می‌گویند بین شاه و جمهوری اسلامی شاه را انتخاب می‌کنیم؛ دهانت پر از خاک/ علما ماه شب چهارده هستند


می‌گویند بین شاه و جمهوری اسلامی شاه را انتخاب می‌کنیم؛ دهانت پر از خاک/ علما ماه شب چهارده هستند

اقتصادنیوز: امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه انقلاب با جهاد تبیین پیروز شد و با جهاد تبیین خواهد ماند، گفت: توطئه ناامید کردن مردم از سوی دشمن به شدت دنبال می‌شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، سید احمد خاتمی شامگاه دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان در سخنانی با اشاره به شخصیت مرحوم روح الله کمالوند، برادران رحیمی که هر دو کانون شجاعت، حمایت از دین و انقلاب بودند و مزد خود را از خدا گرفتند؛ اظهار داشت: آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی از بزرگانی بود که گام به گام امام راحل را همراهی می‌کرد و از حواریون امام راحل بود.

لرستان مفاخر ارزشمندی داشته است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شخصیت مرحوم قاضی خرم آبادی نیز بیان داشت: ایشان در سه دهه اول انقلاب در حوزه علمیه نقش بسیار ستودنی داشت، با همت ایشان دانشگاه قم شکل گرفت، ایشان در این دانشگاه وارد کار و بنایی می‌شد.

احمد خاتمی در ادامه با اشاره به شخصیت مرحوم حجت الاسلام میانجی که چندین سال نماینده ولی فقیه در لرستان بود و همچنین حجت الاسلام میرعمادی و الان نیز حجت الاسلام شاهرخی به عنوان نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت: حجت الاسلام شاهرخی فرزند همین دیار است و خوشبختانه با عشق و علاقه در خدمت مردم هستند، ایشان آمار دادند که با بیش از ۲۰ وزیر و معاون وزیر برای ساماندهی معیشت مردم و راه اندازی کارخانه‌های تعطیل دیدار داشتند.

وی ادامه داد: آیت الله نیازی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، از مفاخر استان و سرمایه‌های حوزه علمیه قم هستند، لرستان مفاخر ارزشمندی داشته و پیشینه مردم این استان در مبارزه با رضا خان و پسر رضا خان بسیار درخشنده است.

عالمان دین شمعی به دست دارند که به مردم راه نشان می‌دهند

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه عالمان دینی، توطئه‌های دشمن در رابطه با مردم و روحانیت تصریح کرد: در روایات عالمان دین با بیش از ۱۰ عنوان بیان شده‌اند، عالمان دین باید این چنین باشند، علما امنا ء الله و امنا ء رسول هستند، علما امین خدا و پیامبر هستند، همان نقشی که انبیا داشتند، علما باید داشته باشند.

خاتمی با تاکید بر اینکه علما وارث پیامبران هستند و کسی که عالمان دین را گرامی بدارد، خدا را گرامی داشته است بیان داشت: نزدیک ترین انسان‌ها به جایگاه نبوت، اهل علم و اهل جهاد هستند، شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی هم اهل علم و اهل جهاد بود.

وی با بیان اینکه ارزش قلم علما از خون شهدا بالاتر است چون این قلم شهید ساز است گفت: قلم امام، قلمی شهید ساز بود، شهیدانی که به صحنه آمدند، انقلاب را به پیروزی رساندند، آن قلم این تولید را داشته است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه علما، زندگانی هستند که بین مرده‌ها و مردم حیات می‌بخشند بیان داشت: علما مانند ماه شب چهارده هستند که نورافشانی می‌کنند برای مردم.

خاتمی با تاکید بر اینکه عالمان دین شمعی به دست دارند که به مردم راه نشان می‌دهند افزود: عالم چراغ فروزان خدا در زمین است، عالمان شیعه مرزبان هستند، این را در دوران دفاع مقدس نشان دادند، چهار هزار و ۵۰۰ شهید روحانی داریم، همچنین شهیدانی داشتیم که ابتدای انقلاب به شهادت رسیدند و در جبهه جهاد تبیین مرزبان بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه مظلومیت روحانیت آنچنان که باید گفته نمی‌شود، به خصوص برخی در فضای مجازی جفا می‌کنند افزود: ۹۰۰ امام جمعه ما در طول این بیش از ۴۰ ساله انقلاب مجاهد جهاد تبیین بودند، شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی از مجاهدان بزرگ جهاد تبیین بود، در سال‌های اول انقلاب ایشان مثل یک قهرمان مبارز در برابر منحرفین ایستاد.

امام جمعه موقت تهران گفت: بعد از ایشان، آیت الله مصباح یزدی، قهرمان جهاد تبیین بود، از این شهر به آن شهر، از این دیار به دیار دیگر، ناجوانمردانه انواع تهمت‌ها را به ایشان زدند، تهمت‌هایی که اصلاً در شأن آن نبود یک مسلمان به مسلمان دیگر بگوید، اما همه مرزهای تقوا را ایشان پشت سر گذاشتند.

رسالت علما روشنگری و جهاد تبیین است

خاتمی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه علما یک حزب، یک باند و حتی یک صنف هم نیستند، علما سخن گویان دین هستند بیان داشت: دین که ربطی به حزب، باند، گروه و صنف خاص ندارد، بنا بر این علمای دین فرا جناح، فرا حزب و فرا صنف هستند.

وی با بیان اینکه از رسالت‌های مهم انبیا جهاد تبیین است، ادامه داد: جهاد تبیین به معنای روشنگری و افشا گری است، انقلاب ما با جهاد تبیین پیروز شد، علما وارد صحنه شدند، در منبر علیه رژیم طاغوت افشاگری کردند، مردم بیدار شدند، به صحنه آمدند و یکپارچه گفتند «مرگ بر شاه» و شاه سرنگون شد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه انقلاب با روشنگری پیروز شد بیان داشت: امام یک روز سراغ جنگ مسلحانه نرفت، منطق امام این بود، مردم وارد صحنه شوند می‌توانند شاه را سرنگون کنند و این تجربه نشان داد که روشنگری نقش اساسی دارد.

خاتمی با اشاره به اینکه انقلاب با جهاد تبیین پیروز شد و با جهاد تبیین انقلاب خواهد ماند تصریح کرد: رسالت و وظیفه علما، افشاگری و روشنگری است، خطرات را بگویید و خطر آفرینان را معرفی کنید.

وی در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمن علیه مردم عنوان کرد: یکی از این توطئه‌ها زیر سوال بردن دین است، امام فرمود تمام مقصد ما مکتب ما است.

دولت قبل در حوزه جراحی اقتصادی مرتکب ترک فعل شد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مشکلات ناشی از جراحی اقتصادی در کشور بیان داشت: دولت و رئیس جمهور وقوع این مشکلات را می‌دانست، می‌توانست این کار که باید دولت قبل انجام می‌داد، تکلیف دولت قبل بود و متأسفانه دولت قبل در این عرصه ترک فعل داشت و باید پاسخگو باشد، را انجام ندهد، اما رئیس جمهور وارد میدان شد، این کار به خوبی پیش می‌رود، از ایشان در جلسه هیئت رئیسه خبرگان پرسیدم آینده را چگونه می‌بینید؟ خیلی با آرامش گفتند، مطمئن باشید، آینده روشن خواهد بود، به فضل خدا از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

خاتمی با تاکید بر اینکه بعضی‌ها با سو استفاده از این ماجراها می‌گویند دین توان اداره اجتماع را ندارد، چرا تحریف می‌کنید؟ اتفاقاً دین توان اداره اجتماع را دارد، هر جا به دین عمل کردیم، بردیم، افزود: هر جا که به هر دلیلی نتوانستیم به دین عمل کنیم، آنجا نقطه آسیب ما بوده است.

وی با اشاره به توطئه جدایی دین از سیاست از سوی دشمن تصریح کرد: امامان ما سیاستمداران مردم هستند، سیاست همه جا به معنای درگیری مسلحانه و مبارزه داغ نیست، سیاست به معنای مدیریت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی دوباره می‌خواهند تز رضاخانی جدایی دین از سیاست را احیا کنند، افزود: برخی می‌گویند، برای نجات روحانیت باید همه روحانیت مسئول از مسئولیت‌های خود کنار بروند، برخی نمی‌فهمند چه می‌گویند، همه کنار بروند به این معناست که حکومت را به دیگران بسپاریم و بگوییم ما اهلش نیستیم، این آرزوی اصلاح طلبان تند و افراطی است و این آرزو را به گور خواهند برد.

خاتمی با تاکید بر اینکه روحانیت به صحنه آمده و به فضل خدا با تمام قوا در صحنه می‌ماند افزود: روحانیت در متن انقلاب بوده، هست و خواهد بود، امام فرمود اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند، پیامبر اکرم را تکذیب کرده است، اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند امام علی (ع) را تکذیب کرده است.

حمایت از دولت، حمایت از ارزش‌ها است

وی با اشاره به زیر سوال بردن ولایت فقیه از سوی دشمنان بیان داشت: بیش از ۴۳ سال است که این انقلاب مانده است، همین روحانیت با افتخار سر خود را بلند می‌گیرد که بیش از ۴۳ سال انقلاب حفظ شده و هر روز محکم و محکم‌تر این راه را ادامه می‌دهند، امام فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند، اگر تا الان آسیب ندیده پشتیبان دارد، خدایی ناکرده اگر اراجیف بعضی‌ها تأثیر بگذارد، آسیب می بیند و ان شاالله آسیب نخواهد دید.

امام جمعه موقت تهران افزود: برخی افراد کوته نظر به صراحت می‌گویند بین حکومت جمهوری اسلامی و شاه، حکومت شاه را انتخاب می‌کنند، دهنت پر از خاک باد، اینها قطعاً روز قیامت با شاه محشور می‌شوند، شاهی که هم او و هم پدرش برای اسلام زدایی آمده بودند.

خاتمی با اشاره به توطئه ناامید کردن مردم از سوی دشمن که به شدت هم دنبال می‌شود بیان داشت: هم امام از کسانی که مایوسانه حرف می‌زدند بدشان می‌آمد و هم مقام معظم رهبری، بعضی‌ها بی دلیل چشمشان را می‌بندند و همه چیز را انکار می‌کنند، آینده این انقلاب، آینده روشنی است.

وی با اشاره به اینکه قصه شکست این دولت برای دشمنان نه یک تاکتیک، بلکه یک استراتژی است، افزود: اینها دو هدف را دنبال می‌کنند، یکی اینکه می‌گویند ایشان اولین رئیس جمهور چهار ساله خواهد بود، تلاش می‌کنند که اصلاً رأی نیاورد، دوم اینکه اشکال هست، اشکالات را چند برابر نشان می‌دهند، قصه حمایت از این دولت، تنها حمایت از دولت نیست، حمایت از ارزش‌ها است، بارها در خطبه گفته‌ایم که هم درد مردم هستیم، ما هم از رنج مردم در رنج هستیم.

تخریب روحانیت از سوی دشمنان

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه موفقیت این دولت این است که بر اساس دین و ارزش‌ها می‌خواهد حکومت کند و خیال ما راحت است که می‌خواهد منویات مقام معظم رهبری را پیاده کند گفت: جریانی که در دور قبل با تهمت به آقای رئیسی نگذاشتند سر کار بیاید، آن جریان زنده است، دنبال بهانه است، دلشان به حال مردم نسوخته، به حال خودشان سوخته است، مردم دیگر به اینها اعتماد نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه نقشه دشمنان در رابطه با سکولاریزه کردن روحانیت بیان داشت: می‌خواهند روحانیت از انقلاب و نظام کنار بکشد، روحانیت توجیه گر کار مسئولان نیست، ما باید حامی ناصح باشیم، نه متملق باشیم نه اپوزوسیون، هر دو غلط است، رئیس جمهور شبانه روز در حال خدمت است و امیدواریم بتوانند مشکلات را برطرف کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تخریب روحانیت از سوی دشمنان گفت: هر روحانی که ببینند مؤثر است را تخریب می‌کنند تا از تأثیر کلام او کاهش دهند، با تمام وجود سعی می‌کنند که روحانیت را از چشم بی اندازند، البته نتوانسته‌اند و نخواهند توانست.

خاتمی با اشاره به اینکه دشمنان در پی سوژه‌ای هستند که ما را از مردم جدا کنند، خوشبختانه روحانیت خرم آباد توجه دارند و زندگی آنها مانند زندگی مردم است افزود: زندگی اشرافی روحانیت را زمین می‌زند، روحانیت از چشم نیفتاده، آن آخوند اشرافی از چشم افتاده، باید هم بیفتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس