اولین


اولین

«اِولین» کوچک‌ترین داستان از پانزده داستان کوتاه کتابِ «دوبلینی‌ها» اثر جیمز جویس است که در سال‌های ۱۹۰۰ نوشته شد. امروز «دوبلینی‌ها» به عنوان یکی از آثار کلاسیکِ ادبیات مدرن محسوب می‌شود و بارها نقد و تحلیل شده است. داستان درباره‌ی دختر نوزده...

«اِولین» کوچک‌ترین داستان از پانزده داستان کوتاه کتابِ «دوبلینی‌ها» اثر جیمز جویس است که در سال‌های ۱۹۰۰ نوشته شد. امروز «دوبلینی‌ها» به عنوان یکی از آثار کلاسیکِ ادبیات مدرن محسوب می‌شود و بارها نقد و تحلیل شده است.
داستان درباره‌ی دختر نوزده ساله‌ی ایرلندی است که می‌خواهد پدرِ همیشه‌مستِ سوءاستفاده‌گر و فقرِ حاکم بر زندگیش را رها کند و با معشوق خود «فرانک» با کشتی به بوئنوس آیرس در آرژانتین برود تا زندگی جدیدی را آغاز کند. ولی در مرحله‌ی عمل، در آخرین شانسِ رسیدن به رویایش، تصمیمش را عوض می‌کند و همه چیز را رها می‌کند حتی معشوقش را.
ژانر کتاب داستانِ کوتاه است؛ رئالیستی، و از نوع ادبیاتِ شهری، یعنی ادبیات خیابانی. در این نوع ژانر ادبی، چشم‌انداز داستان خیابان است. بیشتر روی شرایط اجتماعی اقتصادی تاکید می‌شود و کیفیت فرهنگی شخصیت‌ها توضیح داده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس