پاشازاده: استقلال قرارداد بازیکنانش را تمدید کند، منطقی‌تر است/ با پیشنهادهای 20 میلیاردی به بازیکنان هم موافقم و هم مخالف!


پاشازاده: استقلال قرارداد بازیکنانش را تمدید کند، منطقی‌تر است/ با پیشنهادهای 20 میلیاردی به بازیکنان هم موافقم و هم مخالف!

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: با پرداخت برخی ارقام مثل ۲۰،۳۰ میلیارد تومان به بازیکنان در نقل‌وانتقالات هم موافق هستم و هم مخالف.

مهدی پاشازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره ارقامی که در بستن قرارداد باشگاه‌ها با بازیکنان در نقل‌وانتقالات مطرح می‌شود، اظهار داشت: این مسائل به خاطر ضعف فوتبال ما است. با وجود باندبازی و جنایتی که در لیگ‌های دسته اول و دوم می‌شود، به یکسری‌ها تیم می‌دهند. این اتفاق در لیگ برتر هم می‌افتد و به کسی که در اندازه سرمربیگری و حتی کمک اول نیست، تیم می‌دهند. اینها باعث شده که بازیکن‌سازی نداشته باشیم. در 10،15 سال اخیر دیده‌ایم در فوتبال پایه چه اتفاقاتی افتاده و اتفاقات آن به لیگ یک و دو نیز کشیده شده است. تعادل در فوتبال ایران به هم خورده و تأثیرش را در لیگ برتر گذاشته است.

وی افزود: با دادن رقم‌هایی مثل 20،30 میلیارد به بازیکنان هم موافق هستم، هم مخالف. به این دلیل موافقم که 20 میلیارد تومان از لحاظ ارزش پول، همان دو میلیارد تومان 4 سال پیش است. با این تورم 2 میلیارد تومان 4 سال پیش به 20 میلیارد تومان رسیده است. با این مبلغ می‌توانستید 4 سال پیش یک آپارتمان بخرید اما الان برای خرید همان آپارتمان نیاز به 20 میلیارد تومان پول دارید. مخالفتم به این دلیل است که ارزش یکسری از بازیکنان این ارقام نیست. منظورم فرد خاصی نیست و کلی می‌گویم.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال در خصوص کنایه مهدی مهدی‌پور به جدایی محمد دانشگر در شبکه‌های مجازی گفت: استوری یا پُست گذاشتن بازیکنان به خودشان ارتباط دارد و هر کسی برای خودش تصمیم می‌گیرد. من زمان بازیگری در ایران برای استقلال بازی کردم، در صورتی که سپاهان و ذوب‌آهن پول‌های هنگفت می‌دادند اما اصلا نمی‌توانستم قبول کنم که به غیر از استقلال برای تیم دیگری بازی کنم. وقتی از اروپا به ایران بازگشتم، باز هم 4،5 تیم پیشنهادهایی دادند که خوب بود اما هر کاری کردم با خودم کنار نیامدم که پیراهنی غیر از استقلال بر تن من باشد. این طرز فکر من بود اما دلیلی نمی‌شود از امثال محمد دانشگر ایراد بگیریم، چون فوتبال حرفه‌ای است.

پاشازاده در واکنش به این سوال که اگر امروز فوتبالیست بود قیمتش در بازار نقل‌وانتقالات چقدر بود، گفت: این سؤال را اخیرا بیش از 100 هزار نفر پرسیده‌اند. مردم به من لطف دارند و می‌گویند یکی از بهترین مدافعان تاریخ ایران و استقلال بودم اما واقعا نمی‌دانم چقدر قیمت داشتم. هیچ موقع برای استقلال قیمت تعیین نکرده و سفید امضا می‌‌کردم. این موضوع را می‌توانید از کاظم اولیایی و علی فتح‌الله‌زاده بپرسید که قرارداد سفید امضا می‌کردم و بیرون می‌آمدم.

وی در رابطه با نگرانی هواداران استقلال از وضعیت نقل‌وانتقالات باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: اگر باشگاه قرارداد بازیکنان خودش را تمدید کند، منطقی‌تر است. ما تیم خوبی داریم و اگر شاکله آن حفظ شود، با جذب یکی دو بازیکن خارجی خوب و حمایت طرفداران و همین‌طور حمایت مدیریت حتما می‌توان نتایج خوبی کسب کرد. درست است که هواداران نگران هستند اما هر چقدر منطقی‌تر برخورد کنیم، بهتر است چون مدیران باشگاه تحت فشار ممکن است تصمیمات درستی نگیرند. لیگ امسال جدید است و خیلی اتفاقات می‌تواند بیفتد. پیشنهادم این است که طرفداران همان‌طور که در سالیان گذشته درک کردند کاری کنند فشار نباشد. ما در فصل جدید قرار داریم و بهتر است هواداران منطقی باشند و باشگاه نیز مثل سال گذشته بهترین عملکرد را داشته باشد. همه دل‌شان برای باشگاه می‌سوزد و می‌خواهند بهترین کارها را انجام دهند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال در خصوص بحث حضورش در کادر فنی ریکاردو ساپینتو، گفت: وقتی پیشنهادی داده نشده است، نمی‌خواهم درباره این موضوع صحبت کنم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403