مک مورتری اسپیرلینگ رکورد فولکس‌واگن ID.R در گوودوود را شکست!


مک مورتری اسپیرلینگ رکورد فولکس‌واگن ID.R در گوودوود را شکست!

خودروی عجیب مک مورتری اسپیرلینگ رکورد جدیدی را برای تپه نوردی فستیوال سرعت گوودوود ثبت کرد. این خودرو توانسته است رکورد قبلی فولکس‌واگن ID.R با زمان ۳۹.۹ ثانیه را بهبود بخشد. مک مورتری اتوموتیو قبلاً اظهار داشته بود به دنبال ثبت رکورد جدیدی در این...

خودروی عجیب مک مورتری اسپیرلینگ رکورد جدیدی را برای تپه نوردی فستیوال سرعت گوودوود ثبت کرد. این خودرو توانسته است رکورد قبلی فولکس‌واگن ID.R با زمان ۳۹.۹ ثانیه را بهبود بخشد. مک مورتری اتوموتیو قبلاً اظهار داشته بود به دنبال ثبت رکورد جدیدی در این رویداد و با راننده اسبق فرمول یک مکس چیلتون خواهد بود. اسپیرلینگ از همان ابتدا نشان داد که خودروی سریعی بوده و در تست‌های قبل از رکوردگیری زمان ۴۱.۲۹ ثانیه را ثبت کرد و آن را به ۴۰.۰۵۶ ثانیه نیز رساند.

مک مورتری اسپیرلینگ رکورد فولکس‌واگن ID.R در گوودوود را شکست!

البته مک مورتری و چیلتون تمامی تلاش‌های خود را برای روز رکوردشکنی نگه داشته بودند و اسپیرلینگ توانست مسیر تپه نوردی گوودوود را در زمان ۳۹.۰۸ ثانیه طی کند و تقریباً ۱ ثانیه کامل سریع‌تر از محصول الکتریکی فولکس‌واگن باشد. این خودرو همچنین بیش از ۲ سریع‌تر از رکورددار قبل از ID.R یعنی مک لارن MP4/13 ظاهر شده است. ویدئوی رکوردشکنی اسپیرلینگ نشان دهنده سرعت باورنکردنی این خودروست. محصول خبرساز مک مورتری به حدی سریع از خط شروع شلیک می‌شود که باورش برای ما سخت بوده و با سرعت‌های قابل‌توجهی پیچ‌ها را پشت سر می‌گذارد. دیدن لحظه‌به‌لحظه ویدئوی این رکوردشکنی برای همه ما جذاب و باورنکردنی خواهد بود.

مک مورتری اسپیرلینگ رکورد فولکس‌واگن ID.R در گوودوود را شکست!

نیروبخش این خودروی الکتریکی یک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی و پیشرانه‌های الکتریکی با قدرت ترکیبی ۱۰۰۰ اسب بخار است. همانند هر خودروی مسابقه‌ای دیگر اسپیرلینگ تمرکز زیادی روی داون فورس دارد و این داون فورس به حدی است که در سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت بیشتر از یک خودروی فرمول یک خواهد بود. دلیل تولید چنین داون فورس قابل‌توجهی استفاده از دو توربین در بخش عقب است. این توربین‌ها می‌توانند ۲ تن داون فورس را حتی در زمانی که خودرو توقف کرده تولید کنند. استفاده وسیع از فیبر کربن نیز باعث کاهش قابل‌توجه وزن کلی اسپیرلینگ شده و در واقع با خودرویی طرف هستیم که زیر یک تن وزن دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...