کلهر: ریشه اتفاقاتی که بین معاون وزیر ورزش و رئیس فدراسیون کشتی رخ داد در جای دیگر است


کلهر: ریشه اتفاقاتی که بین معاون وزیر ورزش و رئیس فدراسیون کشتی رخ داد در جای دیگر است

معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اعتقاد دارد، مناظره اخیر معاون وزیر ورزش و رئیس فدراسیون کشتی در مجمع این فدراسیون در شأن ورزش کشور نبوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سینا کلهر معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره فعالیت‌های ورزشی تفریحی محلات تهران درباره بودجه اختصاص داده شده به ورزش همگانی اظهار داشت: برای بودجه ورزش همگانی دو منبع اصلی وجود دارد، یک منبع به بیست‌وهفتم درصد برمی‌گردد که در قانون بودجه تخصیص یافته است و عددی که آقای راستینه رئیس کمیته ورزش و تربیت بدنی اعلام کرد، شش هزار و 300 هزار میلیارد تومان است. این مبلغ طبق قانون باید در ورزش همگانی هزینه شود، اما واقعیتش این است که بخش قابل توجهی از این اعتبار یا صرف ورزش قهرمانی می‌شود یا صرف زیرساخت‌ها. قسمتی که به زیرساخت‌ها مربوط می‌شود، مثل جاده تندرستی یا ابزارهایی که در اختیار عموم قرار می‌گیرد، در تلاش هستیم 25 درصد بودجه وارد ورزش همگانی شود تا عموم مردم بیشتر از آن استفاده کنند.

وی افزود: البته تیم‌ها و هیئت‌های ورزشی ما باید به مسابقات مختلف اعزام شوند و هزینه‌های آمادگی و اعزام چندین برابر شده، در حالی که بودجه وزارتخانه درصد کمی افزایش یافته است. اگر ورزش قهرمانی دست از سر بودجه بیست‌وهفتم درصد ورزش همگانی برمی‌داشت اعتبار خوبی داشتیم و شش هزار و سیصد هزار میلیارد تومان می‌توانست صرف این موضوع شود. ورزش باید ارزان، آسان و در دسترس باشد، ولی متأسفانه اینطور نیست. ورزش را به محلات بردند تا سه امر آسان، ارزان و در دسترس در اختیار مردم باشد.

معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در واکنش به اتفاقات ناخوشایند بین محمد پولادگر و علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی گفت: تصورمان این است که اگر در اختصاص بودجه دقت بیشتری می‌شد و اختصاص دادن بخشی از بودجه به برخی از فدراسیون‌ها انجام نمی‌شد، شاید این اتفاقات نمی‌افتاد. ریشه این اتفاقات در جای دیگری است. اگر قرار بود مجلس شورای اسلامی کمکی کند، آن را در اختیار وزارت ورزش قرار می‌داد تا به تدبیر و تشخیص این وزارتخانه به فدراسیون‌ها اختصاص داده می‌شد. اگر قرار بود مجلس بودجه‌ای اختصاص دهد برای همه فدراسیون‌ها اختصاص می‌داد.

کلهر در پایان گفت: پس از آن اتفاقات که در شأن ورزش نبود و نباید می‌افتاد، با تدبیر حمید سجادی وزیر ورزش دنبال حل و برطرف کردن مشکل هستیم. نهادهای دیگری نیز ورود کرده و تاحدودی کمک کردند تا حداقل دیگر شاهد این لحن و اتفاقات نباشیم. در موقعیت فرهنگی باید بگویم هر چقدر در بحث فرهنگ هزینه کنیم، این دو اتفاق با این ادبیات لطمات جبران ناپذیری وارد می‌کند. امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !