درمان رایگان 27 هزار بیمار سرطانی با هزینه‌ 8/5 میلیارد دینار و طرح توسعه مؤسسه الوارث به دستور نماینده مرجعیت عالی


 درمان رایگان 27 هزار بیمار سرطانی با هزینه‌ 8/5 میلیارد دینار و طرح توسعه مؤسسه الوارث به دستور نماینده مرجعیت عالی

مؤسسه بین‌المللی درمان سرطان الوارث وابسته به بخش بهداشت و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی، از اجرای طرح جدیدی برای توسعه این واحد درمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دکتر حیدر العابدی، مدیر این مؤسسه در گفتگو با وبسایت رسمی آستان قدس گفت: مؤسسه بین‌المللی درمان سرطان الوارث وابسته به بخش بهداشت و آموزش پزشکی آستان قدس حسینی، طرح جدیدی برای توسعه این واحد درمانی اجرا کرد. این مؤسسه همچنان به ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان مبتلا به سرطان و پشتیبانی از بیماران بزرگسال ادامه می‌دهد.

«آستان قدس حسینی از طریق مؤسسه بین‌المللی درمان سرطان الوارث، درمان کودکان زیر دواده سال را به صورت رایگان پذیرفته است و مبتلایان بالای دوازده سال را نیز با هزینه حمایتی درمان می‌کند. بر این اساس، هزینه درمان رایگان مبتلایان از زمان افتتاح این مؤسسه تا ابتدای ماه جاری، ۸/۵ میلیارد دینار عراقی بوده است.»

وی تصریح کرد: «با رهنمودهای مستقیم شیخ عبدالمهدی الکربلائی، نماینده مرجعیت عالی دینی و متولی شرعی آستان قدس حسینی، عملیات احداث ساختمان ویژه بیماران سرطانی وابسته به مؤسسه الوارث آغاز شد.»

وی افزود: «این ساختمان به منظور افزایش ظرفیت پذیرش بیماران و ارائه بهترین خدمات درمانی و تشخیصی به بیشترین تعداد ممکن از بیماران در دست ساخت قرار گرفته است.»

وی خاطرنشان کرد: «این ساختمان دارای سالنهای نسبتا بزرگ، به علاوه سالنهای معاینه و اتاقهای جراحی خواهد بود. مساحت این پروژه بالغ بر پانزده هزار مترمربع است و در نزدیکی ساختمان اصلی این مرکز در استان کربلا قرار دارد.»

دکتر العابدی تاکید کرد:« ادارات و تمام کارکنان وابسته به آستان قدس حسینی به منظور ارائه خدمات به ملت عراق شبانه روز تلاش می‌کنند.»

پیش از این، بخش بهداشت و آموزش پزشکی، وابسته به آستان قدس حسینی اعلام کرده بود که مؤسسه بین المللی درمان سرطان الوارث تنها سازمان یکپارچه درمان سرطان در سطح کشور عراق و بلکه در خاورمیانه است. این بخش همچنین از پذیرش ۲۷ هزار بیمار از تمام استانهای عراق در سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ خبر داده بود که هزینه هشتصد میلیون دیناری درمان آنان توسط آستان قدس حسینی تامین شده است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!