عملیات جدید سرویس امنیت داخلی لبنان برای انهدام شبکه‌های جاسوسی اسرائیل


عملیات جدید سرویس امنیت داخلی لبنان برای انهدام شبکه‌های جاسوسی اسرائیل

سرویس امنیت داخلی لبنان از آغاز عملیات‌های جدید در روند دستگیری جاسوسان رژیم صهیونیستی در این کشور خبر داده و تاکید کرد که صدها نفر مظنون به همکاری با دشمن، تحت نظر قرار...

درحالی که از سال گذشته تا کنون ده‌ها شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان کشف و منهدم شده است، نیروهای شعبه اطلاعات سرویس امنیت داخلی این کشور همچنان در تعقیب شبکه‌هایی هستند که مظنون به فعالیت‌های جاسوسی در راستای منافع دشمن صهیونیستی می باشند. افسران شعبه اطلاعات سرویس امنیت داخلی لبنان از پرداختن به جزئیات آخرین تحولات مربوط به پرونده جاسوسی‌های رژیم صهیونیستی در این کشور خودداری کردند تا روند تحقیقات مختل نشده و شبکه‌های بیشتری در این زمینه کشف گردد.

هم‌زمان با آن شعبه اطلاعات ارتش لبنان نیز کار فنی خود را در این زمینه آغاز کرده و در حال انجام تحقیقات و بازجویی از مظنونان و شماری از افرادی که با موسسات و شرکت‌های خارجی مشکوک در ارتباط بودند، است. شعبه اطلاعات ارتش لبنان به این طرف‌ها هشدار داده که برخی تماس‌ها با موسسات و شرکت‌های خارجی در راستای همکاری با دشمن صهیونیستی است. بخش ریاست امنیت عمومی لبنان نیز به نوبه خود پرونده شماری از مظنونان به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کند.

در جبهه مقاومت نیز فعالیت ضد جاسوسی اسرائیل به صورت شبانه روزی و در سطوح مختلف ادامه دارد و نتایج بزرگی در این زمینه حاصل شده است. اما مسئولان مربوطه بنا به دلایل امنیتی از افشای جزئیات خودداری کرده و این اطلاعات را در اختیار سرویس امنیت داخلی لبنان قرار داده‌اند.

یک منبع مسئول لبنانی در گفتگو با روزنامه الاخبار اعلام کرد، روشی که دشمن صهیونیستی در جذب لبنانی‌ها جهت جاسوسی برای این رژیم در پیش گرفته همان روشی است که مدت‌ها پیش آغاز شده و مبتنی بر ایجاد شبکه‌هایی در سایت های ارتباطی می‌باشد. روش کار رژیم صهیونیستی جهت جذب جاسوس در لبنان به این صورت است که ابتدا از افراد می‌خواهد تا فعالیت‌هایی که غیر منطقی و بی‌اهمیت به نظر می‌رسد انجام دهند و اگر توانستند رضایت اسرائیلی‌ها را جلب کنند وارد مرحله دوم می‌شوند که مرحله اصلی جاسوسی است و کارهای خطرناکی به آنها سپرده می‌شود.

شماری از افرادی که اخیرا توسط سرویس امنیت داخلی دستگیر شده‌اند اعتراف کردند که می‌دانستند با دشمن صهیونیستی همکاری می‌کنند. البته ده‌ها نفر دیگر اعلام کردند که نمی‌دانستند برای اسرائیل جاسوسی می‌کنند و پیشنهادات مالی آنها را وسوسه کرده است.

از سوی دیگر منابع امنیتی لبنان از عملیات بزرگی خبر دادند که طی آن چندین نفر با هویت لبنانی و ملیت‌های دیگر که برخی از آنها در موسسات مهم و حساس کار می‌کنند، تحت نظر قرار دارند.

این منابع تاکید کردند که روند انجام تحقیقات در این زمینه پیچیده است و زمان زیادی طول می‌کشد تا حقایق را تایید کنیم؛ زیرا اسرائیلی‌ها در جذب جاسوسان خود در لبنان طوری برنامه‌ریزی کرده‌اند که این جاسوسان با یکدیگر ارتباط نداشته باشند.

قابل توجه است که طی دو هفته گذشته شعبه اطلاعات سرویس امنیت داخلی لبنان چندین نفر را در روستای العرقوب در منطقه حاصبیا که مظنون به همکاری با رژیم صهیونیستی بودند دستگیر کرد. همچنین یک زن سی ساله نیز به جرم جاسوسی برای اسرائیل در بیروت دستگیر شد. اطلاعات نشان می‌دهد که این زن متخصص عکاسی در مراسم‌هاست و در کمپین‌های انتخاباتی 2018 در لبنان به شهرت رسید و همچنین سفرهای مکرر به دبی داشته است.

عملیات جدید سرویس امنیت داخلی لبنان برای انهدام شبکه‌های جاسوسی اسرائیل

یکی دیگر از افراد دستگیر شده مشغول کار خوانندگی در لبنان بود و بعد از گذشت مدتی به شکل ناگهانی شرایط مالی او تغییر کرد و سفرهای مکرر به خارج از کشور داشت. همچنین منابع گزارش دادند که سه نفر از متهمان به همکاری با دشمن صهیونیستی از لبنان فرار کرده‌اند.

چند ماه قبل بود که منابع امنیتی لبنان از کشف و انهدام بیش از 15 شبکه جاسوسی اسرائیل در لبنان خبر دادند. مظنونان به همکاری با دشمن صهیونیستی در این شبکه‌ها بیشتر از قشر جوانان بوده و اعتراف کردند که به دلیل وخامت اوضاع مالی و معیشتی و با انگیزه مالی دست به این کار زده‌اند. بسیاری نیز گفتند که تصور می‌کردند برای سازمان‌های غیردولتی و بین‌المللی کار می‌کنند نه رژیم صهیونیستی.

در دوره اخیر رژیم صهیونیستی تلاش کرده تا با سوءاستفاده از بحران اقتصادی و مالی و سیاسی لبنان و با بهره‌گیری از گروه‌های مدنی و انجمن‌های غیردولتی در جامعه داخلی لبنان نفوذ کرده و برخی جوانان را به عنوان جاسوس به کار بگیرد. قابل توجه است بسیاری از این افراد که در دام جاسوسی برای دشمن گرفتار می‌شود، از ماهیت فعالیت خود اطلاعی ندارند و نمی‌دانند که برای اسرائیل کار می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی