 1919 به نمایش درآمد. این شعر در مورد پسر جوانی به نام تومینو است که داغدار مرگ خانواده‌اش است. این شعر اکنون به شکل نفرینی رنج‌آور درآمده است. مردم ژاپن ادعا می‌کنند که جهنم تومینو فقط باید در ذهن خوانده شود و هر کسی که جرات کند آن را با صدای بلند بخواند، روحش بعد از مرگ در تاریک‌ترین نقطه جهنم قرار می گیرد.

ترسناک ترین کتاب های جهان که هیچ وقت نباید آن‌ها را بخوانیدترسناک ترین کتاب های جهان که هیچ وقت نباید آن‌ها را بخوانید

نکرونومیکون (Necronomicon)

علاوه بر اسم عجیب بالا به عنوان «کتاب مردگان» هم شناخته می‌شود. این کتاب حاوی اطلاعاتی در مورد چگونگی زنده کردن مردگان است. اولین بار در داستان کوتاه لاوکرافت به نام «سگ شکاری» به آن اشاره شد که در سال 1924 نوشته شده بود. البته در بعضی دیگر از منابع گفته شده که نویسنده آن «عرب دیوانه» عبداللهزارد است. این کتاب موجود کابوس واری را به تصویر می‌کشد که می‌تواند ذهن شما را دچار توهم کند. اگرچه این موجود خیالی است، اما پیروان زیادی در سرتاسر جهان دارد.

ترسناک ترین کتاب های جهان که هیچ وقت نباید آن‌ها را بخوانیدترسناک ترین کتاب های جهان که هیچ وقت نباید آن‌ها را بخوانید

گریمور

مجموعه گریمور، کتاب‌های جادوگری طلسم هستند. دو کتاب دست نوشته طلسم از این مجموعه با صحافی مارپیچی در اینترنت به قیمت 13865 دلار به فروش رسید. صفحه آغازین یکی از کتاب‌های گریمور با اخطاری واضح آغاز می‌شود: «برای کسانی که اهل این فن (جادوگری) نیستند، خواندن کتاب ممنوع است! ادامه ندهید وگرنه عذابی سریع و وحشتناک در انتظارتان خواهد بود و مطمئنا به واسطه این طلسم‌ها رنج خواهید کشید.» در ادامه همان اخطار دوباره با حروف تبان نوشته شده است؛ تبان نوعی الفبای باستانی است که در Wicca مدرن (نوعی مذهب طبیعت‌گرا) برای پنهان کردن متون جادویی از کسانی که به جادوگری اعتقاد ندارند، استفاده می‌شود. این کتاب ترسناک شامل اطلاعاتی در مورد جواهرات، سیارات، آیین‌ها، معجون‌ها و حتی جن گیری است. کتاب دیگر شامل کیمیاگری، دستورالعمل‌های شیمی، درمان بیماری‌ها و ساخت مرهم است.

داستان یتیم

این کتاب در اوایل دهه 1600 توسط راهبی که عهد مقدس خود را شکسته بود، نوشته شده است و داستان پسر جوانی را روایت می‌کند که در سن 14 سالگی به اسپانیا سفر می‌کند تا در مستعمرات اسپانیا به ثروت برسد. داستان پسر با سفر آغاز و در ادامه به برخورد با دزدان دریایی، چگونگی سرباز شدن پسر، راهب شدن و سپس تبدیل او به اسقف بزرگ می‌پردازد. نکته عجیب این است که کتاب مذکور، حدود 400 سال بعد و در سال 2018 منتشر شد. زیرا در طول چندین دهه، هرکس که در ترجمه و انتشار این اثر نقش داشته با مرگی غم‌انگیز، بیماری یا حوادث مرموز روبرو شده است. اعتقاد بر این است که «داستان یتیم» نفرین شده است.

ترسناک ترین کتاب های جهان که هیچ وقت نباید آن‌ها را بخوانیدترسناک ترین کتاب های جهان که هیچ وقت نباید آن‌ها را بخوانید

گراند گریمور

گاهی اوقات با اسامی «اژدهای سرخ» یا «انجیل شیطان» خطاب می‌شود. گراند گریمور کتابی باستانی است که تصور می‌شود قدرتی باورنکردنی به خواننده عطا می‌کند که البته بهایی هم به همراه دارد. نویسنده کتاب مدعی بود که توسط خود شیطان تسخیر شده است. کتاب اصلی یکی از تاریک‌ترین و بدنام‌ترین کتاب‌های مذهبی است که در خزانه‌های مخفی واتیکان مهر و موم شده است. چیز زیادی در مورد متن و محتوای آن نمی‌دانیم، اما شایعه شده که این کتاب ترسناک، چگونگی احضار شیاطین خبیث را آموزش می‌دهد. هر کس که آن را بخواند، در واقع روح خود را به شیطان تقدیم کرده است.

ترسناک ترین کتاب های جهان که هیچ وقت نباید آن‌ها را بخوانیدترسناک ترین کتاب های جهان که هیچ وقت نباید آن‌ها را بخوانید

کتاب جادوی مقدس، نوشته آبراملین جادوگر

این کتاب ترسناک یک دست نوشته قرن پانزدهمی است که در سال 1900 به انگلیسی ترجمه شد؛ زیرا به کتاب نفرین شده شهرت داشت. گفته می‌شود توسط «ابراهیم اهل وریزبرگ» نوشته شده است. او پس از سفر به مصر با آبراملین ملاقات کرد و او روشی مخفی برای جادوگری را به ابراهیم آموزش داد. این روش شامل مراسم‌هایی از جمله زنده کردن مردگان، به دست آوردن گنجینه، احضار ارواح، نامرئی شدن و حتی به دست آوردن توانایی سفر روی آب و حرکت در هوا می‌شود. ابراهیم معتقد بود که هر فردی شیطان منحصر به فرد خود را دارد. او در کتاب خود، نحوه احضار و کنترل این شیاطین را آموزش می‌دهد. ادعا می‌شود هر شخصی که کتاب جادوی مقدس را داشته باشد، توسط ارواح شیطانی تسخیر می‌شود و این موجودات ماورایی با خود، طالع نحس و مرگ زودرس به ارمغان ‌‌می‌آورند.

ترسناک ترین کتاب های جهان که هیچ وقت نباید آن‌ها را بخوانیدترسناک ترین کتاب های جهان که هیچ وقت نباید آن‌ها را بخوانید

نوشته گیگاس

در سال 1648، جنگ سی ساله به پایان رسید و ارتش سوئد شهر پراگ را غارت کرد. آنها با غنایم ارزشمند به خانه بازگشتند و در میان این گنجینه‌ها، کتابی به نام “Codex Gigas” قرار داشت که بعدها به «کتاب مقدس شیطان» معروف شد. گفته می‌شود توسط راهبی نوشته شده که در قرن دوازدهم میلادی عهد خود را شکسته بود. به عنوان مجازات او را در اتاق بسته‌ای زندانی کردند تا در نهایت از گرسنگی بمیرد. در این زمان بود که راهب بخت برگشته تصمیم گرفت تا هر آنچه در مورد نژاد بشر می‌دانست را بنویسد و در شب آخر زندگی‌اش، نتوانسته بود کتابش را تمام کند. پس تصمیم گرفت شیطان را احضار کند تا کتاب را در ازای جانش تمام کند. ظاهرا این کتاب توسط خود شیطان تکمیل شده است. کتاب شامل تصاویر شیطانی، آیین و اطلاعاتی در مورد موجودات شیطانی است. حتی نقاشی‌هایی از خود شیطان هم در آن به چشم می‌خورد. کودکس گیگاس در ابتدا 320 صفحه داشت اما ده صفحه از آن در گذر زمان از دست رفته است.

منبعquora

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی