پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی 7 تیر 1401


پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی 7 تیر 1401

امروز هفتم تیر ۴۰۱ دلار صرافی ملی همانند چند روز گشذشته روندی کاهشی داشت. در بازار طلا و سکه، قیمت طلا کاهشی و قیمت سکه افزایشی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت دلار صرافی ملی کاهشی نسبی را پشت سر گذاشت. قیمت طلا و قیمت سکه نیز روندی معکوس داشتند، طلا افزایشی و سکه کاهشی بود.

پیش‌بینی بیت‌کوین

بیلی مارکوس که با نام «شیبتوشی ناکاموتو» نیز شناخته می‌شود، بنیانگذار دوج‌کوین، در مورد انتظارات برای ادامه روند نزولی در بازار رمزارزها صحبت می‌کند.

اقتصادآنلاین نوشت، یکی از کاربران از مارکوس پرسید که بازار نزولی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ وی اظهار کرد: “قبل از اینکه امیدها دوباره از بین برود، جهش گربه مرده اتفاق می‌افتد.”

جهش گربه مرده یک افزایش اندک و موقت در قیمت دارایی است که با ادامه روند نزولی اتفاق می‌افتد.

روند نزولی در بازار رمزارزها که در سال جاری آغاز شد، تا حدودی ناشی از سیاست‌های پولی انقابضی فدرال رزرو بود. از آنجا که بیت‌کوین ۷۰ درصد از ارزش خود را از اوج خود از دست داد، سایر ارزهای دیجیتال نیز به دنبال آن سقوط کردند.

اخیرا بازار رمزارزها ریزش قابل توجهی را تجربه کرده که به این وضعیت لقب “زمستان رمزارزی” داده‌اند.

پیش‌بینی بورس

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه گفت: معاملات بورس فردا متعادل روبه‌ بالا انجام می‌شود. اگر برجام قوت بیشتری به خود بگیرد، بورس نیز افزایشی می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه بازار تقریبا دوباره فاز برجامی گرفته، ما باید بورس را با نگاه احیای برجام نگاه کنیم. مذاکرات می‌تواند جهت بازار سرمایه و سایر بازارهای مالی را تعیین کنند. برای نمونه مشخص می‌شود که دلار در چه نرخی تثبیت شده و در نهایت تک نرخی می‌شود. به نوعی انتظار داریم پس ازاحیای برجام دلار نیمایی و آزاد به یک نرخ مشخص برسد. براساس شواهد احتمالا دلار در محدوده ۲۶ هزار تومان تثبیت شود.

پیش‌بینی قیمت طلا

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: طلای داخلی در فضا و محدوه‌ای قرار داشت که به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری امن و پربازده نمی‌شد روی آن حساب کرد. در واقع اگر چشم‌انداز تورمی را از آن جدا می‌کردیم باتوجه به حجم نقدینگی جاری در کشور، رسیدن به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای طلا بعید بود.

او ادامه داد: روند فعلی طلا در محدوده‌ای است که اگر کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را نتواند حفظ کند و سد یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان را بشکند امکان دارد تا یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان پایین بیاید.

دیبا همچنین گفت: اگر قیمت بخواهد در سطوح بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تثبیت شود نیاز است در بالای این محدوده مدتی باقی بماند.

این کارشناس درباره انس جهانی نیز بیان کرد: انس جهانی نیز باتوجه به فشار نرخ بهره آمریکا آسیب‌پذیر شده است و امکان کاهش قیمت دارد.

علی طباطبایی دیگر کارشناس بازارهایمالی نیز بیان کرد: من احتمال می‌دهم قیمت دلار بیشتر از این کاهش داشته باشد و انس جهانی نیز هنوز ظرفیت برای ریزش قیمت دارد. پس احتمالا اگر اتفاق خاصی در این بین رخ ندهد طلای داخلی نیز روند کاهشی ملایمی داشته باشد.

پیش‌بینی قیمت دلار

دیبا همچنین گفت: با توجه به حرکت دولت به اسم جراحی اقتصادی و آزادسازی قیمت‌ها فنری از دید تورمی در جامعه آزاد شد که خود را در قیمت دلار آزاد نشان داد.

او درباره پیش‌بینی خود از آینده بازار بیان کرد: اگر اتفاق خاصی در فضای سیاسی جامعه رخ ندهد نرخ دلار تا حدودی تعدیل می‌شود.

علی طباطبایی درمورد کاهش روند قیمت دلار گفت: قیمت دلار اگر تا ۲۷ هزار تومان کاهش پیدا کند احتمال تثبیت دارد.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس