سه‌گانه برف خسرو معصومی منتشر شد


سه‌گانه برف خسرو معصومی منتشر شد

کتاب سه‌گانه برف خسرو معصومی شامل شش فیلم نامه از این کارگردان سینما منتشر و هفته آینده رونمایی می‌شود.

کتاب «سه‌گانه برف» اثر خسرو معصومی شامل شش فیلم نامه از نوشته‌های این کارگردان سینما از سوی نشر سیب سرخ منتشر شد.

خسرو معصومی درباره این کتاب عنوان کرد: من در طول زندگی هنری خودم ۱۴ فیلم نامه نوشته‌ام که از میان آن‌ها شش فیلم نامه حاضر در این کتاب شامل باد در علفزار می‌پیچد، رسم عاشق کشی، جایی در دور دست، تابو، خرس و کار کثیف موفق‌تر بود. احساسم این بود که خوانش این شش فیلم نامه با توجه به آثار سینمایی موفقی که از آن‌ها ساخته شده برای دانشجویان سینما و به خصوص علاقه‌مندان به نگارش فیم‌نامه جذاب و در روند کاری آن‌ها موثر است. کما اینکه بسیاری از کارگردانان دیگر ایران از جمله آقای فرهادی هم این کار را کرده‌اند و کتاب فیلم نامه‌هایشان را منتشر کردهاند.

معصومی ادامه داد: این شش اثر حاصل سی سال زحمت و تاش من در این عرصه است. فیم نامه‌های موجود در این کتاب در نسخه تصویری سینمایی خود و در جشنواره‌های معتبر بین المللی صاحب جوایزی نیز شده‌اند. این جوایز نه صرفا به خاطر ساختار تکنیکال متن بلکه به خاطر درام و داستان نهفته در این کار به آن تعلق گرفته است.

این کارگردان سینما همچنین گفت: مخاطب این کتاب در دل این فیلم نامه‌ها با داستان بلند و حتی رمان مواجه است و همین جذابیت خوانش آن را افزایش می‌دهد. در کنار این مساله رخدادن داستان‌های این آثار در اقلیم مازندران و جذابیت بصری و حسی حاصل از آن در پیشبرد داستان نیز به جذابین این اثر افزوده است.

معصومی با اشاره به اینکه در کنار تجربه فیلم‌نامه‌نویسی دستی نیز بر آتش داستان‌نویسی دارد، عنوان کرد: من مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه را هم طی سالهای فعالیتم نوشته‌ام که هنوز منتشر نشده است. این فیلم‌نامه‌ها نیز همگی روحی داستانی دارند و به خاطر قصه گو بودن نسخه سینمایی آن، علاقمندان خاص خود را برای خوانش خواهد داشت.

یادآوری می‌شود کتاب «سه‌گانه برف» شامل فیلم نامه‌های باد در علفزار می‌پیچد، رسم عاشق کشی، جایی در دور دست، تابو، خرس و کار کثیف است.

خسرو معصومی زاده سال ۱۳۳۴ در بهشهر مازندران است. و تاکنون برای تولیدات سینمایی خود در جشنواره‌های سینمایی شانگهای، مسکو، دنور آمریکا، دهلی، آسیا پاسفیک، پیونگ یانگ، سیدنی، آنتالیا و اسلو تقدیر شده است.

این کتاب که به همت انتشارات سیب سرخ منتشر شده است روز ۱۱ تیر ماه و از ساعت ۱۹ در خانه هنرمندان ایران رونمایی می‌شود.

۵۷۵۷

کد خبر 1645779

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...