حمایت های بشردوستانه ایران از افغانستان حول محور قرآن


حمایت های بشردوستانه ایران از افغانستان حول محور قرآن

جمهوری اسلامی ایران حول محور قرآن کریم برای همدردی و همراهی مردم زلزله زده افغانستان کمک ها و حمایت های خود را ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، طی چند روز گذشته شاهد زلزله مهیب در کشور افغانستان بودیم که کمک و استمداد مردم این کشور برای رساندن آذوقه و محموله‌های امدادی از جهانیان به گوش رسید که هیچ کدام از دولت مردان با دایه حقوق بشر وارد این کشور نشدند اما جمهوری اسلامی ایران بنا بر وظیفه قرآنی و اسلامی خود و کمک به زلزله زدگان اولین کشور برای کمک رسانی بود.

بنابراین گزارش؛ همزمان با پخش برنامه تلویزیونی مصباح از شبکه قرآن و معارف سیما در این هفته به موضوع پیگیری حمایت های جمهوری اسلامی ایران است مردم زلزله زده افغانستان پرداخت شد.

بنابراین گزارش حسینی یکی از خبرنگاران اهل افغانستان با حضور در این برنامه اذعان کرد: با توجه به گسترده داعش در ماه های گذشته به کشور افغانستان در چهارشنبه هفته قبل شاهد یک زلزله غیرمترقبه در جنوب شرقی این کشور بودیم که همه را تحت تاثیر قرار داد.

حسینی عنوان کرد: پس از این واقعه هولناک همه مردم افغانستان شاهد همدردی و همراهی ایرانیان بودند به طوری که در کمترین زمان ممکن کمک‌های خود را ارسال کردند ؛ به گفته شاهدان عینی وسعت زلزله به قدری شدید است که تمام مناطق و روستاهای اطراف آن با خاک یکسان شده و عمده ترین تلفات در منطقه پکتیکا رخ داده است.

وی تصریح کرد: پس از این واقعه که بسیاری از جنازه ها در زیر آوار ها باقی‌مانده‌اند شاهد باران سیل آسا هم هست که مشکلات را دو چندان کرده است و تاکنون پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵۰۰ نفر در این واقعه کشته شده باشد.

حسینی عنوان کرد: در حالی که در طول ۲۰ سال گذشته پروژه ایران هراسی با حضور آمریکا در کشور افغانستان کلید خورد اما تحولات اخیر در مدت ۱۱ ماه گذشته نوع رویکرد وحدت آفرین و حمایتی جمهوری اسلامی ایران حول فرمایشات مقام معظم رهبری فضا را شکست جو مسموم آمریکایی‌ها را در ذهن مردم افغانستان از بین برد.

وی افزود: مناطق زلزله زده بارها توسط آمریکایی ها بمباران شدند و مردم این منطقه داغدار شیطنت ها و جنایت های آمریکا بودند اما آمریکا نه تنها برای افغانستان کاری نکرد بلکه بذر کینه و تفرقه را بین اقوام و طایفه های مختلف گسترش داد عمده ترین بحران افغانستان عدم گسترش دولت واحد بود که در نهایت افراد غرب گرا بر سر کار آمدن که با رفتن آمریکا آنها نیز فرار کردند.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به کمک های اخیر ایران به مردم افغانستان وحدت و همدلی بین مردم این کشور و به خصوص اهل سنت با ایران دو چندان شده است و این یکی از نکات قابل توجه و مهم به شمار می آید

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس