درویش: ایجنت‌ها همه کاره فوتبال ایران شده‌اند/ صحبت‌ مدیران استقلال برای فریب افکار عمومی است


درویش: ایجنت‌ها همه کاره فوتبال ایران شده‌اند/ صحبت‌ مدیران استقلال برای فریب افکار عمومی است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: معضل امروز فوتبال ایران مدیران برنامه‌ها هستند که مدیر فوتبال کشورمان شده‌اند.

به گزارش مشرق، رضا درویش در مورد وضعیت نقل و انتقالات فوتبال ایران اظهار داشت: همه افرادی که در مورد نقل و انتقالات صحبت می‌کردند اتفاق‌نظر داشتند که یکی از پیشگامان نوع نقل و انتقالات امسال من بودم، در پایان لیگ گذشته متوجه شدم با این وضعیتی که برخی باشگاه‌ها برای خرید بازیکن وارد میدان شده‌اند، شاید یک تا دو تیم نتوانند در این عرصه رقابت کنند. اگر بنا است قاعده یا قانون یا سقفی در مورد نقل و انتقالات گذاشته شود ما هم استقبال می‌کنیم، اگر هر کاری قاعده و قانونی داشته باشد برای هر تیمی آسایش و آرامش فراهم می‌کند. یقین داشته باشید که ما هم خواهان این موضوع هستیم.

وی افزود: معضل بزرگ نقل و انتقالات مدیر برنامه‌ها یا افرادی هستند که با این اسم کارشان این روزها در بازار فوتبال رواج دارد. یک مثال می‌زنم؛ برخی مدیران برنامه بازیکن خارجی را به ما معرفی کردند، از طریق دوستان نزدیک خود که با آنها همکاری می‌کنم، توانستم با مدیرعامل باشگاه آن بازیکن ارتباط بگیرم بدون اینکه ۸-۷ نفر را واسطه کنم. شاید باور کردنش سخت باشد اما وقتی با مدیرعامل آن باشگاه صحبت کردم، از این موضوع تعجب می‌کرد و به من می‌گفت چه خبر است که تاکنون چندین نفر به عنوان مدیر برنامه برای باشگاه پرسپولیس این بازیکن را می‌خواستند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: ما هم گفتیم یک نفر در گذشته صحبت کرده بود که از طریق دوست ما که دوست شما هم هست توانستیم مستقیم ارتباط بگیریم، صحبت‌ها نهایی شد و مدیرعامل باشگاه خارجی همان لحظه تصویری روی خط آورد، مترجمی هم بین ما بود و صحبت‌ها را انجام دادیم. پس از پایان مذاکرات بازیکن با دوست ما تماس گرفته بود و گفت که چندین نفر از ایران تماس گرفته و گفته‌اند با پرسپولیس قرارداد نبند زیرا با ۱۰۰ یا ۱۵۰ هزار دلار بیشتر قرارداد را برایت درست می‌کنیم. معضل امروز ما چنین مسائلی است.

درویش افزود: در مورد دیگر بازیکن جوانی به من مراجعه کرد و شرایطی که دو سه هفته به پایان لیگ برتر فصل گذاشته مانده بود. به من گفت از بچگی پرسپولیس را دوست داشتم و هنوز هم به این تیم علاقه دارم. او بازیکن خوبی بود و گفتیم ما هم از در اختیار گرفتن یک بازیکن جوان، خوب و باآتیه استقبال می‌کنیم. با گل‌محمدی هم تماس گرفتیم و گفت بازیکن خوبی است. بازیکن قیمتی به ما گفت و اعلام کرد نمی‌توانیم همین الان قرارداد ببندیم که گفتم این کار غیراخلاقی است، زیرا دو سه هفته به پایان لیگ مانده و اگر بازیکنی پس از این قرارداد نداشته باشد آزاد می‌شود. به او گفتم اجازه بده لیگ تمام شود تا پس از آن با هم قرارداد ببندیم. پس از اتمام لیگ دیدم با فردی به نام مدیر برنامه‌هایش آمد، گفتم عیبی ندارد و او زمانی برای من کفش خریده است و... باور نمی‌کنید! این مدیر برنامه ۲۰۰ درصد بالاتر از مبلغ اولیه‌ای که با ما صحبت کرده بود خواستار شد، البته خود بازیکن می‌گفت دوست دارم با پرسپولیس قرارداد ببندم اما مدیر برنامه می‌گفت زیر این مبلغ نمی‌توانیم قرارداد ببندیم. شاید با همان ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد از صحبتی که با ما کرده بود به تیم دیگری رفت.

بیشتر بخوانید:

یک پرسپولیسی دستیار مطهری در نساجی شد

وی عنوان کرد: توفیق داشتیم امسال با بازیکنان خوبی قرارداد ببندیم، شاید بیراه نباشد اگر بگویم یک تا دو بازیکنی که به پرسپولیس آمدند مبلغ پیشنهادی‌شان از باشگاه‌های دیگر ۱۰ میلیارد تومان بیشتر بود. حتی یکی از آنها در جلسه‌اش با باشگاه دیگر گفته بود هرچند تفاوت مبالغ خیلی زیاد است اما به این دلیل که پرسپولیس را دوست دارم به این تیم می‌روم. خیلی آدم صادق و سلامتی است. این دوستان به جهت پرسپولیسی‌بودن از خیلی از پیشنهاداتشان صرف‌نظر کردند. به خاطر علاقه به باشگاه، هواداران و سرمربی با ما قرارداد بستند. وقتی استاندارد یا الگویی نداشته باشیم موضوع ناخودآگاه به ناکجاآباد می‌رود. ‌چگونه ممکن است باشگاهی به بازیکنی ۱۰ میلیارد بیشتر بدهد، ما هم پول خاصی نداریم و سقف‌مان مشخص است. شاید ۵-۴ بازیکن پیدا شوند که به خاطر عشق، علاقه و تعصب نسبت به پیراهن بیایند و با پرسپولیس قرارداد ببندند، اما همه این‌گونه نیستند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: شاید عشق و تعصب نسبت به پیراهن نسبت به ۴۰ سال قبل کم‌رنگ‌تر شده باشد، اما باز هم می‌بینم بازیکنانی هستند که با وجود پیشنهادهای بهتر از باشگاه‌های دیگر حاضر هستند به پرسپولیس بیایند، البته همیشه این‌گونه نیست. شاید بازیکنی به دلیل گرفتاری‌های زندگی و مالی مجبور می‌شود به این پیشنهادها پاسخ مثبت بدهد. البته امیدواریم استانداردهایی در نظر گرفته شود، ضمن اینکه باید فکری به حال مدیر برنامه‌ها کرد تقریبا آنها مدیر فوتبال هستند نه مدیران باشگاه‌ها. مدیران باشگاه‌ها نفعی ندارند و بیشتر نفع به سود مدیر برنامه‌هاست.

درویش در مورد اینکه برخی باشگاه‌ها مدعی هستند که پرسپولیس مبالغ زیادی به بازیکنان خود پرداخت کرده است توضیح داد: خیر، این قراردادها باید ۱۰ روز تا یک ماه دیگر در سایت کدال منتشر شود. باشگاه ما به بورس رفته است و نمی‌توانیم قراردادها را پنهان کنیم، مدیر نمی‌تواند قرارداد را به خانه ببرد و زیر بالش خود بگذارد. باید قراردادها را در سازمان لیگ ثبت کند و به دلیل در بورس بودن پرسپولیس این قراردادها در سامانه بورس ثبت خواهد شد.

وی اضافه کرد: می‌توانند قرارداد بازیکنان ما را ببینند و بازیکنان باشگاه‌های دیگر هم قراردادشان مشخص و عیان است. خواهید دید قرارداد مربیان به چه شکلی خواهد بود، دست‌کم قرارداد مربیان ۶-۵ تیم اول لیگ عیان می‌شود. در مورد مدیر برنامه‌ها باید یک مثال دیگر هم بزنم؛ مدیر برنامه‌ای به باشگاه آمده و گفت جدا از قرارداد بازیکن باید فلان مبلغ را به خود من پرداخت کنید که گفتیم چنین مجوزی نداریم، زیرا شما مدیر برنامه بازیکن هستید نه مدیر برنامه باشگاه. پولی نداریم که به مدیر برنامه بدهیم به همین دلیل بازیکن خود را برداشت و برد. صرف مجوز داشتن برای فعالیت مدیر برنامه‌ها کافی نیست. به صرف اینکه یک ایجنت مجوز دارد می‌تواند هر عملی را انجام بدهد؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: این شاخص‌ها خیلی مهم است و چنین خطری بیخ گوش جوانان باآتیه ما قرار گرفته است. متاسفانه مدیر برنامه‌ها بازیکنان جوان را دوره کرده‌اند، اما در مورد بیشتر بازیکنانی که با آنها قرارداد بستیم مستقیم با خود آنها وارد مذاکره شدیم.

درویش در مورد اظهارات برخی مدیران باشگاه استقلال در خصوص اینکه پرسپولیس برای جذب سعید صادقی به او قول ملی‌پوش شدن داده است، گفت: نه تنها در ایران بلکه در دنیا باشگاهی وجود دارد که به بازیکنی تضمین بدهد اگر به تیم ما بیایی به تیم ملی می‌روی؟ حتی به بزرگ‌ترین بازیکن دنیا هم بگویی به تیم ما بیا و به تیم ملی برو. حتی اگر سرمربی آن باشگاه سرمربی تیم ملی باشد نیز نمی‌توان چنین کاری انجام داد. فریب دادن افکار عمومی برای ۴۰-۳۰ سال پیش است. فضای مجازی و غیرمجازی فراهم شده تا ماه پشت ابر نماند. بهتر بود این دوستان ایرادهای خود را جور دیگری مرتفع می‌کردند نه اینکه دیگران را برای اینکه خودشان از زیر سوال دربیایند زیر سوال ببرند. با این بداخلاقی‌ها ورزش ما هیچ پیشرفتی نمی‌کنم.

وی در برنامه فوتبال برتر عنوان کرد: نباید هر جوری هست خودمان را نشان بدهیم حتی به این قیمت که دروغ بگوییم و افترا بزنیم. برای اینکه خودمان و تشکیلاتمان را از موضوعی مبرا کنیم نباید به دیگران افترا بزنیم. این بی‌اخلاقی‌ها زمینه‌ای می‌شود تا مدیران برنامه‌ها به ورزش بیایند و چنین کارهایی انجام بدهند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه مدیران استقلال مدعی هستند با مدیر برنامه سعید صادقی به تفاهم رسیده بودند اما در ادامه اتفاقاتی افتاد پاسخ داد: آیا من باید به این سوال پاسخ دهد. سعید صادقی موجود است، برای چندهمین بار می‌گویم قرارداد ما با این بازیکن مبین و شفاف است. دسترسی به آن برای رسانه‌ها، سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و کل مردم جامعه امکان‌پذیر است. با دسترسی به قرارداد می‌توانیم متوجه شوید چنین آیتمی در قرارداد صادقی وجود دارد؟ اصلا کسی جرأت می‌کند چنین آیتمی در قرارداد بگذارد. وقتی حرف غیرفوتبالی در فوتبال زده می‌شود، یعنی قرار است فوتبال ما به جایی غیر از فوتبال و ورزش هدایت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس