جسد مقنی محبوس در قناتی در شمیرانات پس از 2 روز پیدا شد


جسد مقنی محبوس در قناتی در شمیرانات پس از 2 روز پیدا شد

مسئول آتش‌نشانی و امدادنجات شهر شمشک دربندسر گفت: در اثر ریزش چاه یکی از مقنی‌ها در چاه زیر آوار گیر می‌کند که پس از دو روز تلاش نیرو‌های امداد با جسم بی جام فرد مواجهه و آن را خارج کردیم.

آفتاب‌‌نیوز :

​مجید کیاشمشکی مسئول آتش‌نشانی شهر شمشک دربندسر اظهار کرد: گزارشی به ایستگاه آتش نشانی شهر شمشک دربندسر مبنی بر اعلام یکی از اتباع در خصوص ریزش یک قنات در محدوده کوه هلاشرون (پاپا) بلافاصله اکیپ نجات به منطقه اعزام شد.

وی گفت: در مشاهدات اولیه دهانه یک قنات مشخص بود که برای لایروبی به داخل قنات رفته بودند و دچار ریزش شده بود که این ریزش باعث شده بود دهانه قنات بسته شود.

مسئول آتش‌نشانی شهر شمشک دربندسر بیان کرد: قنات از هر طرف حدود ۳ متر ریزش کرده و یکی از مقنی‌ها محبوس شده بود و ابتدا نیروها با ابزار نجات وارد شدند و دوباره ریزش چاه شروع شد که پس از ایمن سازی به مقنی محبوس شده رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مشاهده شد که فرد مورد نظر هیچ علائم حیاتی ندارد و یک سنگ بزرگ روی سرشان بود و خون ریزی هم داشتند و یک سنگ بزرگ از پهلو و از ناحیه دنده به وی فشار آورده بود و در مجموع حدود ۲ متر خاک نیز بر روی آن ریخته شده بود.

کیاشمشکی ادامه داد: پس دو روز تلاش شبانه‌روزی و با توجه به مداومت ریزش قنات پس از مهار و مقاوم سازی ورودی قنات و مسیر ورودی تا جسد فرد مذکور، جسم بی‌جان این مقنی که از اتباع هم نیز بود بیرون آمد.

وی تصریح کرد: رعایت نکات ایمنی در حفر چاه بسیار ضروری است و افرادی که برای حفر و یا لایروبی چاه اقدام می‌کنند باید که از تجارب حرفه ای لازم برخوردار باشند و قبل از شروع عملیات چاه کنی باید تجهیزات، لوازم ایمنی و وسایل کمک های اولیه مناسب فراهم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان