علت تاخیر در ابلاغ آیین نامه رتبه بندی معلمان و اجرای رتبه بندی چیست؟ / وزیر آموزش و پرورش استیضاح می‌شود؟


نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس گفت: اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان بیش از حد متعارف زمان برده است، چند ماه از این مصوبه می‌گذرد، اما هنوز هیچ خبری از اجرا و تنظیم آئین‌نامه آن توسط دولت نیست.

علت تاخیر در ابلاغ آیین نامه رتبه بندی معلمان و اجرای رتبه بندی چیست؟ / وزیر آموزش و پرورش استیضاح می‌شود؟

به گزارش راهبرد معاصر، غلامرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با ابلاغ نشدن قانون رتبه‌بندی معلمان توسط دولت، گفت: این قانون از ابتدا لایحه‌ای بود که دولت به مجلس فرستاد و مصوبه مجلس بر روی آن صورت گرفت. نمایندگان مجلس پس از تلاش بسیار این قانون را آماده کردند که البته دولت نیز با آن در صحن موافقت کرد. امروز نوبت به اجرای این قانون رسیده است و نباید معلمان و فرهنگیان را بیش از این معطل کرد.

وی درباره علت تأخیر در اجرای این قانون تصریح کرد: دولت هنوز علت تأخیر و تعلل در زمینه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان را به ما اعلام نکرده، البته آن را رد نیز نکرده است و اعلام می‌کند که در تدارک اجرای آن هستیم.

این نماینده مجلس افزود: دولت تا امروز در پاسخ به پیگیری‌ها می‌گوید که در حال فراهم کردن زمینه اجرای این قانون بوده است، اما اگر این فاصله زمانی بیش از این‌ها به طول بینجامد و به این نتیجه برسیم که اجرای قانون انجام نخواهد گرفت از راهکار‌ها و ابزار‌های نظارتی مجلس استفاده خواهیم کرد و به سراغ سوال و استیضاح وزیر خواهیم رفت.

نوری در پاسخ به این سوال که مجلس چه زمانی دست به استفاده از ابزار‌های نظارتی خود در پیگیری اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان خواهد زد؟ بیان کرد: تا زمانی که دولت نظر رسمی خود را درباره اجرایی کردن این قانون اعلام کند؛ البته تا کنون اعلام شده که اجرا خواهد شد. اما زمان از آنچه حد متعارف است بگذرد؛ نمی‌شود امسال هم بگذرد و دولت دست به اجرای این قانون نزند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تا کنون نیز اجرای این قانون بیش از حد متعارف زمان برده است؛ چند ماهی از تصویب آن می‌گذرد، اما هنوز هیچ خبری از اجرا وجود ندارد. اگر مجلس به این قطعیت برسد که دولت به هر دلیلی این قانون را اجرا نمی‌کند، قطعاً با استفاده از ابزار‌های نظارتی به موضوع ورود پیدا خواهد کرد./مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج