کشف اسرار مشتری، هدف پروژه جدید دانشمندان

در یک پروژه علمی جدید دانشمندان قصد دارند درباره جزئیات ابرها و طوفان‌های سیاره مشتری به تجزیه تحلیل بپردازند.

شهروندان می‌توانند به دانشمندان در کشف اسرار طوفان‌های مشتری کمک کنند، زیرا پروژه‌ای که در Zooniverse میزبانی می‌شود از داده‌های فضاپیمای جونو ناسا استفاده می‌کند که در سال ۲۰۱۱ پرتاب شد و در سال ۲۰۱۶ به این سیاره رسید. این پروژه به این می‌پردازد که چگونه جو بزرگترین سیاره منظومه شمسی ما چگونه است.

براساس گزارش الیوم السابع؛ راماناکومار سانکار، سرپرست این پروژه و محقق فوق دکتری در دانشگاه مینه‌سوتا، گفت که محققان بر گرداب‌هایی که در ابر‌های مشتری شکل می‌گیرند و منشأ آن‌ها که برای مدت طولانی دانشمندان را گیج کرده است، تمرکز خواهند کرد.

کشف اسرار مشتری، هدف پروژه جدید دانشمندان

سانکار افزود: در مورد اینکه چرا ابر‌ها در چرخش رنگ‌های زیادی دارند، اطلاعات کمی وجود دارد اما این احتمال وجود دارد که یا به دلیل ترکیب جو باشد یا از آنجا که ابر‌ها در ارتفاعات مختلف شکل می‌گیرند، جایی که فشار و دما بر ساختار بلوری تأثیر می‌گذارد، در نتیجه آن، رنگ متفاوتی ایجاد شود.

مشتری بیش از ۴۶۷ میلیون مایل از زمین فاصله دارد و جو آن از هیدروژن و هلیوم تشکیل شده است. دانشمندان امیدوارند با ایجاد فهرستی از گرداب‌ها و تطبیق آن‌ها با فیزیک/شیمی این مناطق را بهتر درک کنند.

کشف اسرار مشتری، هدف پروژه جدید دانشمندان

سانکار گفت: "اگر کسی در طبقه بندی یک تصویر مشکل دارد، ممکن است دیگران نیز مشکل داشته باشند، و این می‌تواند نشان دهد که ما چیزی جدید یا منحصر به فرد پیدا کرده ایم که می‌توانیم از نزدیک بررسی کنیم. "همچنین، در اوایل این ماه، ناسا کلیپی از پرواز جونو در ارتفاع ۲۰۵۰ مایلی بالای غول گازی منتشر کرد که با سرعتی در حدود ۱۳۱۰۰۰ مایل در ساعت نسبت به سیاره حرکت می‌کرد.

جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس