بررسی روند اعزام زائران ایرانی از مسجد شجره به مکه


بررسی روند اعزام زائران ایرانی از مسجد شجره به مکه

جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بمنظور بررسی روند اعزام زائران از مدینه منوره به مکه مکرمه در مسجد شجره حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن حضور در مسجد شجره که میقات زائران مدینه منوره به مکه مکرمه است، با زائران ایرانی احرام پوش دیدار کرد و در جمع آنان نماز خواند.

حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی در این دیدار در فضایی صمیمی با زائران ایرانی سخن گفت و به سوالات مطرح شده از سوی برخی از آنها پاسخ داد.
جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت هنگامی وارد مسجد شجره شد که زائران سفیدپوش از استان های خراسان رضوی و شمالی و قزوین خوشحال از شوق زیارت بیت الله الحرام، همراه با شماری از زائران عراقی برای آغاز مناسک عمره تمتع آماده می شدند.
حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی همراه با این جمعیت سفیدپوش نماز جماعت مغرب و عشا را در مسجد شجره اقامه کرد و سپس، زائران کاروانها لبیک گویان در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.
گفتنی است زائران «مدینه قبل» به مدت پنج شب و شش روز در مدینه منوره به زیارت مرقد پیامبر (ص) و ائمه مظلوم بقیع (ع) مشرف می شوند و ضمن بازدید از دیگراماکن تاریخی و زیارتی شهر پیامبر، طبق یک برنامه مشخص، برای انجام مناسک عمره تمتع به مکه مکرمه می روند.
مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه یا میقات ابیار علی نیز نامیده می شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات زائرانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده لباس احرام بر تن کرده و از مدینه به مکه می روند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر