باقرزاده: در مجمع بوکس حرمت‌ها حفظ شد/ رشته‌ای که مدام در دسته 3 و4 آسیا بوده 7 میلیارد گرفته است


باقرزاده: در مجمع بوکس حرمت‌ها حفظ شد/ رشته‌ای  که مدام در دسته 3 و4 آسیا بوده 7 میلیارد گرفته است

نایب رئیس کمیته ملی المپیک گفت: حیف نیست از رشته‌های مدال آوری مثل بوکس و شمشیربازی حمایت نشود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فضل الله باقرزاده درباره مجمع امروز فدراسیون بوکس، اظهار داشت: مجمع عادی سالانه بود. فعالیت های یک سال فدراسیون در بحث‌های ورزشی، فرهنگی، آموزشی، مالی و ... مورد بررسی قرار گرفت. به این دلیل که مجمع بالاترین رکن فدراسیون‌های ورزشی است باید تاییدیه نهایی درمورد این فعالیت‌ها توسط اعضای مجمع صادر شود. امروز بحث‌های زیادی درباره حسابرسی و سایر فعالیت ها شد. بوکس و همین که در مجامع بین‌المللی شرایط خاصی دارد و در سطح جهانی مدال آور شده در مجموع موفق بوده است.

وی درمورد گلایه پیشکسوتان از نداشتن خانه بوکس و اینکه فدراسیون کشتی خانه این رشته را در مجموعه آزادی گرفته است، توضیح داد: از این موضوع اطلاع ندارم اما می‌دانم کمیته ملی المپیک سالنی که در کنار آکادمی ملی المپیک است، تجهیز کرده و اختصاصی در اختیار بوکس گذاشته است. سالن ناطق نوری در اختیار بوکس است. این اقدام با تلاش حسین ثوری، رئیس فدراسیون صورت گرفته است. در هیات اجرایی کمیته این موضوع را مصوب کردیم. این سالن به عنوان خانه بوکس در مجموعه انقلاب وجود دارد.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک اضافه کرد: باید بگویم این رشته به راحتی می‌تواند جزو رشته‌های مدال آور المپیک باشد. همانگونه که در شمشیربازی چنین موضوعی را نشام دادیم، بوکس هم توانایی خودش را نشان داده است. بوکس هم مانند شمشیربازی با دست خالی به مدال جهانی رسید. اگر مثل برخی رشته‌ها رتبه سوم مشترک داشتیم، شمشیربازی در المپیک 2016 ریو مدال می‌گرفت زیرا مجتبی عابدینی چهارم شد. بوکس و شمشیربازی نشان داده‌ می‌توانند پس از تیراندازی، کاراته و دو و میدانی به کفه رشته‌های مدال آور المپیکی پس از تکواندو، وزنه برداری و کشتی اضافه شوند. بوکس و شمشیربازی نیاز به توجه دارند.

باقرزاده درباره اینکه بارها رئیس فدراسیون بوکس از صالحی امیری درخواست کرده خوابگاه شماره 9 که در آکادمی ملی المپیک بالای طبقه انجمن ورزشی‌نویسان قرار گرفته در اختیار ورزشکاران این رشته قرار بگیرد، گفت: اینگونه نیست که هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و شخص صالحی امیری از ثوری حمایت نکرده باشند. در تامین اردوها، خوابگاه‌ها، خورد و خوراک‌ها یار و یاور رئیس فدراسیون بوکس بودیم. حتی وزارت ورزش هم این کار را انجام داده است. البته بودجه محدود است و اگر صدای‌مان در‌می‌آید و می‌گوییم کمیسیون فرهنگی مجلس از بین 29 رشته المپیکی، فقط به 13 رشته کمک کرده به همین خاطر است.

وی ادامه داد: دست کمیسیون فرنگی مجلس درد نکند اما آن 16 رشته مثل بوکس، تیراندازی، بدمینتون و ... چه می‌شوند؟ فدراسیون انجمن‌های ورزشی که چهار رشته المپیکی دارد چه می‌شود؟ از رشته خودم دفاع نمی‌کنم. والیبال چه می‌شود که شور و شعف را پس از پیروزی مقابل آمریکا به مردم اهدا کرده است؟ مگر چه مقدار به این رشته پول می‌دهند؟ آن وقت به رشته‌ای که در سطح دسته سه و چهار آسیا گیر کرده و در قهرمانی آسیا و المپیک نمی‌توان اسم آن را آورد، هفت میلیارد کمک دریافت کرده است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی درمورد دلیل این اقدام مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: فکر می‌کنم به هرکس که دوست و رفیقی داشته کمک کرده‌اند. این درست نیست. بوکس مدال جهانی گرفت که خیلی مهم است. وقتی جامعه این رشته را دیدم، خیلی ناراحت شدم. وظیفه من نیست چنین حرف‌هایی بزنم اما به عنوان یکی از اعضای مجمع می‌گویم حیف نیست از چنین رشته‌ای حمایت نشود؟ آن وقت به رشته‌ای که در حد قهرمانی آسیا و المپیک نیست و در جهان جایگاهی ندارد، چگونه 18 میلیارد پرداخت می‌کنند؟ اگر بحث فرهنگی است این پول را بین فدراسیون‌ها تقسیم کنید. من استاد دانشگاه هستم. آیا نمی‌توانیم کار فرهنگی کنیم؟ کار فرهنگی را هم قوی انجام می‌دهیم اما این مسائل ذهن آدم را جریحه دار می‌کند.

باقرزاده تصریح کرد: باید دید متر و معیار چیست؟ متر و معیار این است که اگر رشته‌ای مدال آورد باید به آن پول بدهند. تیراندازی مدال المپیک آورده و برای مملکت افتخارآفرین شده است. باید حقش را بدهید. جواد فروغی مدالی گرفته که هیچکس تصور آن را نمی‌کرد. دیدید پس از کسب مدال طلای المپیک دنیا علیه او جوسازی و فروغی را تخطئه کرد. دنیا از کسب مدالش ناراحت شد اما در کشورمان به فدراسیون تیراندازی دو زار پرداخت نمی‌کنیم؟

وی افزود: من و 18 رئیس فدراسیون دیگر به قالیباف نامه زدیم. زمان نداشتیم اما 40 فدراسیون آن نامه را امضاء می‌کردند. حتی فدراسیون‌هایی که 4،3 و 2 میلیارد هم گرفتند این نامه را امضاء کردند زیرا ناراحت بودند از اینکه چه کسی این تقسیم بودجه را ارزشیابی کرده و سنجیده است. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک چهار دهه سابقه دارند. آنها می‌گویند دانیال شه‌بخش مدال برنز جهان را در بوکس گرفته و هزار امتیاز می‌گیرد. اگر هر امتیاز چهار میلیون باشد، باید چهار میلیارد به بوکس داد. اینگونه باید ارزشیابی کرد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی توضیح داد: در غیر این صورت رشته‌ای که مدام در دسته سه و چهار آسیا جلو و عقب می‌کند، ناگهان هفت میلیارد می‌گیرد. مشخص است دوستی در این میان وجود داشته است. ایرادی هم ندارد دوستان از این صحبت‌های من ناراحت شوند. نباید حرف بزنم؟ طبق فرمایش مقام معظم رهبری که گفتند حرف بزنید، ما هم حرف‌مان را می‌زنیم. مگر رهبری به نمایندگان مجلس به تازگی تذکر ندادند که در انتصابات دخالت نکنید؟ آنها بودجه مملکت را تقسیم کرده و خودشان هم باید پاسخگو باشند. من یک دانشگاهی و معلم هستم. بوکس افتخارآفرین است. از مجمعش لذت بردم. انتقاد کردند، حرف زدند و حتی با هم دعوا کردند اما حرمت‌ها حفظ شد. این خیلی مهم است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوکس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ بفرمایید شام