توسعه عدالت فرهنگی باید در بستر مساجد باشد


 توسعه عدالت فرهنگی باید در بستر مساجد باشد

ثقتی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید از بستر مساجد آغاز شود گفت: توسعه عدالت فرهنگی باید در بستر مساجد اتفاق افتد تا کارکردهای آن احیا شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز(شنبه، 4 تیر) در دیدار با حجت الاسلام « سعید مهدوی» مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی وهفته تبلیغ و اطلاع رسانی، این نهاد را نهادی تاثیرگذار و تعیین کننده در جامعه دانست و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یک دولت بزرگ فرهنگی و تبلیغی است که باید فعالیت‌های آن در جامعه محسوس باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به دمیده شدن روح تحول و نشاط در گیلان با تغییر رویکرد تبلیغات اسلامی استان در پی انتصاب رییس جدید سازمان افزود: با این انتصاب شاهد ایده‌های خلاقانه و رخدادهای بی‌نظیر چون جشنواره چند رسانه‌ای حبیب هستیم که به نوعی نمایش حرکت‌های جهادی جهادگران استان است.

وی اعتمادسازی برای نظام، شناساندن گروه‌های جهادی و مردمی بودن آن را از دستاوردهای این جشنواره برشمرد و بیان کرد: کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک در قم و ایجاد انگیزه در تشکل‌های مردمی مانند هیئت‌های مذهبی، کانون‌های قرآنی و تبلیغی از دیگر دستاوردهای این مدیریت پویا است.

ثقتی با اشاره به رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تقویت همگرایی نهادهای فرهنگی و پرهیز از فعالیت‌های جزیره‌ای گفت: همه باید با یک پرچم و متحد الشکل فعالیت‌های حوزه فرهنگ را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز شاهد چنین همگرایی در استان هستیم، به طرح ساماندهی سواحل اشاره و تصریح کرد: برای نخستین بار در حوزه فرهنگی سواحل شاهد فعالیت‌های منسجم و هماهنگ بین نهادهای مختلف هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: ارتباط نزدیک با نهادهای انقلابی موجب بیمه شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری شده و خطاهای احتمالی را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری هفته‌ فرهنگ و هنر تا 29 اسفند در 17 شهرستان گیلان اذعان کرد: شهرستان آستانه اشرفیه میزبان نخستین هفته فرهنگ و هنر در هفته آینده خواهد بود.

ثقتی از برگزاری مراسم تجلیل از مفاخر و چهره‌های مذهبی، فرهنگی و هنری گیلان خبرداد و اذعان کرد: همچنین شهرستان سیاهکل میزبان نخستین مراسم تجلیل از مفاخر و چهره‌های برجسته است.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد نگاه تحولی در ساختار معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: این نگاه در همگرایی با نهادهای انقلابی، جبهه فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد می‌شود.

ثقتی با اشاره به لغو کنسرت‌ها در روز 31 خرداد سالروز زلزله رودبار، آن را مطالبه مردم از دولت انقلابی دانست و بیان کرد: انتظار مردم از دولت انقلابی، تقویت گفتمان انقلابی و احیا برخی خرده‌فرهنگ های مذهبی در حال فراموشی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید از بستر مساجد آغاز شود تصریح کرد: توسعه عدالت فرهنگی باید در بستر مساجد اتفاق افتد و کارکردهای مساجد احیا شود.

وی با بیان اینکه انتظار و سطح مطالبات مردم از دولت انقلابی سیزدهم بالا است خاطرنشان کرد: برای پاسخگویی به این مطالبات نیازمند کمک و همدلی سازمان‌های فرهنگی هنری استان هستیم.

 توسعه عدالت فرهنگی باید در بستر مساجد باشد

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا