هزینه خلافی خودرو با سرعت غیر مجاز چقدر است؟ + لیست قیمت 1401


هزینه خلافی خودرو با سرعت غیر مجاز چقدر است؟ + لیست قیمت 1401

گرفتن استعلام خلافی باعث می شود تا علاوه بر جلوگیری از انباشته شدن مبالغ جریمه، در صورتی که پلیس جلوی خودروی شما را برای بررسی مدارک می گیرد، مانع از انتقال آن به پارکینگ می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیش از 300 نوع تخلف و جریمه در سامانه راهنمایی و رانندگی تعریف شده است. برای گرفتن خلافی از طریق پیامک باید مبلغ حدود 350 تومان و از طریق اپلیکیشن‌ها حدود 5 هزار تومان بپردازید. برای کسی که خلافی 20 هزار تومانی دارد، پرداخت این مبلغ کمی جالب به نظر نمی‌رسد. اگر بخواهید از طریق پلیس+10 هم اقدام کرد که 30 هزار تومان باید پرداخت. در این موقعیت، مالکان خودور از خود می‌پرسند که آیا راهی وجود دارد که هیچ مبلغی را نیاز نباشد که پرداخت کرد؟ بله و آن استفاده از سایت راهور است. روشی که به عنوان یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها معرفی می‌شود. در ادامه این مطلب چگونگی استعلام و پرداخت خلافی بدون پرداخت هزینه‌ای اضافه تر را برای شما نوشته‌ایم.

خلافی خودرو چیست و چه جریمه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است؟

خلافی چیزی نیست که کسی با آن آشنا نباشد و نداند که چیست؛ اما عده‌ای هنوز فکر می‌کنند که تخلف فقط محدود به چند مورد می‌شود. در صورتی که بیش از 300 نوع تخلف و جریمه در سامانه راهنمایی و رانندگی تعریف شده است. هرچند که بعضی از آن‌ها مربوط به جاده‌ها یا خودروهای مخصوص از جمله سنگین یا باربری هستند؛ اما به هر حال، باید همه آن ها را در نظر گرفت.

تعدادی از مهم‌ترین جریمه‌های رانندگی و مبلغ جریمه آن‌ها به صورت زیر است:

تجاوز از سرعت مجاز: 210 هزار تومان عبور وسایل نقلیه از پیاده رو:66300 تومان نصب پلاک های متفرقه یا تغییر استاندارد پلاک وسیله نقلیه: 52500 تومان استفاده از نورافکن یا چراغ دارای نور خیره کننده: 52500 تومان عدم رعایت فاصله طولی و عرضی با وسیله نقلیه جلویی: 63 هزار تومان حرکت‌نکردن وسایل‌نقلیه بین دو خط: 54 هزار تومان عدم توجه به فرمان ایست و حرکت پلیس: 42 هزار تومان استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی: 31500 تومان حرکت با دنده عقب غیر ضروری در راه‌ها: 42 هزار تومان توقف منجر به سدمعبر یا اختلال در عبورومرور: 31500 تومان رانندگی با گواهینامه پس از پایان زمان اعتبار: 31500 تومان خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات و غیره در حین رانندگی: 21 هزار تومان توجه نکردن به اخطار پلیس: 10500 تومان توقف در محل ممنوع: 21 هزار تومان استفاده نکردن از کمربند: 15300 تومان

به یک نکته مهم توجه داشته باشید. این مبلغ ها برای کل کشور است. در هر شهر و جاده‌ای که تخلفی از شما سر بزند، بر اساس مبلغ تعیین شده توسط راهنمایی و رانندگی جریمه شده و باید مبلغ آن را بپردازید.

استعلام جرایم اتومبیل با موبایل و کد USSD (استعلام جریمه بدون نیاز به اینترنت)

برای استععلام خلافی خودرو با موبایل مراحل زیر را باید طی کنید:

الف) کد استعلام خلافی خودرو با موبایل برابر با #۱۱۰* است که باید شماره گیری کنید.

خدمات قابل ارائه خدمات در دست اقدام

اگر می‌خواهید میزان خلافی ماشین را ببینید، باید عدد یک را انتخاب و ارسال نمایید.

ب) در مرحله بعدی، گزینه استعلام خلافی خودرو ارائه می‌شود که برای دریافت خلافی خودرو باید عدد یک را انتخاب و ارسال نمایید.

ج) با دریافت درخواست درج کدVIN ، شماره ۱۷ رقمی پشت کارت خودروی خود را وارد کنید. در زمان وارد کردن کد، زبان کیبورد گوشی‌تان باید انگلیسی باشد.

د) حالا مبلغ جرایم خودرو را می‌بینید که در مراحل بعد می‌توانید میزان جریمه را پرداخت و تسویه نمایید.

هزینه خلافی خودرو با سرعت غیر مجاز چقدر است؟ + لیست قیمت 1401

روش استعلام رایگان خلافی خودرو

حال به بخش اصلی یعنی چگونگی گرفتن رایگان خلافی خودرو می رویم. بهترین و مطمئن‌ترین روش استعلام خلافی خودرو از طریق سایت راهور به آدرس rahvar120.ir است. این سایت خود راهنمایی و رانندگی است و خدمات مختلفی از جمله استعلام خلافی، نمره منفی، پرداخت خلافی و غیره را عرضه می‌کند.

برای گرفتن خلافی نیاز است تا مراحل زیر را سپری کنید:

در ابتدا وارد سایت rahvar120.ir شوید. از قسمت وسط صفحه سایت، گزینه استعلام تخلفات رانندگی را انتخاب کنید. در صفحه بعد باید وارد صفحه سامانه سخا شوید. اگر از قبل حساب کاربری در این سامانه داشته باشید، فقط کافی است تا کد ملی و کلمه عبور را وارد کنید. اگر هم نداشتید، نیاز است که ثبت نام کنید. ثبت نام خیلی راحت و سریع بوده و در همان لحظه می‌توانید اقدام کنید. بعد در پایین صفحه، نیاز است که شماره بارکد کارت خودرو را نیز وارد کنید. تمامی کارت های خودرو دارای بارکد (خطوط مشکی کنار هم هستند) هستند که زیر آن ها عددی نوشته شده است. این عدد را لازم است تا در باکس موجود در صفحه وارد کنید. بعد از وارد کردن، فهرستی از تمامی تخلفات شما نشان داده خواهد شد. شما می‌توانید تمامی خلافی‌ها را یکجا یا با انتخاب هر یک پرداخت کنید.

نکته اصلی و مهم در این روش، پرداخت نکردن هزینه است. تمامی مراحل به صورت کاملاَ رایگان انجام می‌شود.

مزایای استعلام خلافی با سایت راهور

مهم‌ترین دلایلی که استعلام از طریق سایت راهور اعلام می‌شود، شامل موارد زیر است:

برای استعلام از این طریق نیازی به پرداخت هیچ مبلغ اضافه ای نیست. مطمئن‌ترین راه برای گرفتن خلافی و پرداخت مبلغ جریمه‌ها است. اطلاعات شما در سایت محفوظ است و کسی نمی تواند از آن‌ها سواستفاده کند.

فقط نکته اصلی اینجاست که هر تخلف بعد از 72 ساعت در سایت نشان داده می‌شود. همچنین بعد از پرداخت، اطلاعات آن بعد از 72 ساعت حذف می‌شود. البته این به معنای پرداخت نشدن نیست. در واقع به روزرسانی اطلاعات در این سایت زمان می‌برد. همچنین اینکه حتماَ باید کارت خودرو متعلق به کاربری باشد که در سامانه ثبت نام کرده است. در غیر این صورت امکان گرفتن خلافی وجود ندارد.

هزینه خلافی خودرو با سرعت غیر مجاز چقدر است؟ + لیست قیمت 1401

روش های دیگر استعلام و پرداخت خلافی

روش‌های دیگر استعلام و پرداخت خلافی شامل موارد زیر هستند که در هر یک باید مبلغی را پرداخت کرد:

استعلام از طریق پیامک و ارسال کد VIN روی کارت خودرو به شماره 1101202020 (مبلغ 350 تومان بابت هر اس ام اس حساب می شود.) استعلام از طریق شماره گیری *110# استعلام از طریق اپلیکیشن هایی مانند پلیس من، تاپ و غیره (برای این کار باید مبلغ حدود 5000 تومان پرداخت.)

برای استفاده از تمامی روش های بالا مبلغی باید پرداخت شود. تنها روش استعلام رایگان همان سایت راهور است.

گرفتن استعلام خلافی باعث می شود تا علاوه بر جلوگیری از انباشته شدن مبالغ جریمه، در صورتی که پلیس جلوی خودروی شما را برای بررسی مدارک می گیرد، مانع از انتقال آن به پارکینگ می شود. در کنار همه این ها، همراه داشتن کامل مدارک از جمله بیمه شخص ثالث ضروری است. یکی از مهم ترین دلایل انتقال خودرو به پارکینگ نداشتن این بیمه نامه است. در صورتی بیمه نامه شخص ثالث خودروی شما تمام شده یا در حال نزدیک شدن به تاریخ اتمام است، بهتر است که اکنون به تمدید آن کنید.کارگزاری آنلاین bimeh.com، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. شما به راحتی می‌توانید با ورود به این سایت، انواع بیمه‌نامه‌های شرکت‌‌های بیمه‌ای مجاز بیمه مرکزی را استعلام و خرید آنلاین بیمه از بیمه دات کام را تجربه نمایید. ضمنا، امکان تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ و دریافت راهنمایی‌های رایگان و کاملا بیطرفانه و اطلاعات تخصصی بیمه از کارشناسان متخصص بیمه دات کام برای انتخاب بهترین بیمه فراهم شده است. شما پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید ارزان‌ترین بیمه مناسب شرایط خود در کمترین زمان ممکن، بیمه‌نامه خودروی خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت می‌نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر