ثوری: عاصم یوسفی گفت دلم خواست زمین بوکس را گرفتم!/ باقرزاده: رشته‌ای که مدام در دسته 3 و 4 آسیا بوده، 7 میلیارد گرفته/ استکی: مسببان نفاق در بوکس باید مجازات شوند


ثوری: عاصم یوسفی گفت دلم خواست زمین بوکس را گرفتم!/ باقرزاده: رشته‌ای که مدام در دسته 3 و 4 آسیا بوده، 7 میلیارد گرفته/ استکی: مسببان نفاق در بوکس باید مجازات شوند

مجمع فدراسیون بوکس امروز با حضور اعضای مجمع و مسئولین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس در حاشیه مجمع عمومی بوکس اظهار داشت: برنامه‌های فدراسیون با رای اکثریت اعضای مجمع به تصویب رسید و ما براساس رویکردی که تعریف کردیم، پیش می‌بریم.

وی در مورد اعتراض برخی ملی پوشان سابق و قهرمانان مانند احسان روزبهانی در حاشیه مجمع گفت: ما مخلص همه پیشکسوتان هستیم، عزیزانی که از سر دلسوزی می‌خواهند به بوکس کمک کنند، اما اینکه من بخواهم جوان 17، 18 ساله را که توانسته در آسیا مدال بگیرد و بهترین شود را کنار بگذارم و آنها را که در هر مسابقه‌ای رفته‌اند، در شب اول و دوم باخته‌اند بیاورم، بسم الله. تمام برد آنها مربوط به کویت بوده و بهتر از آن نبوده است. تو را خدا تمام کنید. باور کنید پا به سن گذاشته‌ و دیگر دوره قهرمانی‌تان تمام شده است. حرمت قهرمانی خود را حفظ کنید.

وی ادامه داد: ما زاویه‌ای با کسانی که می‌خواهند دلسوزانه کمک کنند نخواهیم گرفت و دوست شان داشتیم و خواهیم داشت. فدراسیون برای خودش برنامه دارد و با افراد مدنظر خودش می‌تواند کارها را پیش ببرد. اینکه شما در آن برنامه فدراسیون سرمربی نشدید، مشکل من نیست. من یک سرمربی دارم و نمی‌توانم همه را به عنوان سرمربی انتخاب کنم.

رئیس فدراسیون بوکس عنوان کرد: اگر هر کدام از ما به حق خود قانع باشد، مشکلی پیش نمی‌آید. ما باید یک مربی که در شهرستان زحمت می‌کشد و برای تیم ملی بوکسور پرورش می‌دهد را ببینیم. برنامه ما براساس عدالت محوری است و براساس آن موفق هم بودیم. باید چه کار می‌کردیم که نکردیم؟ حامی مالی را در بدترین شرایط اقتصادی جذب کردیم و در بدترین امکانات مدال جهانی گرفتیم. مربیان ما با اخلاص کامل توانستند بهترین نتیجه تاریخ بوکس را رقم بزنند. چه کاری روی زمین مانده است که نتوانستیم انجام دهیم. اگر برخی از این کارهایی که کردیم ناراحتند، باشند. آن چیزی که برای ما مهم است اینکه بوکس دنیا به بوکس ما احترام می‌گذارد.

وی تاکید کرد: بابت این موضوع هم سند دارم و کشورهای اروپایی برای ما دعوت نامه می‌فرستند. لهستان و لیتوانی لتونی از ما درخواست حضور تیم ملی را کرده‌اند. همین امسال با کشورهای بزرگ دنیا مثل ازبکستان اردو داشتیم. از حرکاتی که صورت می‌گیرد، واقعا متاسفم اما این حرکات ما را یک قدم هم از اهداف مان دور و منحرف نمی‌کند.

ثوری در مورد اینکه سالن بوکس را از این فدراسیون گرفته‌اند، گفت: یک کار غیر کارشناسی و غیر عقلایی از سوی شرکت توسعه و تجهیز و بدون اطلاع ما صورت گرفت. فقط ما اینطور فهمیدیم که چند نفر به عنوان کارگر آنجا کار می‌کنند. متوجه شدیم که 4،‌5 ماه قبل یک جلسه ای را عاصم یوسفی بدون اینکه احترامی به جامعه بوکس بگذارد و بدون اطلاع ما می‌گذارد و نمی‌گوید که یک چیزی را می‌گیریم و یک چیز دیگر می‌دهیم.

رئیس فدراسیون بوکس ادامه داد: حالا علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی هم روی زرنگی یا هرچیز دیگری آن را گرفته است. ما وقتی با دبیر هم صحبت کردیم گفت به من ارتباطی ندارد و آن را به ما داده‌اند. با عاصم یوسفی هم صحبت کردیم، اما پاسخ درست و حسابی به ما ندادند. یک کلام گفت که دلم خواست!

ثوری گفت: من برای دفاع از حق بچه‌های بوکس پای این قضیه ایستاده‌ام تا پاسخ قانع کننده‌ای بیاورند. من 2، 3 روز است که تحت سنگین‌ترین فشارها هستم و باید پاسخگو باشم که جریان چیست. عاصم یوسفی به جای اینکه بدون تحقیق از شرایط بوکس و اینکه تاکنون چقدر هزینه شده است، یک جلسه‌ای را با ما می‌گذاشت تا امروز اینطور با آب و تاب صحبت نکنیم. واقعا بابت این تصمیم متاسفم. این سالنی که در حال ساخت بود، ‌30 تا 40 درصد پیشرفت داشت.

وی در مورد اینکه فدراسیون کشتی همان را هم تخریب کرده، عنوان کرد: اگر قرار بود تخریب کنند، یک زمین دیگر می‌گرفتند و آن را به ما می‌دادند. زمین خوشبختانه در آزادی زیاد است و کشتی هم کم ندارد. پولی که به بعضی از این رشته‌های پرمدال می‌دهند، اگر 20 درصدش را به ما بدهند، اندازه همان ها مدال می‌گیریم.

*باقرزاده: رشته‌ای که مدام در دسته 3 و 4 آسیا بوده 7 میلیارد گرفته

فضل الله باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک درباره مجمع امروز فدراسیون بوکس، اظهار داشت: مجمع عادی سالانه بود. فعالیت های یک سال فدراسیون در بحث‌های ورزشی، فرهنگی، آموزشی، مالی و... مورد بررسی قرار گرفت. به این دلیل که مجمع بالاترین رکن فدراسیون‌های ورزشی است باید تاییدیه نهایی درمورد این فعالیت‌ها توسط اعضای مجمع صادر شود. امروز بحث‌های زیادی درباره حسابرسی و سایر فعالیت ها شد. بوکس و همین که در مجامع بین‌المللی شرایط خاصی دارد و در سطح جهانی مدال آور شده در مجموع موفق بوده است.

وی درمورد گلایه پیشکسوتان از نداشتن خانه بوکس و اینکه فدراسیون کشتی خانه این رشته را در مجموعه آزادی گرفته است، توضیح داد: از این موضوع اطلاع ندارم اما می‌دانم کمیته ملی المپیک سالنی که در کنار آکادمی ملی المپیک است، تجهیز کرده و اختصاصی در اختیار بوکس گذاشته است. سالن ناطق نوری در اختیار بوکس است. این اقدام با تلاش حسین ثوری، رئیس فدراسیون صورت گرفته است. در هیات اجرایی کمیته این موضوع را مصوب کردیم. این سالن به عنوان خانه بوکس در مجموعه انقلاب وجود دارد.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک اضافه کرد: باید بگویم این رشته به راحتی می‌تواند جزو رشته‌های مدال آور المپیک باشد. همانگونه که در شمشیربازی چنین موضوعی را نشام دادیم، بوکس هم توانایی خودش را نشان داده است. بوکس هم مانند شمشیربازی با دست خالی به مدال جهانی رسید. اگر مثل برخی رشته‌ها رتبه سوم مشترک داشتیم، شمشیربازی در المپیک 2016 ریو مدال می‌گرفت زیرا مجتبی عابدینی چهارم شد. بوکس و شمشیربازی نشان داده‌ می‌توانند پس از تیراندازی، کاراته و دوومیدانی به کفه رشته‌های مدال آور المپیکی پس از تکواندو، وزنه برداری و کشتی اضافه شوند. بوکس و شمشیربازی نیاز به توجه دارند.

باقرزاده درباره اینکه بارها رئیس فدراسیون بوکس از صالحی امیری درخواست کرده خوابگاه شماره 9 که در آکادمی ملی المپیک بالای طبقه انجمن ورزشی‌نویسان قرار گرفته در اختیار ورزشکاران این رشته قرار بگیرد، گفت: اینگونه نیست که هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و شخص صالحی امیری از ثوری حمایت نکرده باشند. در تامین اردوها، خوابگاه‌ها، خورد و خوراک‌ها یار و یاور رئیس فدراسیون بوکس بودیم. حتی وزارت ورزش هم این کار را انجام داده. البته بودجه محدود است و اگر صدای‌مان در‌می‌آید و می‌گوییم کمیسیون فرهنگی مجلس از بین 29 رشته المپیکی، فقط به 13 رشته کمک کرده به همین خاطر است.

وی ادامه داد: دست کمیسیون فرنگی مجلس درد نکند اما آن 16 رشته دیگر مثل بوکس، تیراندازی، بدمینتون و ... چه می‌شوند؟ فدراسیون انجمن‌های ورزشی که 4 رشته المپیکی دارد، چه می‌شود؟ از رشته خودم دفاع نمی‌کنم. والیبال چه می‌شود که شور و شعف را پس از پیروزی مقابل آمریکا به مردم اهدا کرده؟ مگر چه مقدار به این رشته پول می‌دهند؟ آن وقت به رشته‌ای که در سطح دسته سه و چهار آسیا گیر کرده و در قهرمانی آسیا و المپیک نمی‌توان اسم آن را آورد، 7 میلیارد کمک دریافت کرده است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی درمورد دلیل این اقدام مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: فکر می‌کنم به هرکس که دوست و رفیقی داشته کمک کرده‌اند. این درست نیست. بوکس مدال جهانی گرفت که خیلی مهم است. وقتی جامعه این رشته را دیدم، خیلی ناراحت شدم. وظیفه من نیست چنین حرف‌هایی بزنم اما به عنوان یکی از اعضای مجمع می‌گویم حیف نیست از چنین رشته‌ای حمایت نشود؟ آن وقت به رشته‌ای که در حد قهرمانی آسیا و المپیک نیست و در جهان جایگاهی ندارد، چگونه 18 میلیارد پرداخت می‌کنند؟ اگر بحث فرهنگی است این پول را بین فدراسیون‌ها تقسیم کنید. من استاد دانشگاه هستم. آیا نمی‌توانیم کار فرهنگی کنیم؟ کار فرهنگی را هم قوی انجام می‌دهیم اما این مسائل ذهن آدم را جریحه دار می‌کند.

باقرزاده تصریح کرد: باید دید متر و معیار چیست؟ متر و معیار این است که اگر رشته‌ای مدال آورد، باید به آن پول بدهند. تیراندازی مدال المپیک آورده و برای مملکت افتخارآفرین شده. باید حقش را بدهید. جواد فروغی مدالی گرفته که هیچکس تصور آن را نمی‌کرد. دیدید پس از کسب مدال طلای المپیک دنیا علیه او جوسازی و فروغی را تخطئه کرد. دنیا از کسب مدالش ناراحت شد اما در کشورمان به فدراسیون تیراندازی دوزار پرداخت نمی‌کنیم؟

وی افزود: من و 18 رئیس فدراسیون دیگر به قالیباف نامه زدیم. زمان نداشتیم اما 40 فدراسیون آن نامه را امضاء می‌کردند. حتی فدراسیون‌هایی که 4،3 و 2 میلیارد هم گرفتند این نامه را امضاء کردند زیرا ناراحت بودند از اینکه چه کسی این تقسیم بودجه را ارزشیابی کرده و سنجیده است. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک چهار دهه سابقه دارند. آنها می‌گویند دانیال شه‌بخش مدال برنز جهان را در بوکس گرفته و هزار امتیاز می‌گیرد. اگر هر امتیاز 4 میلیون باشد، باید چهار میلیارد به بوکس داد. اینگونه باید ارزشیابی کرد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی توضیح داد: در غیر این صورت رشته‌ای که مدام در دسته سه و چهار آسیا جلو و عقب می‌کند، ناگهان 7 میلیارد می‌گیرد. مشخص است دوستی در این میان وجود داشته است. ایرادی هم ندارد دوستان از این صحبت‌های من ناراحت شوند. نباید حرف بزنم؟ طبق فرمایش مقام معظم رهبری که گفتند حرف بزنید، ما هم حرف‌مان را می‌زنیم. مگر رهبری به نمایندگان مجلس به تازگی تذکر ندادند که در انتصابات دخالت نکنید؟ آنها بودجه مملکت را تقسیم کرده و خودشان هم باید پاسخگو باشند. من یک دانشگاهی و معلم هستم. بوکس افتخارآفرین است. از مجمعش لذت بردم. انتقاد کردند، حرف زدند و حتی با هم دعوا کردند اما حرمت‌ها حفظ شد. این خیلی مهم است.

*استکی: مسببان نفاق در بوکس باید مجازات شوند

علی استکی سرمربی تیم بوکس در مورد دلیل تأخیر حضورش در مجمع عمومی فدراسیون بوکس اظهار داشت: ساعت 14 امروز در دانشگاه اسلامشهر امتحان داشتم. البته این موضوع را به حسین ثوری رئیس فدراسیون گفتم و در نهایت خودم را به اواخر مجمع رساندم تا عرض ادبی به حضار داشته باشم.

وی در مورد حواشی مربوط به برگزاری این مجمع و گلایه‌های برخی پیشکسوتان از خودش و ثوری بابت دعوت نشدن به جلسات پاسخ داد: دو روز قبل جلسه پیشکسوتان بود. ای کاش در آنجا بودید و می‌دیدید که همه حضور داشتند. البته برخی پیشکسوتان که در دوره مربیگری من بوکس کار می‌کردند، اعتراضاتی داشتند و این اعتراضات از زمان برگزاری انتخابات فدراسیون بوکس شروع شده و همچنان ادامه دارد.

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: کشور آنها نفاق خیلی بزرگی در بوکس انداختند و باید به خدا پاسخگو باشند. کاری به سایر مسائل ندارم هر کاری دل‌شان می‌خواهد انجام دهند اما باید در مورد نفاق و دوگانگی که در بوکس انداختند، به خدا پاسخ دهند. مسببان این نفاق و دوگانگی باید جریمه و مجازات شوند.

استکی ادامه داد: می‌‌خواهیم استشهادی پر کنیم تا به این قضایا رسیدگی شود. دوگانگی و هزینه‌های بی‌جهتی که برای ورزش مملکت درست می‌کنند، باید تمام شود. من کار خاصی نکردم اما از یک نفر خواستم پس از 9 سال نتیجه نگرفتن از تیم ملی کنار برود تا جوان‌ها بیایند و جایگزین او شوند. هرچند در ایران رقیبانش را شکست می‌داد اما در جریان هستید در خارج از کشور چه نتایجی می‌گرفت. از سال 2014 به بعد نتوانسته بود کار خاصی برای بوکس ایران انجام دهد.

وی در مورد اینکه آیا منظورش احسان روزبهانی است، گفت: از کسی اسم نمی‌برم اما همه حاشیه‌ها و داستان‌ها از طرف او شروع شده است.

سرمربی تیم ملی بوکس در خصوص انتقادات برخی پیشکسوتان مثل فروتن گل‌آ‌را به دلیل کنار گذاشته شدن از تیم ملی و اینکه آنها اعتقاد دارند می‌توانند به بوکس کمک کنند و تجربیات خود را به جوان‌ترها انتقال بدهند، توضیح داد: من یک سؤال دارم. تیم ملی اکنون چه نیازی به مربی یا مشاور دارد؟ اکنون همایون امیری، غلامرضا کریمی، محمود نهدانی، اصغر اشرفی، دانیال کیماجی و انواع و اقسام مربیان بزرگ ایران در تیم ملی فعالیت می‌کنند. قبل از ما هم احدی، مظاهری و دیگر دوستان حضور داشتند و فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دادند. آیا اکنون تیم ضرری دیده یا نتیجه‌ای نگرفته که بخواهم از کسی کمک بگیریم؟

استکی گفت: در تیم ملی همیشه باز است. هر کسی هم می‌خواهد به ما کمک کند، مشاوره بدهد نه اینکه دنبال تخریب باشد. نوکر چنین افرادی هستیم و به آنها هم ارادت داریم اما این بحث بیهوده و کلیشه‌ای است. مردم می‌دانند این موضوع چه داستانی دارد و از کجا نشأت می‌‌گیرد. به هر حال مجمع حسین ثوری را انتخاب کرده و دیگر دعوایی نداریم. تا پایان این دوره چهار ساله اگر افراد بخواهند کار اشتباهی انجام بدهند، ضرر و زیانش فقط به بوکس می‌رسد.

وی افزود: مجمع فدراسیون با 26 رأی حسین ثوری را به عنوان رئیس انتخاب و به او اعتماد کرده؛ نمی‌دانم این حاشیه‌ها برای چیست؟ اگر قرار است از ثوری طلب سالن کنید، باید به وزارت ورزش بروید و از شرکت توسعه سالن بخواهید. 20 سال است این سالن دست فدراسیون بوکس است. از زمانی که احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون بوده تا دوره مقصودی و الان هم حسین ثوری سالن در اختیار فدراسیون است.

سرمربی تیم ملی بوکس در خصوص اینکه معترضین اعتقاد دارند این تیم از مربیان کم تجربه استفاده می‌کند، عنوان کرد: پس چگونه زمانی که خودشان بودند با این افراد کار می‌کردند؟ فردی که آخرین مدالش سال 2014 بوده همه اعتراض‌ها را انجام می‌دهد. اگر من مربی نیستم چرا این فرد دوست دارد کمک من شود؟ اگر من را به عنوان مربی قبول ندارد، چرا اصرار دارد کمک من باشد؟ مگر جاسم دلاوری بوکسور کمی است؟ افرادی که من به تیم ملی آوردم وزنه بوکس این مملکت هستند. کریمی 50 سال سینه سوخته بوکس بوده. وقتی نیازی به مربی ندارم، تیمم نتیجه می‌‌گیرد و کارم را درست انجام می‌دهم، چه دلیلی برای تغییر کادر فنی‌ام وجود دارد؟ مگر فقط باید افراد اسمی و چهره در این کادر حضور داشته باشند؟ آدمی‌ هم می‌خواهم که پشت و پناه بچه‌ها باشد. وقتی به خارج از کشور می‌روم، به اتاق من بیاید دائم با هم در ارتباط باشیم تا به او بگویم فلان کار را انجام بده و به بچه‌ها رسیدگی کن.

استکی خاطرنشان کرد: مگر کسی می‌تواند کادر اجباری را به من تحمیل کند؟ باید دستیاران خودم را داشته باشم. اکنون بهترین‌های ایران از لحاظ بدنسازی و فنی کنار من کار می‌کنم به همه آنها افتخار می‌کنم چه امروز باشم یا سال دیگر هیچ فرقی به حال من ندارد. کارمان را انجام می‌دهیم تا بوکس ایران را جلو ببریم.

وی افزود: از مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک یک خواهش دارم. می‌خواهم به صورت موقت بالای سالن را برای 3-4 سال به ما بدهند تا بتوانیم جایی را تهیه کنیم. می‌خواهیم این محل را خوابگاه یا رستوران کنیم و در اختیار تمام تیم‌های ملی پایه و بزرگسال قرار بدهیم. باید اینجا کامل در اختیارمان باشد باید قرارداد 3-4 ساله‌ای با ما ببندند خودمان هم هزینه کرده و امکانات را ایجاد می‌کنیم تا کار جلو برود.

سرمربی تیم ملی بوکس ادامه داد: از رسانه‌ها خواهش می‌کنم به جای پرداختن به حاشیه‌های بی‌دلیل که خودتان می‌دانید چه داستانی دارد و باعث و بانی آن چه افرادی هستند موضوع را مدیریت کرده و اجازه ندهند بیشتر از این روحیه بچه‌های تیم فدراسیون بوکس به هم بریزد این دوگانگی به ضرر بوکس است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوکس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو